ای‌شما!‌ ای‌تمام‌ عاشقان‌ هرکجا

نام یک نفر غریبه را، در شمار نامهایتان اضافه می کنید...؟

اللهم عجل لولیک الفرج...

چهارشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۴۸ ق.ظ



نیمه ی شعبان، میلاد مولامون، حضرت ولی عصر، صاحب امر ما، حضرت بقیة الله (عج) بر همه ی شیعیان و دوستان اهل بیت (ع) مبارک.

 ان شالله که درک حکومت عدل حضرت نصیب هممون بشه. 



اصلاح تصوری غلط در مورد امام زمان (عج) :

و اما یکی از تصورات نادرستی که در مورد مولا صاحب الزمان (عج) وجود دارد، معنی غایب بودن حضرت است. درواقع تصور عامه از غایب بودن حضرت این است که حضرت در کنار ما حضور فیزیکی دارد اما ما ایشان را نمی بینیم. این تصور در واقع تصوری غلط است.

هرچند حضرت صاحب امر (عج) بر احوال و امور شیعیان اشراف معنوی دارند و بر اعمال ما آگاه هستند، -همانطور که بقیه ی ائمه ی اطهار (ع) از امور و احوال شیعیان خود آگاه بودند- اما این به این معنا نیست که جسم حضرت همواره از دیدگان همه پنهان است.

غیبت حضرت در دوران غیبت صغری هم به این شکل نبوده است. بلکه حضرت در میان مردم حضور فیزیکی داشته اند، اما بنا به مصلحت خداوند، زندگی مخفیانه داشته اند. به طوری که در تاریخ می خوانیم، حکومت عباسی، چندین سال به دنبال حضرت می گشت و وکلای ایشان را تحت نظر شدید گرفته بود، و حتی با اهمال فردی از شیعیان، محل حضور حضرت را پیدا کردند و به خانه ریختند، اما با امدادهای غیبی خداوند، امام (عج) نجات یافتند.

سال های سال، امام زمان (عج)، به همین شیوه زندگی مخفیانه داشتند تا اینکه به حکومت محرز شد که امامت شیعه به پایان رسیده است و این چنین بود که دست از جستجوی امام برداشتند. از آن پس نیز، حضرت به صورت فیزیکی در شهری در میان مردم حضور دارند و زندگی می کنند، اما با گذشت سال های زیاد، کسی ایشان را نمی شناسد و کسی از محل زندگی شان آگاه نیست. 



  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۳/۰۳/۲۱
  • ۴۳۰ نمایش
  • امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

در این برهه ی تاریخ، مادر دو فروند کوچولوی بازیگوش هستم!
علی کوچولویی که از دیوار سفیدکاری بالا میرود
و فاطمه حسنایی که در حال آموزش بالارفتن از دیوار است!

و مادری که خداوند از دست این دو ترکیبِ عالی صبرش دهد!!

....
هرچه که اینجا می نویسم، صرفا برداشتهای شخصی ذهن یک انسان است. پس دلیلی ندارد که حتما و قطعاً اشتباه نباشد. چرا که انسان ممکن الخطاست...
من اینجا بلند بلند با خودم حرف می زنم.
خطابهای پندآموز مرا فقط خطاب به خودم بدانید.

بایگانی