ای‌شما!‌ ای‌تمام‌ عاشقان‌ هرکجا

نام یک نفر غریبه را، در شمار نامهایتان اضافه می کنید...؟

هیس... مادرها فریاد نمیزنند!

سه شنبه, ۹ دی ۱۳۹۹، ۰۶:۵۲ ب.ظ

یه بنده خدایی، یه مدت چله زیارت عاشورا برداشته بود و چون بعضی روزاش رو نمیتونست خودش بخونه، من رو جایگزین خودش کرده بود که اعمالش رو به جا بیارم.

یکی از شرایط انجام این چله که آیت الله حق شناس خیلی بهش تاکید دارن، (و میتونید توی اینترنت شرایط دیگه ش رو سرچ کنید) اینه که در طول حدود یک ساعتی که اذکار رو میگید، اصلا و به هیچوجه نباید با کسی حرف بزنید.

حالا این مقدمه نسبتا طولانی رو گفتم که اینو بگم:

درطول مدتی که این اعمال رو نیابتی انجام میدادم، به عینه دیدم که چقدر مشکلات و تضادهام با علی کمتر شده بود، و ریشه این کمتر شدن مشکلات این بود که من مجبور بودم حرف نزنم! به همین سادگی!

رازش این بود که بطور غیراختیاری مجبور بودم بهش امر و نهی نکنم، به کارا و شیطنتاش گیر ندم، یک ساعت رهاش کنم تا هرجور دلش میخاد بازی کنه، و این رها کردن حتی برای یک ساعت، هردومون رو به آرامش رسونده بود.


خیلی وقتا ریشه مشکلات رفتاری فرزندانمون دقیقا خودمونیم.

این چله نیابتی، برای من هرچی نداشت، من رو به این نتیجه رسوند که بخش اعظمی از تربیت، سکوته... درواقع برای اینکه خوب تربیت کنی، باید دست از تربیت کردن برداری... اونوقت میبینی که بچه چطور در آرامش خودش راه درست رو پیدا میکنه.

  • امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ

نظرات (۹)

سلام

سلااااام

سلام ^_^

سلام عیکم

السلام علیک

سلام بر شما

درود

Hi

Hey

 

خب خدا رو شکر به یه نتیجه خیلی خوب رسیدین :"))))

من با خودم گفتم حالا تو این یه ساعته که مجبورین ساکت باشین اقا علی بیاد حسااااابی اذیت کنه...

 

من اون موقع که کوچولو بودم وقتی مامانم نماز مغرب میخوتد می رفتم تماااااام دستمال کاغذی هارو تو خونه پر و پخش میکردم...

همه شو

دستمال رولی ها

دستمال معمولیا...

یهو خونه سفید می شد

کمتر از 5 دقیقه :")))

پاسخ:
سلام سلام سلام :)))

اذیت که میکرد، اوایل سختش بود که من حرف نمیزدم، ولی کم کم فهمید که مامان این مدت رو نمیتونه حرف بزنه، کنار اومد

علی آقای ما هم تا ما نماز رو می بندیم میاد مهرمونو برمیداره میره، یا با دوچرخه ش میاد از روی مهرمون رد میشه، یا میاد به گردنمون آویزون میشه
خلاصه یه پا زامبی میشه برا خودش :)))
  • آویزووووووووون
  • سلام علیکم و رحمه الله

    بله همینطوره بچه رو باید به حال خودش گذاشت..خونه رو باید جوری درست کرد که هر کاری خواست بتونه انجام بده

    وخیلی وقتا کاری به کارشون نداشته باشی راحت ترن

     

    پاسخ:
    سلام
    هم اونا راحتترن و هم خود ما
    ماها هم با جنگیدن با بچه حال خودمونو بد میکنیم
  • جوینده آرامش
  • سلام

    دقیقا همینطوره؛ بچه ها آینه ی خودمون هستن؛ وقتی آرامیم آرامند و امان از وقتی که خودمون حوصله ی خودمون رو نداریم!

    + بعضی اعمال برکات پنهان زیادی دارند؛ خدا توفیق بده...

    پاسخ:
    سلام
    خیلی خیلی حالش بسته به حال خودمه

    هرروزی که شنگول باشم، اونم شاد و پرانرژیه، و برعکس
  • دچارِ فیش‌نگار
  • تضاد با علی؟؟؟ :))) مگه داریم؟

    پاسخ:
    بله متاسفانه
    بچه ها که از دوسال و نیم رد میکنن (خصوصا پسرا که بسیار کنجکاون ونیاز به استقلال دارن) با مادروپدرشون، خصوصا مادر به تضاد منافع میخورن
    مثلا اون میخواد همه چیز رو امتحان کنه، پس همیشه سر وسایل شخصی مادره
    یا علاقه شدیدی به ریخت و پاش داره و مادر علاقه به تمیزی
    پس تضاد منافع پیش میاد
    خدا قسمتتون کنه عینی تجربه کنید
  • این جانب
  • بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

    **** ** ** * ***** ** ** ****** ***** ***** * ** *** **** **** ** ******** ****** ****** *** *** ********* ** *** ** **** ****** **** ***** ** ***** **  ** ** **** ** *** ***** **** ** ***** ***** ******

    *** ** **** *** ** * **** ****** ***** ** ********* * ** **** ***** *** * ***** ** ****** ***** **** *** ***** **** **** *** ** **** *** * **** ***** ** **** *** *** **** *** *** ***** **** ** *****

     

    ********* ***** **** ***** ****** **** ********* ******* *** **** * *** *** *** *** ***** *** **** ***** **** *** ***** ** **** ******* ***** ***** * ***** ***** ***

     

    ******* ** ****** ******* *** ** ****** **** ***** ** **** *** **** **** ***** **** ** *** ***** *** * **** *** **** **** ****** ***** *** ** ** ***** *** ** *** **** * ** *** ***** ***** *** ** **********

     

    پاسخ:
    خیلی متاسفم که جدیدا مجبورم بعضی از نظراتتون رو سانسور کنم

    باشد که در عفاید زن ستیزانه خود تجدید نظر کرده و بیشتر جانب انصاف رو رعایت کنید.
  • این جانب
  • عجب!!!!

     

    عقاید زن ستیزانه ‍؟؟؟

     

    شما یه مثال در مورد نتایج مثبت کمتر صحبت کردن خودتون زدین منم تعمیمش دادم به بقیه جاهای زندگی آدم ها 

     

    البته من بیشتر متاسفم که این رفتار شما هم البته موید نظر منه، کاش قبل از حذف کردن آب قرقره میکردین! 

    پاسخ:
    عقاید زن ستیزانه و بی انصافی شما اونجا مشهور بود که فقط این سکوت رو برای خانمها برداشت کردید و اشتباها فقط به خانمها تعمیم دادین، درحالی که در خیلی از مواقع هم این حرف نابجای آقایونه که باعث شعله ور شدن اختلافات میشه
    حتی در قضیه بچه داری خیلی وقتا آقایون گیر بیخود به بچه میدن

    من اگه نظر غیرمنصفانه شما رو تایید کنم، بعدش هم من باید کلی با شما جدل بیخود کنم، و هم شما کلی خانم باکمالات که توی وب من رفت و آمد دارن رو ناراحت میکنید و کلی دشمن به جون خودتون میخرید، پس سانسور بشید بهتره

    من میرفتم روی کول بابام😅

    مخصوصا موقع سجده

    انقدررر حال می ده😂😂😂

    مهر هم که زیاد دزدیدم :دی

     

    البته نمیدونم چرا داداشم هیچ کدوم از این کار ها رو انجام نمی ده 😶😶

     

    پاسخ:
    علی دیگه اندر این بازی روکول رو کرده که دیگه خسته شده خودش. دنبال بازی های جدیدتره

    پس ازون دخترا بودی که از صدتا پسر شیطون ترن 😁😁

    من اینو خیلی وقته بهش رسیدم

    و با تمام وجودم درکش کردم

    که حرف زدن نقره است

    حتما سکوت طلاست...

    سکوت به آدمها قدرت فکر کردن میده و آدما با همین قدرت میتونن پیشرفت کنن...

    در مورد ساسنسور نظره این بنده خدا هم باید بگم که؛

    ماباید بتونیم حرف بزنیم با همدیگه!

    خدا این راه ارتباطی ب ما داده که با حرف زدن با عقل ومنطق بتونیم همدیگه رو تاییدکنیم!

    طبیعیه که همه نظرا مثل هم نیستن و قرارم نیست باشه.

    پاسخ:
    احسنت، چه تشبیهات خوبی👌👌

    چشم، بخاطر شما دیگه سانسور نمیکنیم

    بشرطی که توهین نباشه
  • نرگس بیانستان
  • عزیزم

    روزهای اول فکر کنم خیلی حرص خوردیاااا

    ولی یه چیزایی توفیق اجباری میده به ادم

    خوبه...

    قبول باشه دخترم

     

    پاسخ:
    آره اوایل سخت بود ولی بعدش آسون شد
    ممنون، از صاحبش قبول باشه
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

    در این برهه ی تاریخ، مادر دو فروند کوچولوی بازیگوش هستم!
    علی کوچولویی که از دیوار سفیدکاری بالا میرود
    و فاطمه حسنایی که در حال آموزش بالارفتن از دیوار است!

    و مادری که خداوند از دست این دو ترکیبِ عالی صبرش دهد!!

    ....
    هرچه که اینجا می نویسم، صرفا برداشتهای شخصی ذهن یک انسان است. پس دلیلی ندارد که حتما و قطعاً اشتباه نباشد. چرا که انسان ممکن الخطاست...
    من اینجا بلند بلند با خودم حرف می زنم.
    خطابهای پندآموز مرا فقط خطاب به خودم بدانید.

    بایگانی