ای‌شما!‌ ای‌تمام‌ عاشقان‌ هرکجا

نام یک نفر غریبه را، در شمار نامهایتان اضافه می کنید...؟

از دوستان جانی، مشکل توان بریدن

پنجشنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۸، ۰۴:۲۳ ب.ظ

معصومه رو که وسط راه دیدم و گل از گلم شکفت و از ته دلم خوشحال شدم، تازه فهمیدم که بعد از بچه دارشدنم چقدر تنها شدم!
چقدر دوستای خوبمو یکی یکی به بهانه ی وقت نداشتن و شلوغی سر کنار گذاشتم!
چقدر گوشه گیر و منزوی شدم... و به تبعش افسرده...
ارتباط با صمیمی ترین رفقام شده در حد ماهی یه پیام یا کمتر
و این یعنی حلقه ی محاصره ی دنیا روز بروز داره تنگ تر میشه و من وسط این دایره دارم له میشم...

  • موافقین ۶ مخالفین ۱
  • ۹۸/۰۶/۲۱
  • ۲۷۹ نمایش
  • امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ

نظرات (۱۸)

فقط از دوستان جانی مشکل توان بریدن

تشخیص جانی بودن سخته 

پاسخ:
تو یکی جانی هستی، تشخیص بقیه شاید سخت باشه

نگران نباش عادت میکنی. اغلب آقایون بعد از ازدواج دچار این مشکل میشن. باز شما یه کم بیشتر وقت داشتینD:

پاسخ:
دوست ندارم عادت کنم به تنهایی و افسردگی
آدم زنده رفیق میخاد، آقایونم همینطور

این  همه رفیق ریخته تو این عالم. 

اصلا ولش کن بیا یه کم با لهجه قشنگتون برامون حرف بزن کِیف کنیم.... 

اصلا انگار زندگیم به دو بخش تقسیم شده. قبل از آشنایی با لهجه ی شما. و بعد از آَنایی با لهجه ی شما. ملتو عاصی کردماااا

پاسخ:
:/
تنها چیزی که نریخته تو عالم رفیقه!

اینهمه لطف شما به لهجه ما ستودنیه!
ما یه عبارتی داریم که آخر لهجه س! میگیم« ی ق آله بقد نه را اف»
اگه تونستید ترجمش کنید ایوالله دارید

چند روز پیش رفتم یه جایی یه نفر بعد یکی دوسال دیدم گفت خیلی تغییر کردی دیگه اون آدم قبلی نیستی گفتم سیرتا یا صورتا گفت دوتاش............

گفتم خوب یا بد  گفت صورتنش رو تشخیص میدم خوب (فکر کنم فهمیده بود نیت کردم بینیم رو عمل کنم الاعمال و بالنیات  ) ولی سیرتیش رو گفت نمیتونم بفهمم فقط میدونم تغییر کردی ذهنم مشغول شده خوب یا بد.....

پاسخ:
فک کنم منظورش این بوده که یه کم تلخ تر شدی، مث قهوه ترک!

خودت اگه تونستی ترجمه ش کنی جایزه داری:))

پاسخ:
یَ قَ آله بُقِد نِ را اُف
یعنی یک قند گوشه دهانت (بقت) بگذار (بنه) راه بیفت

یه قهوه که هرچی شکر بریزی بازم همون تلخی ناب و داره 

خودمم حس میکنم تلخ شدم 

ولی تلخی قهوه دوست داشتنیه اگه تلخی قهوه باشه راضیم تلخی زهر مار نباشه 

پاسخ:
خخخ
اعتماد به سقفت تو حلقم
حالا ما دیگه تلخ و شیرین میدیم بالا بره

حرف لهجه کاشون شد روز عاشورا چندتا کاشونی نزدیک حسینیمون  داشتند باهم صحبت میکردن دربه در دنبال ادرس میگشتند که کجا نهار میدن بهشون ادرس دادم برگشتم به خواهر گفتم اینااا کاشوونی بودن گفت از کجا فهمیدی گفتم از( اِ) توی لهجشون  بعد دیدم خودشون گفتند از کاشون اومدیم 

پاسخ:
تو دیگه بعد ازینهمه سال رفاقت با من میخای لهجه کاشونی رو نشناسی؟؟

تو هیئت خودمون روزعاشورا یه پیرزنه اومد، جلومنو گرفت گفت ببخشید شب هم هیئت دارید؟ گفتم بله تشریف بیارید، گفت ناهار چیه؟؟ 
:/

خوبه که تلخ و شیرین میدی بالا فک کنم تلخیم خیلی حس کردی از راه دور

شاعر میفرماید

.تلخ و شیرین جهان چیزی به جز یک خواب نیست…

 

مرگ پایان می دهد یک روز این کابوس را

پاسخ:
کلا چیزی حس نکردم مدتیه، نه تلخ، نه شیرین!

دقیقا به همین دلیل از ازدیاد جمعیت خانواده می ترسم . فراغت که از دست می ره خیلی چیز های ارزشمند از دست میره ... نمی دونم چه باید کرد ...

پاسخ:
فراغت با تولد بچه ی اول از دست میره تا بزرگ شدن بچه ی آخر برمیگرده
من به شخصه البته لذت مادری رو با لذت فراغتهای زندگی عوض نمیکنم
  • آقای ‌‌میم
  • به نظرم میشه متاهل و بچه دار بود و با رفقا هم ارتباط داشت

    پاسخ:
    میشه ولی به سختی
    البته برا آقایون خیلی تفاوتی نداره قبل و بعد از بچه دارشدن. برا خانما خیلی کار دشوار میشه
  • مدیون زهرا سلام الله علیها
  • سلام بانو

    ام شهراشوب

    مادری قشنگه...برا من که دوتا دارم بازم وقت رو میدزدم و دیدار عزیزانم میرم.

    با دوستان دورهمی داشته باشید

    دلتنگ میشه ادم دلتنگ رفاقت ها...

    یادش بخیر دوران دانشجویی دانشگاه یزد...عالمی داشت...

    پاسخ:
    سلام عزیزم

    مادری خیلی قشنگه. واقعا تا کسی مادر نشده نمیتونه بفهمه

    من زیادی سر خودمو شلوغ کردم. دیگه به دورهمی نمیرسم. باید یه کم کارای جانبیم رو کمتر کنم

    سلام :(

    آخی 

    منم همیشه بنظرم بچه داری خیلی سخته 

    خدا کمکتون کنه 

    پاسخ:
    سلام :)

    سخت و شیرین. 
    یه جور خاصیه که آدم نمیتونه وصفش کنه

    آدمی کلا تو سختیه. چه بچه باشه چه نباشه

    من که هیچوقت دلم برای دوستام تنگ نشد ! یا اونا خوب نیستن ، یا من زیاد اهل رفاقت نیستم :)

    پاسخ:
    خب من از قدیم رفقای زیادی داشتم. دوستای خوب هم کم نداشتم. الان برام سخته این قضیه
  • مردی بنام شقایق ...
  • سلام

     

    این قضیه برای منم زجرآوره

     

    ولی با هم مشغلات و مشکلات بازم سعی میکنم یه وقتی رو هر چند کم با دوستان بگذرونم
    برا خانومم هم سعی میکنم همینکارو کنم

    یکی از راه حل ها تبدیل دوستان دوران مجردی به دوستان دوران متاهلیه در صورتی که متاهل باشن 

     

    الان رابطه خانومم با خانوم بعضی دوستان از رابطه خود ما که ده ساله با هم رفیقیم قوی تره بعضا

    تا جاییکه از یه شهر میریم یه شهر دیگه برا دیدن هم دیگه

    هم ما تو جمع رفقامون قرار میگیریم هم خانوما

    هر دو هم رفرش میشیم و برمیگردیم

     

    تازه الان هر کدوم هم چند تا بچه داریم وقتی میریم دو رهم قشنگ یه مهدکودک آدم جمع میشه :))))

    پاسخ:
    سلام
    خب منم خیلی با خانم دوستای حضرت آقا رفیق شدم، ولی نه رفاقتی که از جنس دوستان جانی باشه (درحالیکه حضرت آقا حتی حاضر نیست با شوهر رفیقای من ده دقیقه همکلام بشه و این خصوصیت اغلب آقایونه)

  • قاسم صفایی نژاد
  • این چیزی که تو کامنت‌ها نوشتید دیگه لهجه نبود! تغییر زبان بود!

    پاسخ:
    باوربفرمایید که لهجه است. منتها چون لهجه ما بر حذف حروف آخر استواره این شکلی میشه!

    سلام مومن. جزاکم الله خیرا

     

     

    بنده که بین رفقا، معروفم به 118(لبخند) چون در یه حد پیام هم که شده، باهاشون ارتباط دارم...

    واقعا حیفه دور ماندن از افرادی که تو را ربط میدن به روزهای خوب..

     

     

     

    عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب

    یا علی

    پاسخ:
    سلام
    منم از همون 118 ها بودم قبلا
    آبجیم میگفت تو چندتا رفیق داری عاخه؟؟
  • مردی بنام شقایق ...
  • سلام

     

    آقایون تو انتخاب رفیقاشون براشون مهم نیست که مثلا خانومش با خانوم طرف چقدر ارتباطش نزدیکه!

     

    بیشتر پارامترهای خودش مهمه

     

    به عنوان مثال نقض، خانوم من تو نوجوونی یه رفیق داشت که اتفاقا بعد از ما هم ازدواج کردن و به اصرار ایشون من با همسرشون آشنا شدم و چند بار رفتیم و اومدیم و الان یکی از بهترین دوستان منه ایشون.

    با هم کربلا رفتیم اربعین و هر وقت شهرشون میرم با هم میریم کوه و قهوه خونه و گردش و ....

     

    چرا؟

    چون پارامترهای یه آدم مشتی که بشه باش ارتباط داشت رو از نظر من داره :)

     

     

    لذا اگر همسرتون ارتباطی نمیگیره شاید بخاطر اینه که بقول معروف هم پیکش نیستن اونا

    پاسخ:
    سلام

    هم پیکش که خب واقعیت نبودن، ولی میخام بگم کلا آقایون خودمحورتر و نفوذناپذیرترند
    +قهوه خونه نرید، بدآموزی داره!

  • مردی بنام شقایق ...
  • میریم املت میزنیم فقط😂😂😂

    پاسخ:
    املت بزنید، املت خوبه :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

    در این برهه ی تاریخ، مادر دو فروند کوچولوی بازیگوش هستم!
    علی کوچولویی که از دیوار سفیدکاری بالا میرود
    و فاطمه حسنایی که در حال آموزش بالارفتن از دیوار است!

    و مادری که خداوند از دست این دو ترکیبِ عالی صبرش دهد!!

    ....
    هرچه که اینجا می نویسم، صرفا برداشتهای شخصی ذهن یک انسان است. پس دلیلی ندارد که حتما و قطعاً اشتباه نباشد. چرا که انسان ممکن الخطاست...
    من اینجا بلند بلند با خودم حرف می زنم.
    خطابهای پندآموز مرا فقط خطاب به خودم بدانید.

    بایگانی