ای‌شما!‌ ای‌تمام‌ عاشقان‌ هرکجا

نام یک نفر غریبه را، در شمار نامهایتان اضافه می کنید...؟

حاجی

سه شنبه, ۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۵۵ ق.ظ
بعضی از شاعرا هستن، بخاطر یه سروده کوتاه و معمولی، همیشه نور به قبرشون میباره!
طرف یه بیت شعر گفته، کار یه جماعتی رو راحت کرده و خدابیامرزی برا خودش خریده!
شاید حتی خودش هم موقع سرودن این شعر فکر نمیکرده که چه کار مهمی داره میکنه!!

بعنوان مثال به شعر زیر دقت کنید:
بچه که از خواب پا میشه جیش داره
حاجی که از مکه میاد، ریش داره!

آیا شما باور میکنید که نیمی از تعارضات دستشویی بردن علی ،با این شعر مسخره حل شده؟
بطوریکه پسرک در هر حال و اوضاعی باشه، و اگه به زور گوتین و لودر هم نتونم ببرمش دستشویی، با خوندن این شعر و شوخی های بعدش و چالش اینکه که«آیا حاجی که از مکه میاد ریش داره یا نداره!» کل فرآیند دستشویی تبدیل میشه به یه شوخی بامزه!
واقعا خدا رحمتت کنه ای شاعر گرانقدر که خودتم نفهمیدی چی سرودی!


پ.ن۱: در حل خیلی از تعارضات با بچه ها، بازی بهترین و سالمترین راه حله. فقط نیاز به خرج یه کم حوصله و ذوق داره... 
توی بازی و مخصوصا حرف زدن جای اشیاء، مشکلات عمیق مادر و فرزندی حل میشه. کاش خدا این توان رو به هممون بده که بتونیم کل فرآیندهای زندگی بچه هامون رو تبدیل کنیم به بازی
پ.ن۲: البته تو این راه من خودمم خیلی خیلی هنوز راه دارم تا برسم! ولی مدام باید به خودم گوشزد کنم که عصبانیت سخت ترین و پیچیده ترین راه ممکنه، و بازی و شوخی، بهترین و سریع ترین راه

  • موافقین ۹ مخالفین ۱
  • ۰۰/۰۳/۰۴
  • ۱۶۸ نمایش
  • امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ

نظرات (۷)

  • حاج‌خانوم ⠀
  • سلام

    واقعا همینه... آفرین!

    پاسخ:
    سلام

    با تچکر 

    این کار با هنر زنانه و مادرانه است که معمولا نتیجه میده، و به نظرم پدر خیلی نتونه و حوصله نکنه با این روش پیش بره.

     

    خود من بارها خواستم مستقیم چیزی رو تفهیم کنم، اصلا و ابدا نتیجه نمیده ولی با بازی مثل آبشار کارا پیش میره!

    پاسخ:
    اتفاقا برای پدرا هم خیلی جواب میده. بهرحال یا باید از روش زور و اجبار یا عصبانیت پیش بریم، و یا از روش بازی. پدرا هم با کمی حوصله بیشتر نتایج بهتری میگیرن

    البته که چون مادر در روز کلی وقتشو با بچه میگذرونه بیشتر این روشها به دردش میخوره

    وایی واقعا خدا این شاعر و بیامرزه 😂

    وقتی حاج اقا میگه 666 نماد شیطان پرستیه

    بچه ها : 666 سه تا شیش داره... بقالی سر کوچه کیش میش داره "

    😑😂

     

    پاسخ:
    استغفرالله!
    برائت میجوییم از همه شیطان پرستان تاریخ 😁

    احسنت به شما مادر گرامی

    شاعر در ادامه میفرماید: پشت همه تلویزونا فیش داره😂

    پاسخ:
    اعتراف میکنم که این بیت رو دیگه نشنیده بودم!!

    سلام:)

    لحظه هایی که شعر جواب نمیده باید چه کرد؟ پروسه تهدید شاید کاربردی تر باشه:دی

    پاسخ:
    سلام
    تهدید هم جاهایی لازمه
    ولی غالب زندگی بچه ها باید بازی باشه، وگرنه تهدید در دراز مدت اثرش رو از دست میده
  • آویزووووووون
  • سلام 

    وااااای خدا چقد خندیدم 

    من چرا تا حالا این شعرو نشنیده بودم؟ 

    حالا که هنو قاقاله پوشکهتا دو یا سه هفته آینده از این شعر باید استفاده کنم 

    +حوصله و ذوقمونم کور شد

     

     

     

     

    پاسخ:
    سلام  
    :)))

    بازی خیلی توی از پوشک گرفتن بچه موثره

    ولی خب اگه سه روز گذشت و هیچ توفیقی حاصل نشد، یه چند ماه دیگه صبر کن، شاید هنوز ماهیچه هاش به اون آمادگی نرسیده

    بقالی سره کوچه کشمش داره!!

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی

    در این برهه ی تاریخ، مادر دو فروند کوچولوی بازیگوش هستم!
    علی کوچولویی که از دیوار سفیدکاری بالا میرود
    و فاطمه حسنایی که در حال آموزش بالارفتن از دیوار است!

    و مادری که خداوند از دست این دو ترکیبِ عالی صبرش دهد!!

    ....
    هرچه که اینجا می نویسم، صرفا برداشتهای شخصی ذهن یک انسان است. پس دلیلی ندارد که حتما و قطعاً اشتباه نباشد. چرا که انسان ممکن الخطاست...
    من اینجا بلند بلند با خودم حرف می زنم.
    خطابهای پندآموز مرا فقط خطاب به خودم بدانید.

    بایگانی