ای‌شما!‌ ای‌تمام‌ عاشقان‌ هرکجا

نام یک نفر غریبه را، در شمار نامهایتان اضافه می کنید...؟

فخرفروشی به سبک دورهمی

دوشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۸، ۰۳:۰۷ ب.ظ

سکانس یک :


مهران مدیری به پسره میگه شغل شما چیه؟ 

میگه خانه دار :)))))

(خنده ی حضار)

- نه واقعا! بیکارید؟

-آره :)))

- درس خوندید؟

-کارشناسی عمران میخوندم ولش کردم :)))))

-چرا؟

-نمیدونم :)))) (یعنی طرف نمیدونه چرا درس خوندن رو ول کرده :|) 

(باز خنده ی حضار)

- نمیدونی چرا؟؟ خب الان چیکار میکنی؟

- هیچی . با رفقا دور همیم :))))))) (در حالی که داره چهارپنج تا جوونِ علافِ الکی خوشِ خندان رو با دست نشون میده و احتمالا داره به بی عاری خودش میخنده)



سکانس دو:

مهران مدیری به علی انصاریان میگه: اگه یه پول هنگفتی پیداکنی، میگردی دنبال صاحبش؟

- نه :)))))))

(خنده و تشویقِ شدیدِ حضار) 

- جدی نمیگردی؟

- نهههههه. کی تو این جمع هست که وقتی پول هنگفت پیدا کرد بگرده دنبال صاحبش؟؟

(باز خنده ی حضار در حد پاره شدنِ شکم به انضمام تشویق در حد دریدنِ دست!)


سکانس سه: 

مدیری به شقایق فراهانی میگه: تا حالا زیرآب کسی رو زدی؟

- آره :) (با خنده ی بسیار ملیح در حالی که داره به کارش افتخار میکنه)

(خنده و تشویقِ حضار)



 با دیدن این سه تا صحنه، یه غم سنگینی توی دلم نشست... این حجم از تمایل به بی اخلاقی و ولنگاری و بی عاری و نفهمی، از کی واردِ فرهنگِ ما شد؟ 

چی قراره به سرِ نسلِ آینده بیاد؟

بچه های ما قراره به چه چیزایی افتخار کنند؟ قراره از کیا و چه چیزایی رو الگو بگیرند؟ 


به قول بچه ها گفتنی: به کجا داریم میریم؟؟؟؟




  • امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ

نظرات (۱۶)

اینا اسمش فخرفروشی نیست، عادی سازی و ترویج این رذائل اخلاقی در جامعه هست

ولی از صداقت فراهانی خوشم اومد معلومه بچه پایینه

پاسخ:
این صداقتا اصلا اسمش لوطی بازی نیست
هرکسی باید جایگاه خودشو بشناسه، کسی که تبدیل به سلبریتی میشه باید تو حرف زدنش خیلی مراقب تر ازینا باشه

سلام

هرکاری میخوان میکنن دیگه

پاسخ:
سلام

بد جامعه ای شده
دلم میخاد بچمو بردارم و فرار کنم

سلام

وقتی ارزش ها مفهومش عوض میشه...

اسم این رفتارها رو میگذاریم صداقت! تازه مدال شهامت هم میدیم بهشون...

 

نه فکر کنی بقیه رو‌میگم اینجورن، گاهی خودم به چیزی خندیدم یا خوشم اومده، بعد نگاه کردم دیدم قبلا این برای من ضد ارزش بود، چرا الان اینجور شدم؟! 

پاسخ:
ذائقه مون رو اینجوری بار آوردن
منم خیلی وقتا اینجوری میشم
اصلا جوری درست کردن که انگار کسی که به این جفنگیات نمیخنده از جامعه ش عقبه

می‌دونی اطرافیان ما یه کاری کردن، تلویزیون رو جمع کردن! معمولا فیلمی رو که می خوان ببینند دانلود می کنند و بچه ها میبینند... یعنی مثل ما هر چی تلویزیون گذاشت، به خورد بچه شون نمیره! و خیلی هم راضی هستند! 

چند تا دیگه از دوستام که مدرسه رو هم فقط در حد امتحان دادن برای بچه هاشون انتخاب می کنند! البته این خیلی کار سخت و پر دردسریه... و نمی دونم چقدر درسته!

این

پاسخ:
بهترین کاررو اونی کرده که یه گوشتکوب زده تو تلویزیونش
اصلش که این سلبربتیا شدن این، همین برنامه های دورهمی و خندوانه و ال و بله 
  • میرزا مهدی
  • ما تو پخشِ صدا و سیما یه -بلانسبت شما- اُزگلی داریم به نام ناظرِ پخش. 

    این ناظر پخش کارش همینه. هرچیزی که باعث اشاعه فرهنگ بد و غلط و غیر اخلاقی، اعم از باز بودن یقه و تَپَق و ...و...و... باشه، تایم بزنه و دستورش رو بگیر و بده دست اپراتور، و در نهایت حذفش کنن.

    متأسفانه این اُزگلها تحت تأثیر جَوّ برنامه، دچار خود مدیر پنداری میشن و معیارها و چهارچوب ها رو در مینوردن و میزنن اونور خط قرمز و چشمشون رو میبندن. مخصوصا در برنامه های بعد از ساعت 22/.

    اصلا یه معضل دیگه اینه که این برنامه ها رو میذارن برای"تا پاسی از شب"

     

     

    پاسخ:
    فقط دکمه یقه ها و تارموها پیدا نباشه!

    خدا هممونو هدایت کنه
  • سَیِده حُسِینی
  • دقیقااااااااااا

    یعنی هرچی که رفتار بد و ناپسنده جزو کارهای باحال دسته بندی میشه...بعد هر کار درست و شرافتمندانه ای میشه سختگیری و فلان

    بعد ملت انتظار مسئولان خوب و...دارن

    به قولی یه نفری: یه سری از مردم از اینکه داره بی عدالتی میشه رنج نمیبرن از این ناراحتن ک چرا خودشون نمیخورن؟؟؟!!!😐😐

    پاسخ:
    حرف آخرت لایک داره اساسی! 
    منم همش میگم اگه مسئولینمون بد و بی عرضه ن، همش زیر سر مردمه

    سلام

    من ک اصلا این برنامه ها رو نمیبینم

    ولی عجب نکاتی دیدید 

    الله اکبرررر :/// جدی اینا سلبریتی های مان؟ :|||

    من از بقیه جاهای دنیا بی خبرم ولی هر کس الگوشو بکنه این سلبریتی های محترم ؛ دین و دنیاشو باخته :))) یک سری تبل تو خالی و پوچ! و فساد.... :)

    خب من برم کشکمو بسابم

    پاسخ:
    سلام

    تازه من همشو نگفتم
    برنامه علی انصاریان که پراز بدآموزی بود، داغون
    مدیری میگفت علی انصاریان یه بار یه پرشیا رو امانت گرفته، بعد رفته امانت رو فروخته، بعد همه از جمله خود انصاریان غششش کرد از خنده

    الله اکبررررر 

    جدی؟؟؟ :|||  اینا کی هستن دیگه :/

    پاسخ:
    تازه یه چیز دیگه هم میگفت که شاخت درمیاد

    مهران مدیری میگفت علی انصاریان یه بار تو یه فصل، با چندتا تیم قرارداد بسته، از همشونم پول گرفته :| پولا رو بالا کشیده
    بعد انصاریان غشش کرده بود از خنده

    بهش میگفت چرا پولا رو پس ندادی؟ میگفت چون لازم داشتم :| 

    گناهش پای خودشون ولی تو اون برنامه قشنگ به مردم گفتن انصاریان دزده :| همه هم خندیدن

    ببین من نمیدونم شما ملت ایراد گیر چرا دست از سر هیچی بر نمیدارید :))

    ایناا رو گفتند که بگن ادب از که آموختی از بی ادبان

    ببین اتفاقا از دید من خیلی خوبه که اینا خودشون رو بیان توی ی برنامه با زبون خودشون، خودشون رک معرفی کنند جلوی ملت،  اگه کسی شعور داشته با دیدن حرفای اینا میفهمه اینا هیچ ارزش اخلاقی برای هیچی قایل نیستند تکلیفش مشخص میشه 

    حالا اینا اگه هیجا این اخلاقای خودشون رو بیان نکنند و بقیه فکر کنند این یارو مثلا چون فوتبالیسته همه چی تمومه  ولی الان میدونی که این اگه فوتبالیسته دلیل نمیشه الگو باشه اتفاقا از این منظر از نظر من پخشش خوبه ولی به شرطی که باز الگو سازی نشه بلکه خیلی خوب بعدش بدون طعنه و کنایه و توپیدن به دور همی که چرا داری این اخلاق رو اشاعه میدی بررسی سلبریتی شناسی بشه 

    ببین باید از همه چیز بهره برد حتی از اون چیزی که به ظاهر فکر میکنی منفی هستش 

    این موارد باید گفته و ثبت بشه چون به کار میاد آدم عاقلم خیالت راحت از اینااا الگو نمیگیره 

    به قولی در خانه اگر کَس است یک حرف بی است

     

    + من کلا جدیدا زیادی دارم باهات مخالفت میکنم میخوای بلاکم کنی 

    پاسخ:
    ببین طاهره، نگرانی من برای نسل آینده ست. برای نوجوونا که طرفدار جوّن. یه عده مثل برادرزاده ی من که همه ی رفتارشون براساس جوّ جامعه و احساساتی بازیه. هیچ چیز از منطق سردرنمیارن. تقصیری هم ندارن . اقتضای سنشونه

    اونا وقتی میبینن یکی که معروفه، محبوبه، موفقه، اینجوری داره زندگی میکنه، میگن خب این طرز زندگی درسته پس. پس پدرومادرای ما املن. سرشون نمیشه باید چطور موفق شد 
    بخدا دیدم که میگم. 
    نسل کودک و نوجوون رو که نباید توقعِ این صحبتای تو رو داشت ازشون

    تمام کسایی که شبه روشنفکر نشون میدن خودشونو 

     

    تمام کسایی که اگه برا خودشون از این کارها بکنی می درنت! 

     

    بشینی و ریسه بری از این چیزا! بشینی و دست بزنی برای این چیزا؟ 

     

    متاسفم 

    پاسخ:
    کامنتت طلا

    تنها نتیجه ای که میشه گرفت اینه که ذائقه ی مردم به بی اخلاقی مایل شده. خودشون دوست دارن بی اخلاق باشن و هنرمندای اینجوری رو می پسندن

    خوب کی این کار رو کرد؟

    ماها که ننه باباهامون به شددددت رو آداب و ادبمون حساس بودن 

    میره رو نسل بعد

    نسل دهه هفتادی هاو هشتای ها ننه باباهاشون متولد چند هستن؟ 

    مخصوص هشتادی ها ننه باباهاشون همین شصتی ها نیستن؟ :/

    یا همش کار مجازیه؟؟

    پاسخ:
    نمیدونم
    سوالیه که برا منم ایجاد شده، چی شدکه به اینجا رسید؟

    احتمالا تربیت هممون از بیخ غلط بوده

    ببین سید توی مدیریت، هر تهدیدی یه فرصته و کسی آدم زیرکی هست که تهدید رو به فرصت تبدیل کنه الان همین کاری که تو کردی خودش تبدیل تهدید به فرصته

    به نظر من نباید به برنامه انتقاد کرد یا به اون ادما توپید که چرا میاید توی تلوزیون اینا رو میگید اتفاقا باید خیلی نرم روی همینا  تمرکز کرد و کم کم از همین مسیر ابهتشون رو شکست میگن تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد

    تا زمانی که سلبریتی قهرمان باشه و حرف نزنه و نفهمیم چه گندی پشت ظاهر آراستش هست همینه خودشون باید با زبون خودشون بگن ولی اونایی که دلشون میسوزه باید از این فرصت استفاده کنند.

    مشکل ماها اینه که فکر میکنیم همه باید بیان و حرف اخلاقی و خوب بزنند تا تاثیر مثبت داشته باشند. توی جامعه امروز نمیتونی همه در ها رو ببندی تا فقط حرفای خوب و اخلاقای خوب به گوش و چشم بچه ها برسه

    توی تلوزیون نبینند یه جای دیگه میخونند میبینند

    پاسخ:
    ببین حرفت یه جاهاییش درسته
    ولی من بحثم تربیت یه نسله
    و اینکه اون آدمایی که اونجا نشستن چرا ازین خصیصه ها خوششون میاد؟ چرا واسشون کف و سوت میزنن؟ چرا سلیقه ها عوض شده؟

    نه سلیقه ها عوض نشده و فطرت ادمی زاد خوب و بد رو تشخیص میده اما یه چیزی به اسم جو وجود داره ببین ناراحت نشو من با سیاه نمایی رفتار آدما اینکه عوض شدن اینا خیلی موافق نیستم تک تک این ادما خارج از فضای اون برنامه اگه ازشون بپرسی از این اخلاقا میگن بده بشینی براشون تشریح کنی اصلا تایید نمیکنند اما توی فضای برنامه با قوانین برنامه جو این شکلی هست شاید حتی پنجاه نفر بودند که همون لحظه ناراحت شدند اما توی اون شرایط نمیتونستند ری اکشنی نشون بدند

    پس نگووو سلیقه جامعه عوض شده

    جامعه ما هم همه چی قاطی داره و قرار نیست همه آدما اون نقطه بالای اخلاق و رفتار ایستاده باشن جامعه باید با همین انتقادا و بالا پایین کردن حرفا رشد کنه

    پاسخ:
    نمیدونم 
    ولی مطمئنم از آدمای سی چهل ساله، کسی پیدا نمیشد که بیاد تو تلویزیون، با خنده و خوشی بگه من علاف و بیکار و بی عارم ، من هیچ برنامه ای جز ولگردی ندارم، بعدم بخنده به خودش

    یا ده سال پیش، هیچ سلبریتی نمیومد تو تلویزون بگه من دزدم و بخنده! و تشویق بشه! علی انصاریان قشنگ گفتن من دزدم، دیدی برنامشو!؟ 

    ببین انتقاد کردن رو قبول دارم اتفاقا حمید داود آبادی هم نوشت راجع به برنامه انصاریان دیدممم برنامش رو

    این آدم بیشتر از این نیست همینه

    چی بگه پشت تلوزیون

    و الان این آدم سلبریتی هست تا قبل از این برنامه اگه میگفتند علی انصاریان چه برداشتی ازش داشتند خیلیا یه ورزشکار شاید برای عده ای یه ادم موفق شاید هرچیزی ولی الان اون روی مشمئز کنندش هم دیده شده حتی اگه شوخی کرده باشه

    پس شناخته شدن بد نیست به خودی خود و نمیشه اسمش رو گذاشت  یاد دادن بدی توی جامعه

    تو هیچ وقت نمیتونستی راجع به یه سلبریتی ریز بنویسی که اینا خیلی هم علیه اسلام نیستند اگر خودشون بیان نکرده بودند

    ولی الان چاقوی انتقادت رفته طرفشون و این شروع خوبی هست به طور کلی و باید ادامه پیدا کنه نه اینکه جلوی گفته شدن بعضی از حرفا گرفته بشه چون قراره بد آموزی داشته باشه

    والا ما هممون میدونیم دزدی چیه درسته هممونم میدونیم دزدی بده قبول

    ولی دزد کیه مهمه

    باید نقد بشه ولی یه جوری نقد بشه که بقیه حساب کار بیاد دستشون 

    از اون طرفم اینا خواه نا خواه توی جامعه ما احترام و شهرتی کسب کردن باید این شهرت و الگو بودن پوشالی شکسته بشه

    پاسخ:
    اینایی که تو میگی درسته. منتها لایه ی دومِ ماجراست
    لایه ی اول اون انتقادیه که من کردم از دورهمی و این طرزِ برنامه سازی که داره اخلاق ناپسند رو توی جامعه رواج میده که بنظرم انتقادِ به جاییه. به نظرم مهران مدیری با یه شیطنت رسانه ای دلش میخاد که به مردم بفهمونه که اکثریت مردم خواهان این طرز زندگی هستند. و اونقدرها هم پایبند اخلاق نیستند و واسه همین اینجور سوالها رو انتخاب میکنه و خیلی وقتها خودش رذایلِ اخلاقیِ مهمونش رو لو میده

    و اون چیزی که تو گفتی لایه ی درونیِ قضیه است که خب حالا درسته این عادی سازیِ بی اخلاقی کارِ خوبی نیست، ولی یه وجه مثبت هم داره و اون اینه که تابوی فرشته بودنِ سلبریتی ها رو میشکنه. اینم درسته. ولی نمیشه به جای اون انتقاد مطرحش کرد. یعنی نمیشه بگی نگران نباش که دارن زشتی ها رو عادی میکنن، عوضش سلبریتی ها دستشون رو میشه
    متوجه منظورم شدی؟

    من هیچ :/ من نگاه :/ من برگ ریزان....

    دیگه به آرایشگاه و اینا نیازی نیس خودشون ریختن خخخخ😂😂😂

    اینا کین دیگه :|

    پاسخ:
    :))))
    بقول سبو حالا البته بدم نیست مردم بشناسن اینا رو

    از این دست اتفاقات تو دورهمی زیاد بوده. 

    و دقیقا تشویق‌های بی‌پایه خیلی بیشتر حرص آدمو درمیاره.

    یه جایی هم بود مدیری از شقایق فراهانی پرسید بزرگ‌ترین ترست چیه؟

    گفت بی‌پولی!

    و همچنان تشویق جانانه حضار!

    -_-

    پاسخ:
    اگه من بفهمم اینا به چی میخندن، نصف سوالات ذهنم خودبخود حل میشن
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

    در این برهه ی تاریخ، مادر دو فروند کوچولوی بازیگوش هستم!
    علی کوچولویی که از دیوار سفیدکاری بالا میرود
    و فاطمه حسنایی که در حال آموزش بالارفتن از دیوار است!

    و مادری که خداوند از دست این دو ترکیبِ عالی صبرش دهد!!

    ....
    هرچه که اینجا می نویسم، صرفا برداشتهای شخصی ذهن یک انسان است. پس دلیلی ندارد که حتما و قطعاً اشتباه نباشد. چرا که انسان ممکن الخطاست...
    من اینجا بلند بلند با خودم حرف می زنم.
    خطابهای پندآموز مرا فقط خطاب به خودم بدانید.

    بایگانی