ای‌شما!‌ ای‌تمام‌ عاشقان‌ هرکجا

نام یک نفر غریبه را، در شمار نامهایتان اضافه می کنید...؟

حاضران به غایبان برسانند...

شنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۵۲ ب.ظ

ای مردم! در قرآن تدبر نمایید و آیات آن را بفهمید و در محکمات آن نظر کنید و به دنبال متشابه آن نروید.


به خدا قسم، باطن آن را برای شما بیان نمی کند و تفسیرش را برایتان روشن نمی کند مگر این شخصی که دست او را می گیرم

و او را به سوی خود بالا می برم

و بازوی او را می گیرم

و با دو دستم او را بلند می کنم

و به شما می فهمانم که

هر کس من صاحب اختیار اویم این علی صاحب اختیار اوست


و او علی بن ابی طالب برادر و جانشین من است،


و ولایت او از خداوند عزوجل است که بر من نازل کرده است.


ای مردم! علی و پاکان از فرزندانم از نسل او ثقل اصغرند و قرآن ثقل اکبر است.

هر یک از این دو از دیگری خبر می دهد و با هم موافق هستند.


آنها از یکدیگر جدا نمی شوند تا بر سر حوض کوثر بر من وارد شوند.


بدانید که آنان امین های خداوند بین مردم و حاکمان او در زمین هستند.


بدانید که من ادا نمودم،

بدانید که من ابلاغ کردم،

بدانید که من شنوانیدم،

بدانید که من روشن نمودم،

بدانید که خداوند فرموده است و من از جانب خداوند عزوجل می گویم،

بدانید که امیرالمومنینی جز این برادرم نیست.

بدانید که امیرالمومنین بودن بعد از من برای احدی جز او حلال نیست.


فرازی از خطبه ی غدیر، پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله)



پ.ن1: جا دارد که مسلمان برای تک تک این فرازها جان بدهد. برای همه ی غصه هایی که پیامبر برای امتش خورد و جان خودش را در معرض هلاکت انداخت، تنها به این امید که مردم هدایت شوند.

و مردم باز هم نشنیدند و روشن نشدند...


پ.ن2: عید غدیر را نباید یک روز جشن گرفت. عید غدیر ظرفیت بسیار بالا و ارزشمندیست که می شود یک هفته ی تمام روی پتانسیل هایش کار کرد... عید غدیرتان مبارک :)


پ.ن3: بیاییم برای عید غدیر در حد وسع خودمان کاری کنیم. حتی اگر شده با هدیه دادن به بچه های کوچکتر، حتی شده با خریدن یک دست لباس نو، حتی با خوش اخلاقی کردن در خانواده، حتی با پختن یک کیک چندنفره در خانواده

بیاییم عید غدیرمان با هرروزمان متفاوت باشد :)



  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۶/۱۱
  • ۴۲۴ نمایش
  • امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ

نظرات (۷)

  • دُچــــ ــــار
  • هر کی با پختن کیک توسط صاحب وبلاگ موافقه دست بلند کنه :)
    پاسخ:
    صاحب وبلاگ حال نداره ناهارم  بپزه!
    ولی ما کاشونیا رسم خوبی داریم عید غدیر، سادات جشن میگیرن از مردمی که میان خونشون پذیرایی میکنن
    موفق باشید!!!!!!!!!!
    پاسخ:
    متشکرم
  • طاهره اشرفی
  • علی الحساب برا متفاوت بودن عیدی من رو یادت نره یه بار یادته گوشیامون رو شارژکردی خواهشا دیگه گوشی شارژنکن چون لذت نداره چهارتا پیام میدی تموم میشه    

    پاسخ:
    اوه طاهره یادته؟
    عجب پولداری بودما
    فک کنم سال قبل از ازدواجم بود. برا همه یه شارژ دو تومنی ارسال کردم بعنوان هدیه. فک کنم سی تومنی شارژ خریدم!

    اون موقعا زن و بچه نداشتم. دستم تو جیف خودم بود!
  • طاهره اشرفی
  • الان سوز میخونی یعنی نمیخوای عیدی بدی من اینا حالیم نیست عیدی میخام دادی که هیچ ندادی میام کاشون تلپ میشم اونجا
    پاسخ:
    هر کی بیاد عید غدیر اینجا باشه، عیدی میگیره. 
    و هرکی نیاد جاش بیند!
  • مردی بنام شقایق ...
  • سلام

    بخوام خدایی جشن بگیریم باید کل تاریخو جشن گرفت...


    +
    بنده از همین تریبون موافقت خودم رو برای خوردن کیک اعلام می دارم

    بی زحمت واسه دخترامم بذارید کنار میبرم

    چی؟

    بله قابلمه هم آوردم...
    پاسخ:
    سلام
    انگار دوستان بد برداشت کردند!!! 
    پختن کیک اندکی با خوردن کیک تفاوت داره!!
    حقیقت عید غدیر هنیئا" مریئا" لک ..... 
    پاسخ:
    متشکرم
    همچنین بر شما هم مبارک
  • پیام غدیر ...
  • 13 ذی الحجه روز نزول لقب امیرالمومنین 
    http://mottaghin66.blog.ir/
    پاسخ:
    :)
    مبارکا باشه
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

    در این برهه ی تاریخ، مادر دو فروند کوچولوی بازیگوش هستم!
    علی کوچولویی که از دیوار سفیدکاری بالا میرود
    و فاطمه حسنایی که در حال آموزش بالارفتن از دیوار است!

    و مادری که خداوند از دست این دو ترکیبِ عالی صبرش دهد!!

    ....
    هرچه که اینجا می نویسم، صرفا برداشتهای شخصی ذهن یک انسان است. پس دلیلی ندارد که حتما و قطعاً اشتباه نباشد. چرا که انسان ممکن الخطاست...
    من اینجا بلند بلند با خودم حرف می زنم.
    خطابهای پندآموز مرا فقط خطاب به خودم بدانید.

    بایگانی