ای‌شما!‌ ای‌تمام‌ عاشقان‌ هرکجا

نام یک نفر غریبه را، در شمار نامهایتان اضافه می کنید...؟

لوستر موز و انبه

دوشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۳۷ ب.ظ

شاید برای شما هم این سوال پیش اومده باشه که چرا خدا، سرتاسر زمین رو از نعمت پر نکرده؟ 
چرا بعضی جاهای زمین، بیابون خشک و بی آب و علفه، جوری که مردمش باید برای رسیدن به آب اینقدر زحمت بکشن، اینهمه گرما رو تحمل کنن و سختی بکشن، درحالیکه بعضی جا، اینقدر خوش آب و هواست که مردمش حال می کنن و از خوشی میزنه به کله شون! چی میشد اگه همه جا سواحل مدیترانه زیبا و پرنعمت بود! (البته با رعایت شئونات اسلامی خواهران و برادران)

چرا همه ی زمین پر از آبادی نیست؟ مگه از فضل خدا چیزی کم میومد که مثلا کوهها از جنس طلا باشه، یا دیوار خونه ها از جنس شکلات باشه و هروقت هوس شکلات دارک ۸۰ درصد کردیم، دیوار رو گاز بزنیم و مستفیض بشیم! زمینها همه سرسبز و قشنگ، باغها پر از گیلاس و انبه و آووکادو! و خلاصه انقدر فراوونی نعمت باشه که هیچکس تو فقر نباشه. مگه نه اینکه خزائن آسمونا و زمین دست خداست؟ پس چرا بیشتر نداده؟ چرا ویلا نداده؟ کنار دریا نداده؟!
جواب این سوالتون رو خداوند تو سوره ی شوری، آیه ی ۲۷ داده:
ولو بسط الله الرزق لعباده لبغوا فی الارض ولکن ینزل بقدر ما یشاء انه بعباده خبیر بصیر

مخلص کلام اینکه اگه بیش از حدِ ظرفیتتون از خزانه ی نعمتمون برای شما نازل میکردیم،درزمین طغیان و فساد میکردید. می‌زدید به سیم آخر و آی میتازوندید. پس همینقدر کافیه براتون.(البته نعمت نداده هم دارید میتازونید)
خداوند خودش از نیازهای بندگانش آگاهه، هر اندازه که مصلحت بدونه نعمت رو نازل میکنه...

من این آیه رو با تمام منطق و عقلم پذیرفته م،  چون ماهم کم و بیش، حد ظرفیت بشر رو میدونیم، میدونیم که اگه نعمت پیش زیاد بیاد چطور مست میشه و دیگه نمیفهمه چیکار میکنه.
پس دیوارهای شکلاتی و لوسترهای موزی بمونه واسه بهشت... اصلا ما را نسزد که آووکادو بخوریم :|


  • امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ

نظرات (۱۴)

من آووکادو میخوام :(

پاسخ:
چرا رویای آوکادو مارو رها نمیکنه؟؟ :|
  • سربازِ روزِ نهم
  • البته توی سوره زخرف هم میگه

    اگه همه تون کافر بشین سقف خونتون رو از طلا می کنیم و میذاریم حال دنیا رو ببرید

    پاسخ:
    ,, نگفتن اگه شما کافر بشید سقفتون رو طلا میکنیم. 
    گفتن اگه این نبوده که همتون کافر میشید، سقف خونه ی کافران رو طلا میگرفتیم

    اگه اولی مراد باشه که ببشتر یه جور تشویق برای کافر شدنه!

    خیلی عالی بود این مطلب
    امید وارم بازم مطلب بزارید

    پاسخ:
    متشکرم
  • رفیقِ نیمه راه
  • هرچی فکر میکنم به ذهنم نمیرسه چجوری میشه دیوار رو گاز زد!؟ فک من که اینقدر باز نمیشه!

    پاسخ:
    شما از سه کنج دیوار تلاش کنید موفق میشید!

    احتمالا منم از همه بی ظرفیت ترم

    خدایا تو بده ظرفییییتو ببین فقط

    پاسخ:
    نه خاار، منظورم ظرفیت تک تک آدما که نبود، منظورم ظرفیت بشر نوعی بود، کلا ظرفیت بشر محدوده
    خودت دیگه تفسیر بلدی

    خیلی انبه دوست داری ها!

    اگه نعمت پیش زیاد بیاد، این پیش چیه این وسط؟ 

    پاسخ:
    اوه، عاششقششم. انقدری که تو ریواس دوست داری!

    اون وسط یه آدم بوده، آدمه به دلایل لپی حذف شده! 
    پیش آدم زیاد بیاد :|

    پس از مدتی یه مطلب خوب خوندم

    ممنون از شما

    +فقط ای کاش کمتر مثال میزدید :))

    پاسخ:
    ممنون از نظر لطف شما

    میخواستم قشنگ به کنه وجود مخاطب بشینه!

    :)

    منم با تمام منطق و عقل ناقصم پذیرفتم.

    پاسخ:
    اختیار دارید! چرا ناقص؟

    یادم باشه یه بارم که شده یه آووکادو دعوتت کنم از وقتی میشناسمت همش داری میگی آووکادوو نخوردم

     

    تو هم به من کنستانتره آلبالو بده :))))))

    پاسخ:
    اگه شده ماشین توی سایپامونم بفروشم، آخرش آووکادو میخرم
    یه کنستانتره هم برا تو میخرم! غصه نخور


    منم انبه دوست دارم 

    ولی نه به اندازه اون :) 

    پاسخ:
    نمیدونم چرا همه چیزای خوشمزه گرونن!

    در هر دوصورت هست دگه‌هم شرفیت بشری هم شخصی!!!!!!

    پاسخ:
    چرا خار، تو ظرفیت داری، شامل حال تو نیست

    همنم اووکادو نخوردم

    یعنی چی ):

    پاسخ:
    یه بانی پیدا بشه چند کیلو آووکادو پخش کنه تو بیان :|

    یه لیست بردار اسم اونایی که آواکادو نخوردن رو بنویس من همین الان نیست کردم به ۵ نفر به قید قرعه اواکادوو بدم  :)))))) قرعه کشیشم با خودت  فقط خواهشا کل پنج نفر رو خانواده خودت نذار :)))

    پاسخ:
    من و علی و باباش، آبجیم و محیا‍!
    اینم پنج نفر هیچکدومم از خانوادم نبودن!

    منم آواکادو نخوردم میخوام امتحان کنم

    اسم منم تو قرعه کشی بنویسید

     

    مطالب بسی آموزنده و یه جورایی جواب پست جبر و اختیار هم میشد درنظر گرفتش

    پاسخ:
    باید برم یه کامیون آووکادو بخرم در دم بیان خالی کنم :))

    ممنونم :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

    در این برهه ی تاریخ، مادر دو فروند کوچولوی بازیگوش هستم!
    علی کوچولویی که از دیوار سفیدکاری بالا میرود
    و فاطمه حسنایی که در حال آموزش بالارفتن از دیوار است!

    و مادری که خداوند از دست این دو ترکیبِ عالی صبرش دهد!!

    ....
    هرچه که اینجا می نویسم، صرفا برداشتهای شخصی ذهن یک انسان است. پس دلیلی ندارد که حتما و قطعاً اشتباه نباشد. چرا که انسان ممکن الخطاست...
    من اینجا بلند بلند با خودم حرف می زنم.
    خطابهای پندآموز مرا فقط خطاب به خودم بدانید.

    بایگانی