ای‌شما!‌ ای‌تمام‌ عاشقان‌ هرکجا

نام یک نفر غریبه را، در شمار نامهایتان اضافه می کنید...؟

شهادت مادرم زهرا (س) افسانه نیست...

شنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۳۸ ب.ظ




«آیا حضرت زهرا به مرگ طبیعی از دنیا رفتند ، یا بر اثر جنایتی که بر ایشان روا شد شهید شدند ؟»

روایتی از پیامبر اکرم (ص) در کتاب های اهل سنت آمده است که در آن به «مقتوله بودن» حضرت زهرا (س) تصریح شده است.در این روایت به همه ظلم هایی که در حق حضرت زهرا (س) روا شد اشاره کرده اند:

ابن عباس گوید : رسول خدا (ص) روزی نشسته بودند که حسن (ع) وارد شد. هنگامی که پیامبر او را دید، گریست ...

سپس فاطمه (س) وارد شد پیامبر (ص) با دیدن او نیز گریست،

آن گاه فرمود :« دخترم فاطمه نزد من آی ، نزد من آی.» او را نزد خود نشاند،

سپس فرمود :« دخترم فاطمه سرور زنان جهان هستی است ، از آغاز تا فرجام چون او را می بینم به خاطر می آورم آن چه را که پس از من بر او روا می دارند . گویا او را می بینم که ذلت و خواری به خانه اش راه یافته ، حرمتش شکسته شده حقش غصب شده ، جنین او سقط می گردد و او ندا می دهد : وامحمدا ! اما جوابی نمی شنود ، دادرسی می طلبد ، کسی به فریادش نمی رسد ...از اهل بیتم او نخستین کسی است که به من می پیوندد ، نزد من می آید در حالی که محزون ، ناراحت ، غم دیده و حقش غصب شده و شهید (کشته شده )است . »

درآن هنگام رسول خدا (ص) فرمودند : «خدایا ! هر که را به او ظلم کرده لعنت کن و هر که حق او را غصب کرده عذاب کن ، هر که به او اهانت کرده خوار ساز و آن که به پهلویش چنان زده که فرزندش افکنده شود در آتش جاودان کن .» ملائکه هم می گویند : «آمین.».

فرائد السمطین ، ج2،ص36-34

همچنین در بعضی روایات اهل سنت به علت مرگ حضرت زهرا (س) تصریح شده است :

چون فاطمه پشت درآمدتاعمر و یارانش را بازگرداند ، عمر فاطمه را از پشت در چنان فشرد که جنینش را سقط کرد و میخ در چنان به سینه اش فرو رفت که به بستر بیماری افتاد تا از دنیا رفت .


الامامه و الخلافه ، مقاتل ابن عطیه ، ص160-161



وقایع کامل از زبان منابع اهل سنت در کتاب "شهادت مادرم زهرا (س) افسانه نیست" و همچنین در لینک زیر


http://www.daralsadegh.ir/ashab/630-1390-05-13-08-36-19

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۲/۱۲/۲۴
  • ۴۷۸ نمایش
  • امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ

نظرات (۳)

  • مدیون زهرا سلام الله علیها
  •  

    عادت به روضه کرده دلم روضه خوان کجاست؟.....صاحب عزای فاطمه، آن بی نشان کجاست؟

    به روضه دعوتید...

    خوش به حالت سیدی..!
    مادر صدا کردن این بانو لیاقت میخواد...
    نو شدن روزگارت مبارک...ایامت زهرایی.
    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام عزیزم
    لیاقتش رو ما هم نداریم. از این بابت اینو گفتم که اعتقاد دارم حضرت زهرا (س) مادر همه ی شیعیانه
    سلام سید
    خوبی هرچند یک روز از شهادت گذشته اما اینقد این دهه سخت و سنگین میگذره که واقعا تلخی قصه این روزا به راحتی از دلمون نمیره ایام فاطمیه از محرم سخت تره شهادت رو تسلیت میگم و البته خوش به حالت که سلاله ساداتی واقعا جای غبطه داره
    پاسخ:
    سلام عزیزدل. ممنونم. بر شما هم تسلیت
    ان شالله به دست حضرت مهدی عج انتقام مادر رو بگیریم
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

    در این برهه ی تاریخ، مادر دو فروند کوچولوی بازیگوش هستم!
    علی کوچولویی که از دیوار سفیدکاری بالا میرود
    و فاطمه حسنایی که در حال آموزش بالارفتن از دیوار است!

    و مادری که خداوند از دست این دو ترکیبِ عالی صبرش دهد!!

    ....
    هرچه که اینجا می نویسم، صرفا برداشتهای شخصی ذهن یک انسان است. پس دلیلی ندارد که حتما و قطعاً اشتباه نباشد. چرا که انسان ممکن الخطاست...
    من اینجا بلند بلند با خودم حرف می زنم.
    خطابهای پندآموز مرا فقط خطاب به خودم بدانید.

    بایگانی