ای‌شما!‌ ای‌تمام‌ عاشقان‌ هرکجا

نام یک نفر غریبه را، در شمار نامهایتان اضافه می کنید...؟

پویش کمکی از من بر می آد؟!

يكشنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۹، ۰۶:۰۰ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم 


راستش اولش انگیزه‌ای برای نوشتن نداشتم ولی وقتی دیدم آقای دکتر صفایی نژاد اینقدر پیگیر بحث هستند و تلاش کردند برای این مسئله همراه با سبو، نشستیم و صحبت کردیم.( البته از اونجایی که تو واتساپ نمیشه نشست وایساده صحبت کردیم) 

نتایج بحثمون رو تو چندتا بند خلاصه کردیم که اینجا براتون می نویسم (رونوشت هم تقدیم میشه خدمت آقای قدیری و آقای دکتر صفایی نژاد!)


۱.بحث اول اهمیت وبلاگ نویسیه؛ چیزی که هم مسئولان بیان و هم خود بلاگرها ازش غافل اند.

یه سری میان اینجا برای وقت گذروندن؛ دلی می نویسن و هر وقت عشقشون کشید در وبلاگ رو تخته می کنند و میرن! خوب ما با اینها کاری نداریم. اینا احتمالاً همه کارهاشون دلیه!

 روی صحبت من با اوناییه که نوشتن رو دوست دارن و می خوان با نوشته هاشون تاثیرگذار باشند که خوشبختانه این عده کم هم نیستند. (همون متخصصان قلم!)

 یکی از اهمیت های اساسی وبلاگ برای این گروه، ماندگاری اونه. تو این چند صباحی که گذشته، همه دیدیم که شبکه های اجتماعی زیادی اومدن و رفتن؛ وی چت، کلوپ، فیس بوک، توییتر اینستاگرام و... اما اونی که همیشه مونده و به لطف قدرت سرچ‌گوگل همچنان عمر حضرت نوح داره وبلاگه. و این ماندگاری، برای این متخصصان خیلی مهمه، هر چند دامنه تاثیرگذاری شون کمتر باشه!

 البته دلایل انتخاب وبلاگ زیاده، ولی خوب به هر دلیل محکم یا آبکی، اونا اینجا رو انتخاب کردن برای نوشتن، پس باید براشون احترام قائل شد و به خواسته هاشون گوش کرد، نکنه یه روزی بیاد صبح چشم باز کنیم و ببینیم به خاطر عدم رسیدگی مسئولین هر چی رشته بودیم پنبه شده و کل وبلاگ، رفته رو هوا!

۲. نکته دوم اینکه پیشنهادی که مطرح میشه نباید بیفته تو پیچ و خم اداری نهادهای دولتی، چون با سبقه ی وحشتناکی که همه مون از اینجور کاغذ بازی ها و همچنین از عزم راسخ دولت برای کارهای فرهنگی! در ذهن داریم بهتره عطاش رو به لقاش ببخشیم!

 نکته بعد اینکه پیشنهادها باید به صورتی باشد که نتیجه اولیه در کوتاه مدت به دست بیاد تا ایجاد انگیزه کنه؛ هم برای مسئولان و هم وبلاگ نویسان.

۳.  اما بخش سوم شامل چندتا پیشنهادی است که ما با یه بحث دونفره بهش رسیدیم؛ 

اول اینکه اگه ممکنه مسئولین محترم این کشتی فرهنگی، یه تعریف جدید از وبلاگ و وبلاگ نویسی برای خودشون ارائه بدن و اگه ریاست قدیمی واقعا وقت و انگیزه کافی برای این کار رو ندارن و فکر میکنند که توجه به وبلاگ وقت هدر دادن هست، مدیریت جدید تعریف بشه ( البته با کمال احترامی که برای مدیریت فعلی قائل هستیم، ولی از اونجایی که الان دوساله حتی سایت بیان به روز نشده اینجوری به نظر میاد که واقعا انگیزه ی وقت گذاشتن برای جایی که حداقل بیش از هزار نفر دارند تلاش میکنند تا رو پا بمونه، ندارند، تک تک این افراد میتونستند به جای انتخاب blog.ir مثل خیلی های دیگه ای که اینجا رو رها کردند و رفتند سراغ شبکه های اجتماعی پر سر و صداتر، رها کنند و برن. هم تواناییش رو دارند و هم دسترسی، پس موندن اینجا یعنی اینکه شما و این دامنه براشون  اهمیت دارید. توقع حداقل توجه توقع بی جایی نیست)

دوم باتوجه به اینکه به نظر میاد یکی از مشکلاتی که سرویس بیان با اون رو به رو هست کمبود نیروی انسانی و تامین هزینه این نیرو هست. پیشنهاد ما اینه که مسئولین یه لیستی از مهارتهایی که مورد نیاز هست را  ارائه بدهند. تا از میون خود بلاگرها افرادی که تواناییش رو دارند به صورت داوطلبانه، بدون دریافت دستمز یا با حداقل دستمزد کار رو انجام بدهند.

سوم اینکه منبع درامدی معرفی بشه برای رفع مشکلات مالی، سنت حسنه وقف، جذب اسپانسر از پیشنهادهاست و حتی امثال من حرفی هم نداریم که تبلیغات بیاد گوشه وبلاگمون، یا حتی مبلغی بابت بعضی از خدمات پرداخت کنیم (اما به شزطی که واقعا اثرش رو ببینیم نه اینکه سر خورده بشیم. هم پول بدیم وهم هیچ گسترشی داده نشه این باعث میشه که ماهم دست به مهاجرت بزنیم از اینجا) 

 نکته چهارم اینکه یه طرح جدید برای سرویس بیان ریخته بشه که از نظر گرافیکی، اطلاعیه ها، خبرها و این جور مسائل جذاب و پویا باشه و همچنین یه شواریی از بلاگر ها تشکیل بشه تا هر چند وقت یک بار جلسه ای داشته باشند و مسائل رو بررسی کنند و بتونند به مسئولین گزارشی از عملکرد ارائه بدهند. 

و نکته آخر اینکه حالا که از بین بلاگرها واقعاً درخواست ارتقای خدمات وجود داره و حرکتی شده، مسئولان محترم هم با تمام توان حمایت و حرکت کند و مثل دفعه قبل ما ناامید نکنند.

4. یه درخواست هم من از بلاگرهای عزیز دارم و اینکه تلاش کنید برای معرفی بیشتر سرویس بیان و وبلاگ نویسی رو گسترش بدید. اون دسته از بلاگر های عزیز که تو شبکه های اجتماعی دیگه فعالیت دارند هم وبلاگ را رها نکنن و حتی بهتره توی این شبکه ها وبلاگ را پای مطالبشون معرفی کنند. اینجوری هویت وبلاگ بر میگرده و از این گوشه نشینی بیرون میاد.


و یه پیشنهاد برای همین پویش: قطعا خوندن این همه پست پرا کنده و گاها پیشنهاد های تکراری  سخت است. بهتر است که  این پست ها و پیشنهاد ها جمع آوری بشه و  تکراری ها حذف بشه و به صورت یه گزارش خدمت مسئولین محترم ارائه شود. 


عذر تقصیر بابت پرگویی و با تشکر از آقای قدیری و همه دوستان و اهالی فرهنگ و تشکر ویژه از آقای دکتر صفایی نژاد به خاطر تلاش بی دریغ شون

و من الله التوفیق 

چهارم شعبان المعظم سنه ی ۱۳۹۹

  • موافقین ۴ مخالفین ۰
  • ۹۹/۰۱/۱۰
  • ۲۹۴ نمایش
  • امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ

نظرات (۹)

نه دیگه سال قمری رو بزن تنگش

1441 : )))) چون روز و ماه قمری انتخاب کردی یهو شبکه رو عوض نکن..

 

 

با همه حرفات موافقم الا هزینه داشتنش

اینکه واسه موندن در اینجا پولی پرداخت کنم :|

پاسخ:
خوبه دیگه، یادم نبود سال قمری رو :))
اینکه بخاطر اینجا موندن پول پرداخت کنیم که تقریبا نشدنیه، منظورم این بود که برای خدمات تکمیلی پول بگیرن، حداقلی هایی که الان وجود داره رایگان باشه

من فهمیدم روز قمریه سالش شمسی دست بهش نزدم  گفتم بذار باشه به نشونه اتحاد شمس و قمر  

چرا غلط املاییش رو درست نکردی :)))) علائم ویراییشیشم رعایت نکردی:)))

 

 

پاسخ:
چندبار خوندم، فکر کنم ویرایش شد
کجاش غلط املایی داره؟

Estefade az tarikh e ghamari jaygah nadasht 

Man az unam ke deli minevisan na motakhassesam na ahl e ghalam 

Hamin ke ettela'ate webam narize birun baram basse 

Merci ah 

پاسخ:
بیشتر برا طنزش تاریخ قمری زدم. اونم ترکیبی

چه اشکالی داره که آدم دلی بنویسه؟ اونم یه جورشه

Are faghat mohemme chi tu dele adame 

Ke dare azash taravosh mikone

پاسخ:
نه، گاهی وقتا فقط خود تراوش مهمه
من خودم آرزوم بود یه وبلاگ ناشناس داشتم هرچی تو دلم بود مینوشتم
شایدم به زودی یه همچین وبلاگ ناشناسی ایجاد کردم

@ پاییز

نه پاییز واقعا منظور این نیست که بده یا خوبه این نوع نوشتن منظور اینه که خب مثلا برای اونی که دلی مینویسه در همین حد اینکه پاک نشه وهک نشه مطالب براش کافیه  و در همین حد حمایت میخواد ولی اونی که داره یه سری اطلاعات رو که دوست داره در دسترس عموم قرار بگیره اینجا میگذاره دنبال یکم امکانات بیشتره خوب یا بد بودن مطرح نیست

وبلاگ خاصی هم واقعا مد نظر نبود چون شاید من خودمم توی دسته دلی نوشتن قرار بگیرم ولی دوست دارم واقعا امکانات داشته باشه و جدی بشه برام وبلاگ

پاسخ:
منم که همینا رو گفتم :|
  • دچارِ فیش‌نگار
  • درباره 4 چند تا راهکار هم بگید.

    پاسخ:
    یکی از راهکارها همین بود که تو شبکه های اجتماعی دیگه معرفی کنیم وبلاگ رو
    بقیه راهکارها رو هم باید نشست و بهش فکر کرد. 
    اگه چیزی به ذهنمون رسید حتما بیان میکنیم

    @سبو حالت خوبه؟

    من چی مگه گفتم به خودت گرفتی 

     

    به جا حرف زدن اینجا بیا وبم دلم داره می ترکه 

    پاسخ:
    سبو چت شد یهو؟

    آدرس به منم میدی پاییز؟:|

    سلام

    جدا از موضوع اصلی پست، این روزها که پستهایی نظیر پست شما رو میخونم بیشتر حس میکنم توی یه روستای دور افتاده لب مرزی قرار گرفتم و بزرگان روستا دارن به مسئولین پایتختی نامه میدن که بابا یه جاده اسفالت بکشید اینجا! آب و برق نخواستیم اصلا!

    انقدر وبلاگ غریب بود؟!!!! چقدر غریب بودیم نمیدونستم!

    پاسخ:
    سلام
    دقیقا، منم حس میکنم تو یه جزیره ی متروکه یه سری خانوار داریم زندگی میکنیم، هیچکس هم به فریاد مون نمیرسه
  • قاسم صفایی نژاد
  • سلام. لطف دارید شما به بنده. من کاری نکردم.

    من هم چند شب پیش به آقای قدیری پیشنهاد دادم که یکی از خود بلاگرهای معتمد میتونه روابط عمومی بیان بشه که لااقل وبلاگ رسمی بیان آپدیت بشه و سوالات جواب داده بشه. 

    پیشنهاد آخرتون هم خوبه. به نظرم خود «نقل بلاگ» دسته بندی کنه و پیشنهادها رو در یک پست منتشر کنه کار خوبیه. اینطوری نه تنها مسئولان بیان که ما هم میتونیم همه پیشنهادها رو در یک نگاه بخونیم.

    ممنون از شرکتتون

    پاسخ:
    سلام. خواهش میکنم
    به امید پیشرفت بیان
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

    در این برهه ی تاریخ، مادر دو فروند کوچولوی بازیگوش هستم!
    علی کوچولویی که از دیوار سفیدکاری بالا میرود
    و فاطمه حسنایی که در حال آموزش بالارفتن از دیوار است!

    و مادری که خداوند از دست این دو ترکیبِ عالی صبرش دهد!!

    ....
    هرچه که اینجا می نویسم، صرفا برداشتهای شخصی ذهن یک انسان است. پس دلیلی ندارد که حتما و قطعاً اشتباه نباشد. چرا که انسان ممکن الخطاست...
    من اینجا بلند بلند با خودم حرف می زنم.
    خطابهای پندآموز مرا فقط خطاب به خودم بدانید.

    بایگانی