ای‌شما!‌ ای‌تمام‌ عاشقان‌ هرکجا

نام یک نفر غریبه را، در شمار نامهایتان اضافه می کنید...؟

تکرارنامه

پنجشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۸، ۰۱:۰۲ ق.ظ

راستش اولش که فهمیدم شبکه آی فیلم دوباره مختارنامه رو گذاشته پیش خودم گفتم یا حضرت عباس!ولمون کنید تو رو خدا! بازم تکرارنامه؟؟؟ و پیش خودم علی رو در نود سالگی تصور کردم که در جمع نوه و نتیجه هاش نشسته و برای نودمین بار داره مختارنامه رو میبینه!

و الان ساعت دوازده شبه و من در کمال حیرت نشستم و مختارنامه میبینم و حتی دلم نمیاد خاموشش کنم بلکه این وروجک بخوابه!

 

نمیدونم این فیلم‌ رو زیادی قشنگ ساختن، یا موضوع فیلمه که انقد کشش داره که آدم از دیدنش خسته نمیشه! یا شایدم داستان همون حرارتیه که هیچوقت تو دلها سرد نمیشه...

 

 

  • موافقین ۷ مخالفین ۲
  • ۹۸/۰۶/۱۴
  • ۲۸۱ نمایش
  • امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ

نظرات (۱۷)

واسه منم همینطوره

تیتراژشو که دیدم گفتم دیگه چنیار تکرار

ولی وقتی بخودم اومدم که نشستم پای تی وی و یه لحظه م متوجه غرغرای لحظه پیشم نبودم

پاسخ:
من خیلیا رو دیدم که اینجوری ان
غرش رو میزنن و سریالشم میبینن!
تعجب آور نیست؟!

من اصلا ندیدمش :)))

پاسخ:
ای بابا
نیم عمرت برفناست!

تلویزیون اثر فاخر کم داره مجبوره چنتا خوبشو هی بذاره.

منم همینطورم. و حداقل واسه خودم حس می‌کنم واسه موضوع فیلمه که ازش خسته نمیشم. حتی از قسمت‌هایی که زیاد دیدم. 

پاسخ:
یکیش این فیلمه، یکیش یوسف پیامبره
شاید اگر آثار فاخر تلویزیون رو بشمریم به تعداد انگشتان دست هم نرسه

فارغ از علت کشش محتوی سریال، میدونم که میدونید که نسل های جدید هنوز مختارنامه رو ندیدن و باید ببینن...

گفتید"غرش رو میزنن و سریالشم میبینن!"
حالا اگه این غر زدن با علم به همین موضوع (نسل های جدید هم باید مختارنامه رو ببینن و تکرارش کاملا طبیعیه) باشه، احتمالا فرد دچار ضعفهایه که میتونه شخصیتی باشه

پاسخ:
والا من از نظرگاه شخصیت شناسی این قضیه رو بررسی نکردم ولی خب چیزی که مسلمه اینه که در نگاه اول تکرار ملال آوره، حالا بعدا آدم به این نتیجه میرسه که این ازون نوع تکرارها نیست

روضه های تکراری امام حسین چ جوری هیچ وقت تکراری نمیشن . شاید بشه گفت این فیلم هم یه چیزی شبیه روضه هست

پاسخ:
دقیقا
نکته قشنگی بود، این فیلم هم خودش یه روضه مجسمه

سلام به گُمانم داستان همون حرارتیه که....

پاسخ:
سلام
بازگشت قهرمانانه تون رو گرامی میداریم
چله نشینی خوش گذشت؟
  • مردی بنام شقایق ...
  • سلام

    مختار واقعیت امروز زندگی ماست

     

    اینقدر ملموس که نمیتونیم نبینیم

    اینقدر درس داره که هر بار کلی نکته جدید گیر آدم میاد

     

    بیش از ۵ بار با توجه کامل و بصورت تحلیلی دیدم

    نت برداری کردم. ساعتها فکر کردم

    ولی بازم جدیده...

     

    این داستان مال ۱۴۰۰ سال پیش نیس

    مال امروزه...

    دقیقا امروز...

    پاسخ:
    سلام
    واقعا قشنگه
    مخصوصا اون تیکه هایی که حضرت مسلم توی کوفه ست و مردم حضرت رو به چه چیزای پستی میفروشن
    الانم مردم ما براحتی آخرتشونو به پشیزی میفروشن، حتی تو مسائل سیاسی
  • دچارِ فیش‌نگار
  • جالبه یکی از همکارا هم تعریف میکرد از تکرارش :) میگفت خوبه من اولاشو ندیده بودم قبلا

    پاسخ:
    من اون اووایل که گذاشتن تو خوابگاه بودم،همشو نتونستم ببینم، به لطف تکرارهای مکرر همشو تیکه تیکه دیدم و بهم چسبوندم!

    قطعا موضوع جذاب فیلم مخاطب رو پای فیلم بند میکنه

    منم برای 5 باره که میبینم ولی از دیدینش سیر نمیشم:)

    پاسخ:
    این موضوع هیچوقت کهنه نمیشه، همیشه پر از نکته و معنیه
    چون با فطرت آدما سروکار داره
  • آقای ‌‌میم
  • زیاد سریالی راجع به محرم ساخته نشده

    من یه شب دهم تو ذهنمه و مختارنامه

    اینا رو پخش نکنن پس چی رو پخش کنن؟:)

    پاسخ:
    شب دهم که بیشتر وجه عشق و عاشقی داشت تا محرمی!
    غیر از مختارنامه تقریبا فیلم فاخری درمورد محرم نداریم

    من حافظه ام عجییییب داغونه.

    جز چنتا سکانس هیچی ازش یادم نیس.

    واجب شد دوباره ببینم.

    کی میذاره

    پاسخ:
    دیگه من و تو حافظه نمونده برامون!

    شایدم بخاطر حافظه داغونمون برامون جالبه
  • کارمند مجرد
  • فیلمنامه قوی هست

    پاسخ:
    یعنی خود قضیه جاذبه نداره؟
  • دختـرِ بی بی
  • ای بابا چرا هر چی تو ذهن ما میگذره تو پستش میکنی؟

    ینی با خودم گفتم اگه امسالم مختار نامه رو پخش کنن عجب رویی دارن!!!

    چه طور روشون میشه یه فیلمو هر سال هرسال پخش کنن

    جالبه خودمالان از همه مخشتاق ترم و لذت میبرم از تکرارش و هی با خودم مرور میکنم داستان هاشو

    پاسخ:
    قبلنا دل به دل راه داشت. الان دیگه ذهنم به ذهن راه داره :))

    همین برام جالبه. همه میگن چرا تکراری و باز هم میبینن. از جمله خودم!

    سلام 

    ولی بنظرم خیلی خوبه دوباره تکرار میشه حداقل برای نسل جدید .

    ولی خب کاش بدون سانسور میبود الان اکثر قسمت هاش سانسور شده یا اصلا پخش نمیشد اگر پخش میشد بدون سانسور  بود بهتر بود.

     

    حالا جالبه بدونین منم با اشتیاق می بینم با وجودی که اکثر جملات رو از بَر هستم ولی اشتیاقم کم نشده از دیدن این فیلم.

    البته به عشق امام حسین (علیه السلام ) و اصحاب حسین (ع) نگاه میکنم و دوباره چشمام عین ابر بهاری میباره:(

    نه تنها این سریال رو مثلا دیروز فیلم روز واقعه تو شبکه افق پخش می شد با وجودیکه تمام جملات رو میدونستم باز این باعث نشد که نبینم این فیلمو بلکه به عشق امام حسین (ع) دوباره دیدم و اشک ریختم البته ناگفته نمانه این فیلم رو دیروز با برادر زاده ی کوچکم (علی) دیدم و واقعا خوشحال شدم دوباره پخش شد. چون نسل جدید بنظرم باید یکبار این فیلم ها رو ببینن هر چند برای خیلی ها تکراری باشه.

    یا سریال طفلان مسلم که اگر بازم تکرار بشه برای بار صدم می بینمش یا معصومیت از دست رفته !

    ولی اگر تنها باشم این دو سریال بالا رو دوباره می بینم چون خانواده ام گناه دارند و مثل من عاشق فیلم های تکراری از این قبیل نیستن :))

     

     

     

     

    پاسخ:
    سلام
    خدا خیرش بده هرکی تو این دم و دستگاه فیلم خوب میسازه
    حالا اون فیلمایی که شما فرمودید هم خوبه. ولی هیچکدوم به پای مختارنامه نمیرسه. این فیلم وحشتناک قشنگه

    منم از فیلمای تکراری خوشم نمیاد. ولی این فیلم چیز دیگه ایه
  • قاسم صفایی نژاد
  • من هیچوقت غر نزدم. ۵۶۳ بار دیگه هم بده هر وقت فرصت کنم می‌بینم. کلا شخصیت مختار کشش داره. من یادمه قبل از اینکه سریال پخش بشه، یکی از سایت‌ها به من سفارش یه مطلب داد راجع به مختار. روزهای متمادی وقت گذاشتم راجع به مختار بنویسم و منابع گوناگون رو خوندم اما آخرش نتونستم. واقعا شخصیت جذاب و پیچیده‌ای داره.

    از سوی دیگه هم واقعا فیلم خوش‌ساختی هست. وگرنه موضوع امام حسن و امام رضا هم جذابیت داشته اما الان پخش میشه کمتر کسی می‌بینه چون خوش‌ساخت نیست.

     

    پاسخ:
    نظر بسیار گرانبها و ارزشمندی بود. شما از اون دسته آدمایی هستید که مثل ماها نیستید که ندونن واسه چی غر میزنن!
    بله واقعا مختار آدم عجیبی بوده. خدا رحمتش کنه
  • شارمین امیریان
  • سلام.

    فکر کنم اینجا من تنها کسی هستم که مختارنامه رو دوست ندارم و می زنم یه شبکه دیگه! 

    فقط یه بار به طور تقریبا کامل دیدمش. پارسال. و هدفم این بود که مختار رو بشناسم. و  (اگه این سریال رو نمایش حقیقت تاریخ بدونیم) به نظرم مختار اصلا اون آدم مقدسی که خیلیها میگن نبود. خیلی از سکانسها هم یادآور سریال جومونگ بود و حس می کردم از اون کپی کردن؛ البته با اصرار به نشون دادن صحنه های خشن پاشیده شدن خون، و دست و پا زدن فرد در حال مرگ و سر بریده و... (و چه بچه هایی که با دیدن این صحنه ها، دچار اضطراب جدی شدن).

    اما از حق نگذریم، صحنه هایی که مرور عاشورا بود به شدت تاثیرگذار بود. مخصوصا که قبل یا همزمان با مرگ اشقیایی که در اون صحنه ها مرتکب جنایتی شده بودن پخش میشد.

    پاسخ:
    سلام. خوش آمدید
    حالا درمورد شخصیت خود مختار نمیتونیم اینجوری اظهار نظر کنیم. باید منابع معتبر تاریخی رو بشناسیم و مطالعه کاملی داشته باشیم. میدونید که تاریخ خوندن هم کار همه کسی نیست. ملاحظات خیلی خاصی داره اون دوره از تاریخ. همه چیز اونجوری که واقعا بوده نگارش نمیشده. حاکما به شدت خفقان ایجاد کرده بودند. حالا درهرصورت مطالعات خاصی میخاد

    ولی اون صحنه هایی که فرمودید باید خود تلویزیون ملاحظه کنه و بگه که این صحنه ها برای سنین خاصی ممنوعیت داره

    به پای تبلیغ عالیس نمیرسه

    پاسخ:
    لیموشو بدم؟ هلوشو بدم؟؟؟!!
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

    در این برهه ی تاریخ، مادر دو فروند کوچولوی بازیگوش هستم!
    علی کوچولویی که از دیوار سفیدکاری بالا میرود
    و فاطمه حسنایی که در حال آموزش بالارفتن از دیوار است!

    و مادری که خداوند از دست این دو ترکیبِ عالی صبرش دهد!!

    ....
    هرچه که اینجا می نویسم، صرفا برداشتهای شخصی ذهن یک انسان است. پس دلیلی ندارد که حتما و قطعاً اشتباه نباشد. چرا که انسان ممکن الخطاست...
    من اینجا بلند بلند با خودم حرف می زنم.
    خطابهای پندآموز مرا فقط خطاب به خودم بدانید.

    بایگانی