ای‌شما!‌ ای‌تمام‌ عاشقان‌ هرکجا

نام یک نفر غریبه را، در شمار نامهایتان اضافه می کنید...؟

پشت خطی های غیرمجاز

چهارشنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۵، ۰۳:۴۱ ب.ظ

مشتری پر حرفی داریم

آنقدر پر حرف و به قول خودمان شور و فتوری که وقتی وارد دفتر می شود کل ساختمان را روی سرش میگیرد! (فکر کنم شور و فتوری دیگر واژه ای صددرصد کاشانی باشد! به معنی شلوغ کن و پرسروصدا)

مثل همیشه پله ها را سه تا یکی کرد و پرید توی دفتر

بعد از شوخی های مسخره و "ما مال مردم خوریم" و "ما دزدیم" و "ما میخوایم پول شما رو بالا بکشیم" های همیشگی، حرف رفیق شفیقش را تعریف کرد:

سید! رفیقم میگه مشتری هاتو از روی آهنگ پیشوازشون بشناس! اگه روضه و قرآن و اینا گذاشته بودن، بدون مال مردم خورن.


از حرفش بدم آمد. راستش مشتری پرحرف ما. آنقدرها هم بی دین و مذهب نبود. با سابقه ای که از خانواده اش سراغ داشتم،این حرف ازش بعید بود. می دانستم که همه شان روحانی و حافظ قرآنند. خودش هم بچه بدی نیست. با این حال باز هم از حرفش بدم آمد.


تا اینکه گذشت و گذشت و گذشت و چندتا از چک های مشتری هایمان برگشت خورد.

و چند تا از مشتری ها جواب گوشی ام را برای تسویه ی حسابشان نمی دادند

و چندتا از مشتری ها انگار خدا و پیغمبر سرشان نمی شد...


و از قضا نود درصدشان آهنگ پیشوازشان فرمایشات رهبریست، یا صلوات خاصه ی حضرت رضاست، یا روضه ی علم میزنم... یا فرازهایی از زیارت عاشوراست. آنقدر که صدای داداش کارفرما در آمد که بابا ما زیارت عاشورا رو حفظ شدیم دیگه بسه!


و جالب اینجاست که این پشت خطی ها نه به قیافه این آدمها میخورد و نه به گروه خونی شان!


و من در دلم به تک تکشان فحش دادم. خب انسان لاشعور!!! میخواهی پول بالا بکشی، حرفی نیست. آن آهنگ پیشواز را از پشت خط گوشی ات بردار تا بیش ازین مردم را نسبت به دین و مذهب بدبین نکرده ای


دلم برای خدا می سوزد. برای امام حسین (علیه السلام) ، برای رهبری... برای هر نشانه ای از دین که احمق هایی مثل مشتری های ما اینجور دستآویزشان میکنند برای بالا کشیدن مال مردم


مشتری پر حرفمان را بگویید ما به نشانه ی تسلیم دستهایمان رابالا آورده ایم. حق با توست. دین غریب تر ازین حرفهاست که تو میگویی. هرچند به من و امثال من بر بخورد...



پ.ن: من بعد اگر خواستیم به هر دلیل شرعی و غیرشرعی گوشی مان را جواب ندهیم، اول یادمان باشد آن پشت خطی روضه و قرآن را با شماره گیری کد مربوطه از روی خطمان برداریم، بعد اگر خواستیم تا یوم الحساب گوشی را روی حالت بی صدا گذارده و جواب طرفمان را ندهیم. گمان می کنم اینگونه عاقلانه تر باشد



  • موافقین ۲ مخالفین ۰
  • ۹۵/۱۲/۰۴
  • ۵۲۴ نمایش
  • امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ

نظرات (۶)

خب پیشواز من نه روضه وقرآن هست نه زیارت عاشورا

اما اولین چیزی فکرم را درگیر کرد اینه که یادم باشه چقدر اهنگ گوشی ِ من برای مردم نشون دهنده ی شخصیتم هست
و چقدر باید مواظب باشم با آهنگ پیشوازم کسی را به چیزی بد نیت نکنم
پاسخ:
بله درسته. و همینطور تیپ و ظاهر و رفتارتون
مردم به مذهبی ها خیلی حساسند
هعی!
پاسخ:
واقعا هعععییی!
مشکلمون اینکه عمل نمیکنیم ،، فقط حرف میزنیم 
پاسخ:
حالا تصمیم بگیریم عمل کنیم
  • فامیل دور دورد
  • من که فقط محسن چاوشی میذارم  فک کنم یه بار راجع به این بحث کردیم من کلا خیلی فراریم از گذاشتن عکس آقا پروفایل یا آهنگ پیشوازای این شکلی آخه یه اشتباه منتسب میشه به اینها 
    پاسخ:
    خب تو و امثال تو هستند که مردم رو نسبت به محسن چاووشی بدبین میکنند!!!
    منم فراری ام. به شدددددت
    آهنگ گوشی من یه مداحی بود درباره مدافعان حرم
    با خوندن این پست پیشواز را لغو کردم
    و همون بوق معمولی میخوره
    ...
    تصمیم گرفتم که هر وقت به اون درجه رسیدم که آینه ی تمام نمای این شهدا بودم
    انوقت پیشوازم را اون بذارم

    پاسخ:
    ان شالله که هستید

    من اعتقاد دارم مردم در اینجور مواقع مورد ما قضاوت نمیکنند.در مورد شهدا قضاوت میکنند
    :(
    پاسخ:
    :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

    در این برهه ی تاریخ، مادر دو فروند کوچولوی بازیگوش هستم!
    علی کوچولویی که از دیوار سفیدکاری بالا میرود
    و فاطمه حسنایی که در حال آموزش بالارفتن از دیوار است!

    و مادری که خداوند از دست این دو ترکیبِ عالی صبرش دهد!!

    ....
    هرچه که اینجا می نویسم، صرفا برداشتهای شخصی ذهن یک انسان است. پس دلیلی ندارد که حتما و قطعاً اشتباه نباشد. چرا که انسان ممکن الخطاست...
    من اینجا بلند بلند با خودم حرف می زنم.
    خطابهای پندآموز مرا فقط خطاب به خودم بدانید.

    بایگانی