ای‌شما!‌ ای‌تمام‌ عاشقان‌ هرکجا

نام یک نفر غریبه را، در شمار نامهایتان اضافه می کنید...؟

اقیانوس...

دوشنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۶، ۱۲:۱۷ ب.ظ

خجسته باد نام خداوند، نیکوترین آفریدگاران

که تو را آفرید.

 

از تو در شگفت هم نمی توانم بود

که دیدن بزرگیت را،

چشم کوچک من بسنده نیست...

مور، چه می داند

که بر دیواره ی اهرام می گذرد

یا بر خشتی خام.

 

تو، آن بلندترین هرمی که فرعونِ تخیّل می تواند ساخت

و من،

آن کوچکترین مور،

که بلندای تو را در چشم نمی تواند داشت

 

پیش از تو،

هیچ اقیانوس را نمی شناختم

که عمود بر زمین بایستد...

 

دری که به باغ ِ بینش ما گشوده ای

هزار بار خیبری تر است

مرحبا به بازوان اندیشه و کردار تو


شعر سپید من، رو سیاه ماند

که در فضای تو، به بی وزنی افتاد

هر چند، کلام از تو وزن می گیرد

وسعت تو را، چگونه در سخنِ تنگمایه، گنجانم؟

تو را در کدام نقطه باید به پایان برد؟

تو را که چون معنی نقطه مطلقی.


الله اکبر

آیا خدا نیز در تو به شگفتی در نمی نگرد؟


فتبارک الله، تبارک الله

تبارک الله احسن الخالقین


خجسته باد نام خداوند

که نیکوترین آفریدگاران است

و نام تو

که نیکوترین آفریدگانی.

 


پ.ن: این شعر از آن دسته از شعرهاییست که هربار بخوانم به وجد می آیم.
از آن شعرها که هیچوقت تکراری نمی شود...
بخوانید و لذت ببرید

پ.ن2: قبول دارم که قدری دیر برای مولای متقیان پست گذاشتم! درگیر بودم و مشغول و بی نت!

  • موافقین ۲ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۱/۲۸
  • ۳۵۰ نمایش
  • امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ

نظرات (۴)

سلام
ممکن پست آخرمو بخونید ؟ ممنون
پاسخ:
سلام. با کمال میل

فتبارک الله احسن الخالقین...

+ افتخاریه و یا شاید خوش اقبالی که در مملکتی پای به عرصه ی هستی نهادم که عشق علی در آن قابل انتخاب بود...

پاسخ:
بله. برای منم افتخار بزرگیه

الحمدلله الذی هدانا لهذا...
وبلاگت عالیه دنبال شدی:)
پاسخ:
ممنون
دوست خوب و شیطونی دارم به نام زهرا باقری
شما منو یاد اون انداختید!!!!
  • فامیل دور دورد
  • سلام من عاشق این شعر بودم هرچند یادمه دوره دبیرستان همه از این شعر بدشون میومد چرا دروغ بگم خودمم اون زمان که به اسم درس بهش نگاه میکردم سختم بود ولی یادمه یه بار که نشستم دقیق خوندم عاشقش شدم و ضعف معلممون بود که این شعر به این قشنگی رو کرده بود یه درس سخت برامون ولی من اینقد خوندم این شعر رو که حفظ شدم
    پاسخ:
    سلام فامیل
    راستش من از همون اول عاشق این شعر بودم
    حتی قبل ازینکه به این درس برسیم هزاربار خونده بودمش!
    کلا من کتاب ادبیاتو حفظ بودم
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

    در این برهه ی تاریخ، مادر دو فروند کوچولوی بازیگوش هستم!
    علی کوچولویی که از دیوار سفیدکاری بالا میرود
    و فاطمه حسنایی که در حال آموزش بالارفتن از دیوار است!

    و مادری که خداوند از دست این دو ترکیبِ عالی صبرش دهد!!

    ....
    هرچه که اینجا می نویسم، صرفا برداشتهای شخصی ذهن یک انسان است. پس دلیلی ندارد که حتما و قطعاً اشتباه نباشد. چرا که انسان ممکن الخطاست...
    من اینجا بلند بلند با خودم حرف می زنم.
    خطابهای پندآموز مرا فقط خطاب به خودم بدانید.

    بایگانی