ای‌شما!‌ ای‌تمام‌ عاشقان‌ هرکجا

نام یک نفر غریبه را، در شمار نامهایتان اضافه می کنید...؟

وجدان دانی

يكشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۹، ۰۲:۲۱ ق.ظ

اون اوایل که ماشین خریده بودیم، وقتی راه میفتادیم و کمربندمون رو نبسته بودیم، صدای تیک تیک آلارم کمربند چنان روی مخم راه میرفت که حضرت آقا رو مجبورش میکردم بزنه کنار و کمربندشو ببنده

کم کم که گذشت، به صداش عادت کردم، الان دیگه نه تنها اون تیک تیک آزاردهنده نیست، بلکه انگار اصلا صدایی از ماشین درنمیاد!

یا چندین سال پیش که برای اولین بار گوشواره آویزونی (اصطلاح خودمونه!) خریده بودم، همش توی گوشم صدای تق تق میومد

انقد صدا می داد که میخواستم درش بیارم و عطای زیباییش رو به لقاش ببخشم. ولی الان عامدانه هم بخوام به صداش گوش کنم، چیزی نمیشنوم.اصلا گاهی دست میزنم به گوشم ببینم گوشواره سر جاش هست یا نه!


وجدان ما آدما هم همینطوره

اولش که پاکی و شروع میکنی به گناه، هی صدا میده، هی لگد پرت میکنه، خرخره ت رو میجوه، هی تو گوشت زنگ میزنه و اعصابت رو خط خطی میکنه

یه کم که میگذره و گناه برات عادی میشه، دیگه هرچی هم آلارم بده صداشو نمیشنوی

حتی اگه بخوای به عمد به ندای وجدانت گوش بدی هم میبینی صدایی نمیاد! پس فکر میکنی لابد کارم درسته که صدایی نمیشنوم

یه کم که بیشتر بگذره، باید دست بزنی به وجدان دونت، ببینی اصلا وجدانی در شبکه موجود هست یا نه!


پ‌ن. تا زوده ... تا جوونی، جلوی گناه رو بگیر...


  • امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ

نظرات (۷)

چی بگم که گفته هات درستیش تایید بشه واقعا
پاسخ:
همینی که گفتی خوبه😊
  • میرزا مهدی
  • راستشو بگو چی کار کردی؟

    پاسخ:
    یعنی همیشه ما در حال دسته گل به آدم دادنیم؟؟

    آیا اینگونه ما را شناخته اید؟

    سلام 

    حتی دیدم‌ که وقتی کسی کم ‌خطاست، تا یه خطا می‌کنه خدا فوری گوشش رو میکشه! اما اگر توجه نکردی و ‌خطاهات برات عادی شد، انگار خدا هم کم کم رهات می‌کنه به حال خودت!

     

    پاسخ:
    سلام

    دقیقا

    خدانکنه

  • مدیون زهرا سلام الله علیها
  • سلام سادات بانو خوبید الحمدلله؟

    پاسخ:
    سلام بر عزیز کم پیدا :)

    ممنون. شما چطورید؟
    ما را به جبر هم که شده سربه راه کنخیری ندیده ایم از این اختیارها

    باید برای دیدن تو «مهزیار» شد
    یعنی گذشتن از همگان «محض یار»ها…

    یک بار هم مسیر دلم سوی تو نبود
    اما مسیر تو به من افتاده بارها

    شب ها بدون آمدنت صبح ظلمت اند
    برگرد ای توسل شب زنده دارها

    این دست ها به لطف تو ظرف گدایی اند
    ای ایّها العزیز تمام ندارها

    تا خاک نشدیم پاکمون کن!

    ما بخدا حیفیم آقا...

    پاسخ:
    صفحه کلیدتو باید طلا گرفت

    سلام

    به نظر من که وجدان از بین رفته 😣 وگرنه این همه جرم و جنایت و ناحقی اینا از یک جامعه ای که مدعیه وجدان هست به دور خواهد بود 

     

    پاسخ:
    سلام
    قبول ندارم که ازبین رفته
    ولی قبول دارم که خیلی کمرنگ شده. وجدانها به خواب رفتن که ناحقی زیاده
  • مدیون زهرا سلام الله علیها
  • قربونت عزیزم. به نت دسترسی نداشتم...

    نبودم مدتی.

    پاسخ:
    هرجا هستی خوش باشی و خرم :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

    در این برهه ی تاریخ، مادر دو فروند کوچولوی بازیگوش هستم!
    علی کوچولویی که از دیوار سفیدکاری بالا میرود
    و فاطمه حسنایی که در حال آموزش بالارفتن از دیوار است!

    و مادری که خداوند از دست این دو ترکیبِ عالی صبرش دهد!!

    ....
    هرچه که اینجا می نویسم، صرفا برداشتهای شخصی ذهن یک انسان است. پس دلیلی ندارد که حتما و قطعاً اشتباه نباشد. چرا که انسان ممکن الخطاست...
    من اینجا بلند بلند با خودم حرف می زنم.
    خطابهای پندآموز مرا فقط خطاب به خودم بدانید.

    بایگانی