ای‌شما!‌ ای‌تمام‌ عاشقان‌ هرکجا

نام یک نفر غریبه را، در شمار نامهایتان اضافه می کنید...؟

جور دیگر باید دید

سه شنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۸، ۰۲:۳۶ ق.ظ

هیچوقت، به زندگی هیچکس غبطه نخور...

تو نمیدونی اون چه سختی هایی رو توی زندگی از سر گذرونده

نمیدونی چه شبایی رو با اشک به صبح رسونده

نمیدونی چه لحظاتی رو ترسیده، یا چه سالهایی رو تنها مونده

شاید اون عادت نداره از رنج هاش برای کسی بگه

شاید اگه تو جای اون بودی، اونه مه رنج و غصه رو طاقت نمی آوردی...


هیچوقت ظاهر زندگی دیگران رو با باطن زندگی خودت مقایسه نکن...



وقتی دوستی رو که فک میکردم از خوشبخت ترین آدمای کره زمینه بعد از چندسال تو خیابون دیدم، چنان سر درد دلش باهام باز شد و از رنجهای زندگیش گفت که دهنم باز مونده بود! فرصت نمیداد قبلی رو هضم کنم تا بعدیش رو بگه... فقط اون لحظه گفتم خدا روشکر که جاش نیستم...من فقط ظاهر زندگی اونو دیده بودم.


  • موافقین ۹ مخالفین ۱
  • ۹۸/۰۴/۲۵
  • ۲۲۸ نمایش
  • امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ

نظرات (۱۶)

  • تسنیم ‌‌
  • این خیلی خیلی درسته و البته بدیهی. اما باز هم ما ناخودآگاهانه این کارو می‌کنیم :(
    پاسخ:
    باید هردفعه به خودمون تذکر بدیم
  • میرزا مهدی
  • یه بار هم یکی وقتی با من دیدار داشت، یه همچین مطلبی نوشته بود D:

    پاسخ:
    جدی؟ ینی فک کرده بود خیلی خوشید؟
  • مردی بنام شقایق ...
  • سلام

    دقیقا همینطوره


    بعضا دیده شده اونایی که شادتر و شنگول ترن مشکلاتشون هم بیشتر و عمیق تره
    پاسخ:
    سلام
    اصلا حدیث داریم مومن حزنش در دل و شادیش در چهره اس
    چقد قشنگه این حدیث
    سلام :)
    درسته ...
    نمونه اش رو بارها به تجربه دیدم .
    + قشنگ نوشته شده بود :)
    پاسخ:
    سلام
    ممنون، از ته دل برآمده بود چون
    قیصر میفرماید:

    من سالهای سال مُردم

    تا این که یک دم زندگی کنم،

    تو می توانی یک ذره،

    یک مثقال،

    مثل من بمیری؟



    برگرفته از lucy-may.blog.ir
    پاسخ:
    واقعاا این شعر رو درجای خوبی بکار بردی
    ممنون
    پارسال که ماه رمضون اون بیماری وحشتناک رو گرفتم یادمه شب قبلش کلی توی اتاق خوابگاه گفته بودم و خندیده بودم اینقدر سر خوش بازی در آوردم که هم اتاقیم که همیشه حالش گرفته بود یکم بخنده حالش بیاد سر جاش بعد برگشت بهم گفت خوش به حالت که هیچ غصه ای تو زندگیت نداری اینقدر راحت میخندی حس کردم این حسرت عمیقش اونجوری زد ناکارم کرد که اصن تا چند وقت یا گریه میکردم یا سرفه 
    یه بار بعدها که دیدمش آخه همیشه به عنوان یه آدم خیلی بی غم نگام میکرد که هیییچ مشکلی تو زندگیم ندارم بهش یه سری از مشکلاتم رو بهش گفتم بعد خودش گفت من اصن این چیزایی که تو میگی برام مطرح نبوده اصلا فکرم نمیکردم کسی تحت همچین فشارهایی باشه بعد اون تنها دغدغش امتحان جامع بود و تحقیقای کلاسیش بهش گفتم آدم نمیتونه همیشه مشکلاتش رو با خودش حمل کنه بشینه جلو همه یکی یکی بشماره 
    خیلی وقتا به ظاهر قضاوت میکنیم  ولی وقتی وارد زندگی طرف میشیم میبینیم چقدر خودمون اوضاعمون خوبه 
    خودمم خیلی برام پیش اومده که حسرت زندگی بقیه رو خوردم ولی وقتی از نزدیک وارد بطن زندگیشون شدم کلی خدا رو شگر کردم که همچین خانوادهای یا همچین زندگی ندارم 
    پاسخ:
    آره تو خودت اصلا یه مثال واضح الکی خوشایی _که الکی خوش بنظر میای_ 
    هروقت خواستی بخندی اولش یه دل سیر برای مخاطبت گریه کن،بعد بخند
    ای کااااش همه‎مون اینو یاد بگیریم.
    پاسخ:
    بعید میدونم :))
    نمیتونیم انگار از روی ظاهر قضاوت نکنیم 
    کی قرار یاد بگیریم نمیدونم 
    من که این با خودم مدام تکرار میکنم که ای قضاوت نکن تو خبر نداری
    پاسخ:
    همیشه باید به خودمون بگیم هرکسی خدا یه دردی بهش داده، هیچکس تو دنیا خوش نیست
  • دچارِ فیش‌نگار
  • فکر کردم با ما بود طرف خطابت :)
    پاسخ:
    ینی دراین حد؟؟
  • دچارِ فیش‌نگار
  • فکر کردم با ما بود طرف خطابت :)
    پاسخ:
    چندبار میگید؟؟ :/
  • دچارِ فیش‌نگار
  • فکر کردم با ما بود طرف خطابت :)
    پاسخ:
    مگه شما فک میکنید من خوشبخت و بی غمم؟؟
    شما که دیگه درد مستاجری کشیدید خودتون
  • روناک رخساری
  • چقدر آرامش داشت پستت
    پاسخ:
    متشکرم عزیزم
  • دچارِ فیش‌نگار
  • :)
    پاسخ:
    :)
  • مریم بانو
  • چندروز پیش هم سر یه مسئله ای یه نفر بهم گفت 

    تو دیگه چرا توکه مشکلی تو زندگیت نداری مرفه خانم :/


    برام جالب بود چرا همچین تصور غلطی داشت
    پاسخ:
    نمیدونم چرا فک میکنن کسی ممکنه وجود داشته باشه که هیچ مشکلی نداره! اصلا دنیا محل رنجه
  • قاسم صفایی نژاد
  • البته غبطه خوردن کار بدی نیست. حسرت خوردن کار بدیه. اینا در درونیات و نیات با هم متفاوتند
    پاسخ:
    منظور همون حسرت خوردن بود،شاید واژه خوبی انتخاب نکردم
    اگه بدونیم هر زندگی ای با هر ظاهری سختی ها و ناراحتی هایی داره ، دیگه حسرت نمیخوریم ...
    پاسخ:
    دقیقا
    ای کاش همین ملکه ذهنمون بشه
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

    در این برهه ی تاریخ، مادر دو فروند کوچولوی بازیگوش هستم!
    علی کوچولویی که از دیوار سفیدکاری بالا میرود
    و فاطمه حسنایی که در حال آموزش بالارفتن از دیوار است!

    و مادری که خداوند از دست این دو ترکیبِ عالی صبرش دهد!!

    ....
    هرچه که اینجا می نویسم، صرفا برداشتهای شخصی ذهن یک انسان است. پس دلیلی ندارد که حتما و قطعاً اشتباه نباشد. چرا که انسان ممکن الخطاست...
    من اینجا بلند بلند با خودم حرف می زنم.
    خطابهای پندآموز مرا فقط خطاب به خودم بدانید.

    بایگانی