ای‌شما!‌ ای‌تمام‌ عاشقان‌ هرکجا

نام یک نفر غریبه را، در شمار نامهایتان اضافه می کنید...؟

دایی آسالاد

يكشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۵۲ ق.ظ

بعد ازینکه چندبار به خواهر و خواهر شوهر گفتم «علی به دایی آسِد جواد میگه دایی آسالاد» و اونها هم با خنده، قربون صدقه ش رفتن، یه شب یواشکی به حضرت آقا گفتم به علی بگو بگه دایی آسِد جواد...

علی در جواب گفت: اَلد نیستم! (بلدنیستم)

سریع یاد این پست پریسا افتادم... فهمیدم چیکار کردم... من با ذوق و خنده، اشتباه پسرم رو برای بقیه گفتم و اونها با محبت بهش خندیدن... اما علی اینطور برداشت کرد که این کلمه رو داره به شکل مسخره ای ادا می‌کنه و تصمیم گرفته بود که دیگه نگه.

همون شب سعی کردم درستش کنم. گفتم نه مامان جون، تو بلدی، خیلی قشنگ حرف میزنی، یه بار دیگه بگو ... اما تلاشم بی فایده بود.


دیشب حضرت آقا درتلاشی دوباره، بهش گفت :«بگو دایی آسِدجواد رو خیلی دوستش دارم»

و علی در یک پیچش قهرمانانه گفت:«بابای یاسین رو خیلی دوستش دارم» 


و اینک... ما هیچ... ما نگاه...

  • امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ

نظرات (۱۳)

سلام

بچه‌های امروزه هوشمندتر از اونی هستند که ماها فکر میکنیم

و باید هوشمندانه باهاشون برخورد کنیم

خواه و ناخواه باید یادبگیریم که چطور و چجوری

 

این دوران اشتباه گفتن کلمات و جملات شیرین ترین دوران بچه است

اما ما احساساتمان را باید جوری کنترل کنیم که نه بچه فکر کنه داره مسخره میشه و نه اینکه کارش درسته که هیچ وقت سعی نکنه اون رو درست کنه 

چون بعدا در مدرسه به مشکل میخوره

پاسخ:
سلام
ماها بعنوان مادر و پدر هم احساساتمون رو کنترل کنیم، عمه و خاله و مامان بزرگ و اینا نمیتونن

البته پسرما تازه به حرف اومده، هرچند یه کم دیر، ولی خب به نسبت خوب حرف میزنه

سلام

آخ آخ خیلی سخته حواست به برداشت‌ های بچه از رفتارهای خودت باشه، چون معمولا بیان نمی‌کنند و بعدا تو‌همچین عکس العمل‌هایی خودشو نشون میده!

پاسخ:
سلام
مخصوصا مادرای ناشی مثل من😐

چه موضوع مهمی

 

یادم باشه حتما مد نظرم قرار بدم 

پاسخ:
هرچی پیش میریم مرحله های بچه داری سختتر میشه!

بچه‌هایی که دیرتر حرف میافتن بیشتر حرف میزنن از بچه‌های دیگه

چون انگار یه انفجار کلامی درونشون ایجاد میشه

اینو تجربه من ثابت کرده

پاسخ:
بیشتر و بهتر و واضح تر

علی تا دوسال و دوماه هیچی نمیگفت تقریبا
یهویی همه چیو باهم گفت
  • سَیِّده ...
  • آخییی عزیزمم 😍

    منم از کوچیکیم این مشکلو با خانواده داشتم دقیقا ... ://

    پاسخ:
    دقیقا چه مشکلی؟🤔

    احسنت به این نرمش قهرمانانه

    پاسخ:
    اصلا رومونو کم کرد!
  • سَیِّده ...
  • اینکه سوتی هامو ب دیگران بگن...

    پاسخ:
    آها
    نگو دیگه شرمندم نکن

    بچه که هیچی

    از اشتباهاته خودمونم به بقیه بگن یه جوری میشیم:)))

    پاسخ:
    قبول دارم
    باید خودمونو بذاریم جای بچه ها
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • :) عزیزم. 

     

    جدا خیلی وادی سختیه.

    خدا حفظش کنه.

    الهی که خدا کمک کنه بهمون توی این مسیر دشوار.

    پاسخ:
    به شدت سخته و شیرین
    خدا خودش مربی هممون باشه الهی

    واقعا بعضی وقت ها حواسمون نیست...

     

     

    ماشالا به هوش و درایت گل پسرتون :دی

    پاسخ:
    ممنون

    بچه داری حواس جمع میخواد
  • هونیا موتور
  • وای بچه ها خیلی خوبن عاشقشونم

  • تری سدیم سیترات
  • قدر بچه ها رو بدونید فرشته اند

  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • آمین آمین

    پاسخ:
    ❤️❤️
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی

    در این برهه ی تاریخ، مادر دو فروند کوچولوی بازیگوش هستم!
    علی کوچولویی که از دیوار سفیدکاری بالا میرود
    و فاطمه حسنایی که در حال آموزش بالارفتن از دیوار است!

    و مادری که خداوند از دست این دو ترکیبِ عالی صبرش دهد!!

    ....
    هرچه که اینجا می نویسم، صرفا برداشتهای شخصی ذهن یک انسان است. پس دلیلی ندارد که حتما و قطعاً اشتباه نباشد. چرا که انسان ممکن الخطاست...
    من اینجا بلند بلند با خودم حرف می زنم.
    خطابهای پندآموز مرا فقط خطاب به خودم بدانید.

    بایگانی