ای‌شما!‌ ای‌تمام‌ عاشقان‌ هرکجا

نام یک نفر غریبه را، در شمار نامهایتان اضافه می کنید...؟

خَرخَروی عَرعَرو!

سه شنبه, ۳ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۵۲ ق.ظ

بعضی از این نویسنده های کتاب کودک واقعا در انتخاب موضوع، بی سلیقه اند. 


تازگی یه نفر یه کتاب هدیه داده به علی، که نویسنده داستان یه خرِ بنفش رو روایت می کنه.(من اسمش رو گذاشتم خرخرو!) 


انقدر کتاب سخیفه، که علیِ من که عاشق کتاب و شعره، و یکی از لذت بخش ترین تفریحاتش اینه که من براش کتاب بخونم، اصلا محلِ خر هم به این کتاب نمیذاره :|


داستان اینجوریه که این خرخرو خیلی سروصدا میکنه، مدام در حال آواز خوندنه (به عبارت اُخری عر زدن).

هی همه ی حیوانات مزرعه بهش میگن خرخرو! انقد عرعر نکن! خرخرو میگه میخوام عرعر کنم!

گاوه میاد میگه خرخرو عرعر نکن! خرخرو باز میگه میخوام عرعر کنم!

اسبه میگه...

لاکپشته میگه...


خلاصه خرخرو هی عرعر میکنه و یه جایی دیگه میبینه به واسطه ی عرعرهاش خیلی تنها و بی دوست شده، تصمیم میگیره دیگه عرعر نکنه و خرِ خوبی باشه :| و سپس همه ی حیوانات مزرعه باهاش رفیق میشن :|


یعنی خیلی نرم و زیرپوستی میخاد به بچه بفهمونه آهای یابو! وقتی ننه بابات بهت میگن انقد عرعر نکن، گوش بده به حرف!  هیچکس بچه ی عرعرو دوست نداره :| 


حالا اینکه چرا این کتاب رو به بچه ی ساکت و بی صدای ما هدیه دادن یه بحث جداست!!! (اونی که نیاز به کتابه داشته بچه ی خودشون بوده که اصلا اهل گوش کردنِ موعظه نیست!!)  ولی واقعا جور دیگه ای یعنی نمیشد بچه رو به مفهوم رابطه ی مستقیم سکوت و دوستیابی رسوند؟؟! حتما باید از عرعرِ خر مایه گذاشت!؟



  • موافقین ۸ مخالفین ۱
  • ۹۸/۱۰/۰۳
  • ۱۶۲ نمایش
  • امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ

نظرات (۶)

  • دچارِ فیش‌نگار
  • میخونن اینجا رو؟

    که دیگه از این کتابا هدیه نده

    پاسخ:
    نه نمیخونه متاسفانه

    کلا توقعی نداریم ازشون!

    به نظرم محتوای کتاب کلا اشتباههه عر عر خر رو با حرف زدن مثایسه کرده بعد بچه رو به حرف نزدن دعوت میکنه نه درست و به جا حرف زدن 

    باید کتاب رو میدان ستاد نطارت بر عر عر خرها یه بررسی بکنه


    یادم باشه خواستم برا علی هدیه بخرم حتما قبلش باهات مشورت کنم تا اینجوری نابودم نکنی:)))))

    پاسخ:
    اینا برای علی که مخصوص کتاب نخریدن، این کتاب مال بچه شون بود، بچه انگار با کتابه حال نکرده بود. علی کتاب رو برداشت، اونام از خدا خواسته گفتن مال علی باشه. موقع رفتن باز من تن خود سردادم که کتابه رو جا بذاریم، گیر دادن که الا و بلا این کتابه رو باید ببرید!!! :| خود علی هم بی خیال کتابه بود ها!!! منم ازینکه کسی چیزی رو نخاد و بده به بچه ی من بدم میاد :( تو رودرواسی قبول کردم

    پیدا کردن کتاب خوب برای بچه ها واقعا سخته

    ماهم هر سری با کلی اشتیاق دردونه قفسه های کتاب های کودکان رو دور میکنه، و تقریبا اخیرا همیشه دست خالی برگشتیم

    یا نهایتش یه کتاب رنگ آمیزی دستمونه، یا کتابی که گاهی حتی تا اخر خونده نمیشه

    کاش اهالی فرهنگ فکری به حال این حوزه میکردند

    پاسخ:
    کتابهای نی نی عسلی رو من برای علی گرفتم خیلی دوست داره. البته علی خیلی الان کوچولوئه. خیلی به مفهوم دقت نمیکنه. فقط عکسا و ریتم شعرا رو دوست داره
    ولی برای بچه های بزرگتر واقعا باید کتاب خوب نوشته بشه
  • مریم بانو
  • به نظرم دیگه نخونید کتابو واسه علی کوچولوتون:))

     

    حداقل علاقه اش به کتاب ازبین نره:)

    پاسخ:
    اصلا تو لیست کتابایی که میاره براش بخونم نیست!! فقط حضور فیزیکی داره تو خونمون :)) همونم شیطونه میگه برم بندازم تو آشغالی

    سلام

    خانم مصطفی زاده رو توی کتاب باز می بینین؟ عالیه واسه علاقمندای به کتاب که میخوان برای بچه هاشون کتاب بخرن و بخونن

    پاسخ:
    سلام
    نه ندیدم متاسفانه
    بیشتر قابل توجه مک بس

    سیدنا

    کتابه رو نگهدار در سفر بعدی بیار خونه ما

    من دچار معضل بی کتابی شدم واسه هستی

    از بس هر کتابی میدی دستش رو پاره پاره میکنه جرات نمیکنم براش کتاب قصه بیارم. از همین کتاب بیخودیا میارم میدم دستش و خودمم یه قصه دست میگیرم یا شعر.

    اما اغلب میاد کتاب منم بگیره

    پاسخ:
    اصلا قابلی نداره!یه کتابخونه میارم برا عروسم!!!
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

    در این برهه ی تاریخ، مادر دو فروند کوچولوی بازیگوش هستم!
    علی کوچولویی که از دیوار سفیدکاری بالا میرود
    و فاطمه حسنایی که در حال آموزش بالارفتن از دیوار است!

    و مادری که خداوند از دست این دو ترکیبِ عالی صبرش دهد!!

    ....
    هرچه که اینجا می نویسم، صرفا برداشتهای شخصی ذهن یک انسان است. پس دلیلی ندارد که حتما و قطعاً اشتباه نباشد. چرا که انسان ممکن الخطاست...
    من اینجا بلند بلند با خودم حرف می زنم.
    خطابهای پندآموز مرا فقط خطاب به خودم بدانید.

    بایگانی