ای‌شما!‌ ای‌تمام‌ عاشقان‌ هرکجا

نام یک نفر غریبه را، در شمار نامهایتان اضافه می کنید...؟

سفر به دیار پلها

يكشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۲:۲۸ ق.ظ

این اولین سفر دونفره ی ماست، مادر و پسری!

سفر به شهر پلها (سی و سه پل، پل خواجو، پل فلزی، پل وحید! و الخ) میرم به دیدار یاران قدیمی،  فوامیل دور، رفقای مومن ارزشی!

اصفهان رو دوست دارم، چون میتونی تو میدون امامش، برای چند ساعتم که شده، از شر بلوای مدرنیته، به کاشیای  مسجد شیخ لطف الله پناه ببری، یا میتونی خود شاه عباس بشی رو تخت عالی قاپو و فارغ از هیاهوی تاج و تخت بشینی به تماشای چوگان بازی، یا شایدم بشی یه زن پوشیه زده ی  عصر صفوی، که اومده واسه جهاز دخترش مس قلمزنی بخره!

اصفهان رو دوست دارم چون منو میبره به فضای سنتی سیصد چهارصد سال پیش، وقتی بشر به جای نون لواش، هر روز صبح، نون سنگک دورو خاشخاشی میخورد ،ظهر قیمه ریزه و اشکنه میزد به بدن و شب، سرش رو به جای گوشی موبایل، رو بالش پنبه میذاشت، آخر سرم سرش به سجده ی شکر میرفت رو مهر...


فقط خداکنه این پسره از دماغمون در نیاره سفر نوستالژیکمونو!

  • موافقین ۴ مخالفین ۰
  • ۹۸/۰۲/۰۸
  • ۱۹۵ نمایش
  • امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ

نظرات (۱۲)

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

 

هم میهن ارجمند! درود فراوان!

 با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن

"وب بر شاخسار سخن "

هر ماه دو یادداشت ملی میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.

خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

 

آدرس ها:

 

http://payam-ghanoun.ir/

http://payam-chanoun.blogfa.com/

 

[گل]

 

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

پاسخ:
چشم
دلم میخواد به اصفهان برگردم
پاسخ:
بیا برگردیم،منم میام
مردم روزه ان ها!
پاسخ:
تف برریا...
  • آشنای بی نشان
  • مدرنیته هم در جای خودش خوبه
    پاسخ:
    مدرنیته خوبه، ولی درصورتی که خلوت درونی آدم رو ازش نگیره
    منم دلم میخواد به اصفان برگردم
    بازم به اون نصف جهان برگردم
    پاسخ:
    به نظرم یه تور اصفهان گردی تو بیان بذاریم! همگی باهم به اصفهون برگردیم :)
  • مردی بنام شقایق ...
  • سلام
    چه تفسیر و تعبیر زیبایی

    واقعا دلم خواست😂😂

    شهرهای مختلفی زندگی کردم تو این سالا
    ولی نمیدونم چرا هیچ جا برام اصفهان نمیشه
    پاسخ:
    سلام
    ممنون

    واقعا شهر زیبایی دارید
    اسپیس میدونی چیه؟
    پاسخ:
    منظورتون اینتره؟
    اون چیزی که بین دو تا کلمه فاصله میندازه. همون :)
    پاسخ:
    بله همون اسپیس،
    چطور؟؟
    توهم توهم نوشتم؟
    کامنت اول منو اونجوری جواب دادین
    پاسخ:
    وقت ندارم اسپیس بزنم!
    قشنگ بود توجیهت
    پاسخ:
    والا!
    خب سفرنامتم بنویس و تقش هطیر من را توی این سفر دونفره مادر و پسری 
    پاسخ:
    نقش خطیر فرغونیت رو میگی؟؟
    جالب بود ممنون
    پاسخ:
    خواهش میکنم.ممنون از حضورتون
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

    در این برهه ی تاریخ، مادر دو فروند کوچولوی بازیگوش هستم!
    علی کوچولویی که از دیوار سفیدکاری بالا میرود
    و فاطمه حسنایی که در حال آموزش بالارفتن از دیوار است!

    و مادری که خداوند از دست این دو ترکیبِ عالی صبرش دهد!!

    ....
    هرچه که اینجا می نویسم، صرفا برداشتهای شخصی ذهن یک انسان است. پس دلیلی ندارد که حتما و قطعاً اشتباه نباشد. چرا که انسان ممکن الخطاست...
    من اینجا بلند بلند با خودم حرف می زنم.
    خطابهای پندآموز مرا فقط خطاب به خودم بدانید.

    بایگانی