ای‌شما!‌ ای‌تمام‌ عاشقان‌ هرکجا

نام یک نفر غریبه را، در شمار نامهایتان اضافه می کنید...؟

تقوای زورکی

يكشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۹، ۰۲:۴۹ ق.ظ

باید عذرخواهی کنم ازتون، اگه گاهی نظرات روی هم تلمبار میشه و من دیر جوابتونو میدم

آخه مدتیه که خدا یه فرشته ی موکل برام قرار داده 

‌این فرشته ی کوچولو، صبح تا شب نشسته روی کول من! جایی درست بین رقیب و عتید!

 وظیفه ش هم اینه که چهارچشمی منو بپّاد ببینه کی دست به گوشی میزنم، سریع بیاد پایین و گردنشو کج کنه و بگه «علی، آبلا» (علی آبلا، در لغت به معنای اینه که فیلم قابلمه بازیِ علی رو توی گوشیت بیار من ببینم! پسرما به خودش میگه علی!) و انقدر این دوتا کلمه رو تکرار کنه که یا منو وادار کنه پرچم سفیدمو بیارم بالا و گوشی رو بدم دستش، (که دراینصورت دوساعت تموم زل میزنه به فیلمای خودش تو گوشی و آخرسر، هم خودش کلافه میشه، هم منو آتیشی میکنه)، یا اینکه مجبور بشم برای پرت شدن حواس، با چنگال تیزم دنبالش کنم و وانمود کنم گرگی به گله ی ببعیا حمله کرده :|

‌گاهی وقتا هم این فرشته ی موکل از روی کولم میاد پایین و در نقش طوطیِ مقلد ظاهر میشه، میشینه روبروم و مثلِ ارشمیدسِ دانا، با دقت زل میزنه به تک تک حرکاتم، تا بتونه مو به مو ازم تقلید کنه... دقیقا مو به مو...

‌احساس میکنم وجود این دانشمندِ کوچک توی خونه، کم کم داره باعث میشه سعی کنم عادات بد خودمو اصلاح کنم، کمتر گوشی دست بگیرم و بیشتر حواسم به رفتارم باشه، چرا که در آینده، این خودمم که باید گیسامو بکَنم تا عادات بدی که یادش دادم رو از سرش بندازم :|

  • امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ

نظرات (۱۱)

خدا براتون حفظش کنه💚

پاسخ:
ممنون:)
  • قاسم صفایی نژاد
  • یاد این پست خودم افتادم:

    http://safaeinejad.ir/1396/04/13

    پاسخ:
    چه جالب
    فکر میکنم همه پدر و مادرا چنین تجربیاتی رو داشته باشن
  • دچارِ فیش‌نگار
  • تقوای زورکی یا تربیت والد توسط طفل

    پاسخ:
    هردوش یکیه
    منتها تربیت والد توسط طفل دیگه خیلی علمی و دهن پرکن شد! 
    ما بی دانش نویسا بهتره بگیم تقوای زورکی!

    خخخخخخخخخخخخخخخخ

    امیر حسن به بابای من یه وابستگی خاصی داره حتی نحوه نشستن بابام رو تقلید میکنه

    پاسخ:
    قشنگ انگار یه طوطی خریدیم :))))

    دوربین مدار متحرک ! ...

    جمله تقواطور این روزها : بچه میبینه !

    پاسخ:
    باورتون نمیشه که من با چه قایم موشکی میرم سر گوشی و نظرا  رو جواب میدم!

    ای ول....

    جانا سخن از زبان ما می گویی 

    راستی سیدنا این روزا علی چه جوری توی خونه بند میشه...

    پاسخ:
    سلام مولانا
    بند نمیشه، به زور بندش میکنیم
    دیگه مدام یا درحال بازی کردنیم،یا غرزدن و غر شنفتن. خیلی از ممنوعه ها به لطف قرنطینه آزاد شد تو خونمون! قابلمه های نو رو دادم دستش، اسباب بازی خریدیم براش، گل سفالگری! دیگه هرجوری هست وقتشو پر میکنیم

    خدا علی آقا رو براتون نگه داره :)

    اگه آدم دلسوز و بفکر باشه که شما هم قطعا هستی، بخاطر بچه و کلّا خانواده ش، یه تغییراتی می کنه که تو دوران مجردی عمرا این اتفاقا بیفته!

    پاسخ:
    ممنونم

    مسئولیت خیلی سنگینیه، همش آدم نگرانه نکنه صفات بد اخلاقیم رو به بچه م منتقل کنم

    با عرض ادب کمتر اگزجره کن 

    چون اندازه ای که این روزها ستاره تو روشن میشه ستاره فیشنگار نمیشه! 

    -__________-

    پاسخ:
    اگزجره نکردم که! توصیه ی تربیتی بود :|

    وقتی دوستان مطلب نمیذارن، من مجبورم جور همه رو بکشم و مث شاطرا تند تند پست بذارم!

    نوشتن حالمو خوب میکنه:)
  • رفیقِ نیمه راه
  • چقدر خوووب ^_^

    پاسخ:
    :) 
    خدا نصیب همه کنه
  • مدیون زهرا سلام الله علیها
  • سلام سادات بانو.

    خداحفظشون کنه این علی ها رو....

    همش زیر ذربین این بچه هاییم و مدام از ما الگو میگیرن.

     

    پاسخ:
    سلام عزیزم
    خداکنه الگوهای خوبی باشیم، من که خیلی میترسم

    یک مدل تقلید کردن هم داریم که کاملا ژنتیکیه بنظرم. مثلا هر کدوم از برادر زاده ها یه اخلاقای خاص دارن که دقیقا همون توی افراد بزرگسالم هست. 

    نمونه، حسین شبیه به پدر بزرگم طرز نشستن... غذا خوردن، لقمه گرفتن... ایستادن حتی دستاشو از پشت بهم گره میزنه(۱/۵ سنش و جایی ندیده)... راه رفتن حتی در این حد که ما گاهی موقه صدا زدن، اسم بابزرگمون رو صدا میزنیم به جای اسم خودش:))

    پاسخ:
    سلام

    اون که قطعا هست. حتی مدل خوابیدن بچه ها هم گاهی مثل پدر و مادرشونه. 
    ولی خب این کوچولوی ما خیلی ریز و دقیق نگاه میکنه به کارهامون و دقیقا همونا رو انجام میده. مثلا دقیقا مثل کارهایی که من توی آشپزی انجام میدم رو حفظ میکنه و خودش با قابلمه ها و قاشقاش انجام میده
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

    در این برهه ی تاریخ، مادر دو فروند کوچولوی بازیگوش هستم!
    علی کوچولویی که از دیوار سفیدکاری بالا میرود
    و فاطمه حسنایی که در حال آموزش بالارفتن از دیوار است!

    و مادری که خداوند از دست این دو ترکیبِ عالی صبرش دهد!!

    ....
    هرچه که اینجا می نویسم، صرفا برداشتهای شخصی ذهن یک انسان است. پس دلیلی ندارد که حتما و قطعاً اشتباه نباشد. چرا که انسان ممکن الخطاست...
    من اینجا بلند بلند با خودم حرف می زنم.
    خطابهای پندآموز مرا فقط خطاب به خودم بدانید.

    بایگانی