ای‌شما!‌ ای‌تمام‌ عاشقان‌ هرکجا

نام یک نفر غریبه را، در شمار نامهایتان اضافه می کنید...؟

ما و پروفایل هایمان!

شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۲ ق.ظ
قدیم ها میگفتند از کوزه همان برون تراود که در اوست!
الان هم همین را می گویند...

اما به نظر من، به دلیل  فراگیر شدن روح نفاق و دورویی در جامعه (دور از جان بلاگرهای محترم) انگار دیگر از کوزه چیزهای دیگری برون می تراود...

فی المثل دیگر نمی شود از روی ظاهر آدمها در موردشان قضاوت کرد، یا از حرفهایشان، یا حتی از عکس پروفایلشان!

راستش هنوز نتوانسته ام رابطه ی عکس پروفایل تلگرام آدمها را با شخصیتشان کشف کنم.
بعضی آدمها دقیقا همانی هستند که عکسشان نشان می دهد،‌ بعضی اما...

تا اینکه  فهمیدم این سوال مهمیست که ذهن رفیق گرمابه و گلستانم (فامیل دور) را هم آشفته کرده. پس باهم دست به ابتکار جالبی زدیم.

شروع کردیم پروفایل تلگرام آدمهایی که می شناسیمشان را برای هم فرستادیم. کسی که طرف مقابل نمی شناسدش، و باید از روی عکسهای پروفایلش قضاوتش کند... (قصدمان قضاوت کردن نبود. بلکه خواستیم چیزی که در نظر اول به ذهن مخاطب میرسد را بیان کنیم)

در مورد برخی آدمها به قضاوت های نادرستی رسیدیم.

مثلا مشتری بدحساب و گوشبرمان (گوشبر را فامیل دور نمی دانست یعنی چه!!‌ یعنی مال مردم خور حرفه ای!) برخلاف روال طبیعی زندگی اش، عکسی روی پروفایلش گذاشته که بیان می کند تنها راه زندگی در جهان، درستی و راستی است!!!!‌ (این دیگر از آن لافهای گنده در غربت است!)

یا دانشجوی حرّاف و اهل مطالعه ی فامیل دور، که ظاهرش با ذاتش و عکس پروفایلش فرسنگ ها فاصله دارد!

عجالتا به این نتیجه رسیده ایم که آدمها آنچه را که هستند در پروفایلشان به تصویر نمی کشند. بلکه آن چیزی را نشان می دهند که دوست دارند باشند!

شاید هم قضاوت اشتباهی باشد. فعلا در حد فرضیه قبولش کرده ایم!


پ.ن: اگر نظر خاصی یا نقیضه ای، یا حتی نظر ردّی به نوشته هایم دارید، با کمال میل می پذیرم.



  • موافقین ۳ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۴/۳۱
  • ۳۷۰ نمایش
  • امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ

نظرات (۱۰)

سلام 
عکس پروفایل ها ، عکس خودشون بود ؟ 
مجازی یعنی یه ماسک با معنی ادعا 
پاسخ:
سلام. گاها عکس خودشونم بین عکس نوشته ها بود

پروفایل تلگرام منظورم بوداااااااا
  • دچـــــ ـــــار
  • ما که تلگرام نداریم :) پروفایل ولی داریم :)
    پاسخ:
    یاد شعار اهوازیا افتادم که برا روحانی میخوندن
    ما که هوا نداریم!‌ولی هواتو داریم!!!!

    فک کن!!!!!!!!!!
    سلام

    اون چیزی که هستن با اون چیزی که دوست دارن باشن فرق داره


    گاهی اوقات اون چیزی عکس پروفایل میشه که دوست دارن باشن
    پاسخ:
    سلام
    خوش آمدین

    تجربه ثابت کرده که اکثرا اون چیزیست که دوست دارن باشن
  • دچـــــ ـــــار
  • ما رو مجبورنکنید (که) به مسائل سیاسی فکر کنیم :)
    پاسخ:
    چه اشکالی داره اگه فکر کنید؟
  • مدیون زهرا سلام الله علیها
  • سلام بانو.خوبید الحمدلله
    یه لحظه رفتید و برگشتید!!!
    خوشحالم دوباره نوشتید.
    اگر یه دفعه دیگه اومدید یزد به ما هم سربزنید خوشحال می شیم.
    پاسخ:
    سلام عزیزم
    سلامت باشی
    گلپسرت چطوره؟
    ان شالله خدا حفظت کنه
    عجیبه

    بعد از نوشتن پروفایل جدید وبلاگم با این مطلب روبرو شدم...

    اونجا نوشتم : همانگونه که پوشش و ظاهر آدمها در دنیای واقعی در معرض "عین" ها هست نام کاربری و عکس پروفایل در فضای مجازی در معرض "ذهن" ها هست

    پس بیاییم عفت و حیا رو رعایت کنیم
    پاسخ:
    بله حفظ حیا تو عکسای پروفایل که بسیار واجبه

    در کل منظورم انتخاب هر عکسی برای پروفایل بود. نه تنها عکس های شخصی،
    حتی انتخاب عکس نوشته های آماده
    من فقط و فقط یه عکس پروفایل دارم که همیشه همینه

    همینی که الان برای بلاگ هست برای تلگرام هم هست برای واتس اپ هم هست برای اینستاگرام و ... :)))))
    پاسخ:
    چه جالب

    شوهر منم همینجوره. فقط یه عکس پروفایل داره
    به منم اعتراض میکنه که چرا انقدر عکس پروفایلتو عوض میکنی؟

  • دچـــــ ـــــار
  • خب اونایی که همش هی عکس پروفایلشون رو عوض میکن چجور شخصیتی دارن؟! :)
    پاسخ:
    نمیدونم!
    در اون حد روانشناسی بلد نیستم
    شاید تنوع طلب باشن
  • طاهره اشرفی
  • چرا من نمیتونم با نام مستعارم نظر بذارم نمیخوام اسم خودم میاد هرکار میکنم عوض نمیشه
    اما نظر بنده در رابطه با پروفایل من به یه نتیجه گیری اولیه رسیدم در باب این موضوع که سیدمون توی مطلبش بیان کرد اینکه

    برخی از آدما اون چیزی که دوست دارن باشن رو توی پروفایلشون به نمیاش میذارن نه اون چیزی که هستن

    گاهی پروفایل ناشی از احساساتته مثلا افسرده ای عکسای مربوط به افسردگی میذاری که وقتی یکی پروفایل رو نگاه میکنه میتونه به حست پی ببیره 
    گاهی عاشق میشی عکسا رو بر طبق عاشق شدنت تغییر میدی
     گاهی هم دوست نداری کسی بدونه تو چی هستی یه چیزای کاملا نا مربوط میذاری
     یا گاهی مثل من دوست داری حال افراد رو توی ما رمضون بگیری
    میای یه عالمه خوراکیای خوشمزه میذاری چیزایی که میدونی دهن رو آب میندازه

    گاهی هم پروفایلا مخاطب خاص دارن یه دانشجویی داشتم قرار بود با یکی ازدواج کنه طرف قالش گذاشت رفت با یکی دیگه ازدواج کرد قشنگ تموم پروفایلش شده بود جملاتی مربوط به این ماجرا یعنی وقتی میخوندی شک نمیکردی یکی ترکش کرده

    و جالب تر اینکه بعضیا نه عاشق میشن نه کسی ترکشون میکنه نه هیچی ولی چون دوست دارن درگیر یه ماجرای عشقی بشن و بقیه فک کنن اینا درگیرن عکسایی رو میذارن که فک میکنی اینا درگیرن بعد وقتی میبینیشون میبینی اصلا درگیر نیستن

    حتی خود من به شدت عکاسی دوست دارم و اینکه دوست دارم دروبین حرفه ای داشته باشم ولی خدا میدونه دوربین حرفه ای رو یه بار بیشتر از نزدیک ندیدم ولی توی پروفایلم عکس دوربین حرفه ای گذاشتم

    انگاری برای بعضیامون پروفایل شده دفتر آرزوها البته هنوز دارم این مسئله رو بررسی میکنم فک میکنم یه چیزی از توش در بیاد
    میخوام با چند نفر در رابطه با پروفایلاشون صحبت کنم

    البته نا گفته نمونه گاهی پروفایل مخاطب خاص داره میخوای به یه نفر بگی عاشقشی قبل اینکه بهش پیام بدی پروفایلت رو یه شعر عکس عاشقونه میذاری و براش پیام کاملا رسمی میفرستی

    و یا مثلا میخوای بگی تو خیلی دو رویی یه حدیث از دو رویی میذاری بعد پیام کاری ارسال میکنی برا طرف

    حالا بذارید بقیه نتایج رو متعاقبا در صورت تمایل بیان میکنم

    پذیرای نظرات مختلف در باب این مسئله به شدت هستم

    پاسخ:
    دیگه انقدر جامع و کامل بود که جای حرفی برای بنده نمیمونه

    فقط یک نکته رو اذعان کنم و اون اینکه عکسهای پروفایل ماه رمضون شما، نشان دهنده ی سادیسم شدید و مزمن شماست
    قطعا بقیه هم به این نتیجه رسیدن!!

    قبول دارم واقعا

    پاسخ:
    رفتید سراغ پست های قدیمی :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

    در این برهه ی تاریخ، مادر دو فروند کوچولوی بازیگوش هستم!
    علی کوچولویی که از دیوار سفیدکاری بالا میرود
    و فاطمه حسنایی که در حال آموزش بالارفتن از دیوار است!

    و مادری که خداوند از دست این دو ترکیبِ عالی صبرش دهد!!

    ....
    هرچه که اینجا می نویسم، صرفا برداشتهای شخصی ذهن یک انسان است. پس دلیلی ندارد که حتما و قطعاً اشتباه نباشد. چرا که انسان ممکن الخطاست...
    من اینجا بلند بلند با خودم حرف می زنم.
    خطابهای پندآموز مرا فقط خطاب به خودم بدانید.

    بایگانی