ای‌شما!‌ ای‌تمام‌ عاشقان‌ هرکجا

نام یک نفر غریبه را، در شمار نامهایتان اضافه می کنید...؟

من آبروی شهرمو بردم!

چهارشنبه, ۲۶ خرداد ۱۴۰۰، ۰۲:۰۳ ق.ظ

یعنی واقعا به این نتیجه رسیدیم که با رای ندادن ما اوضاع بهتر میشه؟

یا اینکه قبول مسئولیت انتخاب اشتباهمون در انتخابات چهارسال پیش و هشت سال پیش انقدر سخته که نمیتونین بپذیریمش و سعی داریم صورت مسئله رو پاک کنیم؟


بقول نقی ما تو انتخابات قبلی باختیم! بدم باختیم! ما آبروی کشورمونو بردیم!

و الان همگی داریم چوب انتخاب اجتماعی نادرستمون رو میخوریم...


ولی سوال اینه که:

آیا وقتش نرسیده که به خودمون بیایم؟

آیا الان موقع جبران اشتباه گذشته ست؟ یا انجام اشتباه بزرگتری به نام رای ندادن؟


پ.ن: همه نظرات بدون نیاز به تایید، نشان داده میشوند.
  • موافقین ۷ مخالفین ۳
  • ۰۰/۰۳/۲۶
  • ۲۵۱ نمایش
  • امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ

نظرات (۷)

سلام

والا چهار نفر چیدن جلومون و وقتی انتخاب میکنیم میگن تقصیر خودتون بوده و انتخاب اشتباهتون ک الان بدبختید

حرف من اینه اونایی که صلاحیت کاندیدا رو تایید کردن پس غلط کردن که تایید کردن اگر خوب نبوده

اگرم صلاحیت داشته پس چه اشتباهی کردیم از میان تایید صلاحیت شده ها انتخاب کردیم دیگه؟ مشخصه هر کی بیاد همینه 

امسال من رای اولی هستم (شمشیرا رو غلاف کنید من به روحانی و رییسی اصلا نمیتونستم سال ۹۶ رای بدم)

ولی رای نمیدم چون این کشور اگر مسئول خوب داشت رو به فلاکت نبودیم تو همه عرصه ها

اگرم میخواید برچسب ضد نظام به من بزنید از همین تریبون اعلام کنم که حاضرم قسم بخورم احدی از کاربران وبلاگ بیان نیست که خودش یا خانوادش به اندازه خانواده من تو جریان انقلاب زحمت کشیده باشن و برای این مملکت خون و جون و اعتبار داده باشن. پس این وصله ها به ما نمیچسبه.

ولی رای نمیدم و نخواهم داد چون هر کی بیاد نهایت ۴ سال اولش خوبه. 

تمام.

پاسخ:
سلام گلی
اولا که خیالت راحت باشه که من اینجا به کسی برچسب ضدنظام نمیزنم. بقیه رو نمیدونم

اون چهار نفری که شورای نگهبان جلوی ما میذاره، بنا به سابقه و حزب میذاره
درسته که اصلاح طلبا از اثاث زدن مملکت رو داغون کردن، ولی آیا شو ای نگهبان میتونه هیچ اصلاح طلبی رو تایید صلاحیت نکنه؟ اونوقت خود شورای نگهبان و در ادامه نظام رو زیر سوال نمیبریم که اینا خواست مردم رو تایید نمیکنن و انتخابات مهندسی شده س و این حرفایی که الان رایجه؟ 
تو حکومت اسلامی، خواست خواست مردمه، و اشتباه و درستش هم پای مردمه
مولا علی علیه السلام هم موقعی که تو جنگ صفین مردم خواستن حکم تعیین کنن، با ابوموسی اشعری موافق نبودن، ولی مردم فشار آوردن و چون ابوموسی خواست مردم بود، قبول کردن و وقتی رفت و گند زد، همه ریختن سر مولاعای که چرا ابوموسی رو تایید کردی؟

وقتی خواست کردم روی یه گزینه ست و اینهمه رای میاره، آیا واقعا صلاحه که حکومت کنارش بزنه؟

سوال دومم اینه که آیا واقعا برات فرقی نداره که کی رییس جمهور میشه؟ شما الان داری برای چهارسال از عمر و جوونیت تصمیم میگیری، واقعا مهم نیست کی رییس جمهور بشه؟

نگو هیچوقت مسئول خوب نداشتیم، حاج قاسم و شهید فخری زاده ها و اینا کی بودن پس؟ هنوزم هستن. فقط باید بهشون میدون بدیم.

ما کی تو این سالها انقدر پسرفت و عقبگرد داشتیم که تو این هشت سال مملکتمون داغون شد؟ روحانی بدترین انتخاب مردم تو این چهل سال بود، حتی از بنی صدر هم بدتر

اتفاقا امثال ماها که بیشتر ضربه خوردیم، و بیشتر دلسوز نظام و انقلاب هستیم باید حتما رای بدبم، و این بار درست رای بدیم.
برای من اظهر من الشمسه که رییسی از همتی بهتره و در پیشگاه خدا خودم رو مسئول میبینم که به رییسی رای بدم. 
ولی اگه برای شما هنوز محرز نشده، میتونی از بین بد و بدتر، بد رو انتخاب کنی، حداقل کسی که انقدر مشابه روحانیه رای نیاره

شما چهارسال طلایی دوران احمدی نژاد رو شاید یادت نیاد، ولی ما خوب یادمونه که چقدر خدمت کرد، حالا بماند که اونم ضعف زیاد داشت، ولی درمقابل روحانی پادشاه بود

محمود پادشاه بود؟ 

حسن هم مزخرفه ها ولی قطعا احمدی نژاد پادشاه نبود منم همچین بچه نبودم اون دوران ضربه ای ک خانوادم خوردن و فقری ک کشیدیم بخاطر حماقت و ظلم اون مردک رو هرگز یادم نمیره تفم نمیندازم تو صورتش و امیدوارم بزرگان اقتصاد پیامتونو نبینن ک سکته میکنن چون بزرگوار ضربانی ب مملکت زد ک جاش هنوز مونده این روحانی پدرسوخته هم همینطور

اتفاقا منم خودمو پیش خدا مسئول میدونم به هیچکدوم رای ندم.

بهتره بیشتر حرف نزنم چون اینجا ایرانه و آزادی بیان یه جک خنده داره حتی خنده دار تر و دروغی تر از عبارت "سایپا مطمئن!" :))))))))))))

پاسخ:
درمقابل حسن واقعا حضرت سلیمان بود :))

باید مثل ما و خیلیهای دیگه مستاجر باشید تا ارزش یه خونه درپیت مثل مسکن مهر رو بفهمید که همونم الان برامون آرزو شده

ولی گفتم که احمدی نژاد هم ضایع کرد و رفت

چندبار از مردم شنیدی لعنت بر روحانی؟ روحانی امید و انگیزه رو توی مردم کشته که الان شما تصمیم گرفتید رای ندید. 

رای ندادن شما، درواقع نه به کاندیداها نیست، نه به اصل نظامه، حتی اگه واقعا آدم انقلابی و دلسوزی باشید

ما باختیم ؟ ما آبروی کشورمونو بردیم؟؟!!

 

عجب!

 

اونی آبروی کشورش برد که رای ما رو گرفت 

 

و به وعده هاش عمل نکرد!

 

 

پاسخ:
کی اونو آورد سر کار مریم بانو؟
از فضا که نیومد

از اولشم برنامه نداشت، ماها نباید بهش رای میدادیم

من فکر میکنم این آخر بی انصافیه که بگیم هر کی بیاد همینه!

بالاخره همه ما دوره ها و آدمهایی  رو به چشم خودمون دیدیم که توش عملکردها کاملا متفاوت بوده و تغییراتی هم رقم خورده، موفقیتهای بزرگ و کوچکی هم کسب شده... چه احمدی نژاد چهارسال اول، چه آقای رئیسی در جایگاه تولیت آستان و رئیس قوه قضائیه...پس شدنیه، پس آدمها با هم فرق دارن، پس بستگی به انتخاب ما داره....

اما اما اما

این به این معنا نیست که مثلا به نواقص ساز و کار شورای نگهبان و ملاکهای رد و تأیید صلاحیتش نشه نقد وارد کرد.. که منم نقد دارم و پر از سوالم....

به این معنا هم نیست که شخص پرست باشیم ، ما اگه با ملاک عقلانیت، روحیه جهادی و اخلاص دست به انتخاب بزنیم و بازی رسانه و جوسازی و ....رو نخوریم حتما اتفاقای بهتری پیش رومون خواهد بود...

با انتخاب نکردن، قطعا همه چیز بدتر میشه! از سازوکارهای غلط  و تحجر به اسم مصلحت سنجی انقلابی تا اشرافی گری و اختلاس و بی تدبیری به اسم روشنفکری....

پاسخ:
ممنون از نظرتون

البته که به شورای نگهبان نقد وارده، ولی در آخر این بینش سیاسی مرده که باید رشد کنه.
بابا ۵۰ درصد به اضافه یک مردم کم نیست که به اون تفکر رای دادن، این یعنی نسبتا مقبولیت یه تفکر درجامعه . پس شورای نگهبان نمیتونسته این فرد رو رد صلاحیت کنه

من به اقای روحانی رای ندادم ولی به کسی هم

 

که به ایشون دوره قبلی رای دادن هرگز نمیگم

 

تو ابروی کشورتو بردی تو باختی!

 

مسئله برد و باخت شخصی نیست .

 

تک تک کسانی که تایید صلاحیت شدن کنار آقای روحانی بودن 

 

این هشت سال و این تورم واین حجم از نابه سامانی مختص یه نفر نیست ،بله رییس جمهور در راس هست وباقی هم درجای خودشون سهیم هستن.

 

و یک چیز بی ربط به موضوع ؛ چرا بعد کامنتم منو انفالو کردی؟:)

پاسخ:
اول جواب سوال آخرت رو بدم
من حداقل در این سه چهار ماه گذشته کسی رو آنفالو نکردم! 

بله هرکسی در جایگاه خودش مسئوله

مسئله اینجاست که ما شهروندا نقش و کوتاهی خودمون رو فراموش کردیم.
وقتی مسئولیت انتخاب اشتباهمون رو نمیپذیریم، نتیجه میشه اینکه میگیم من اصلا رای نمیدم

آقای روحانی درمقام خودش مسئوله و بد تباه کرده آینده و امید و انگیزه رو در جوونا
ماها که بد انتخاب کردیم هم به اندازه خودمون مسئولیم

تیتر یه تلنگر بود برای اینکه مسئولیت خودمون رو فراموش نکنیم. 
جدای ازینکه اصلا این دیالوگ نقی بود تو پایتخت :))

سلام:)

والا ما این بار یه جایی رفتیم برای تبلیغ چهره به چهره و حتی به اینم اشاره کردیم که بابا شورای نگهبان بنده خدا همین امسال که اومد اصلح هارو انتخاب کرد شما انگ بهش چسبوندی که آره کاندید خودشون و انتخاب کردن و نیاز نیست ما رای بدیم هرکسی که خودشون بخوان و میارن پای کار:/ بعدشم مگه این چارسال عواقب انتخاب خودتون نبود؟! 

هیچی دیگه برگشتن گفتن این خامنه ای پرستای بدبخت و ول کنید 😐😂 که من اصلا نمی دونم چه ربطی داشت به بحثمون بعدم دعوامون شد کلا.من به شخصه که کشیدم کنار واقعا...هرچه باداباد...

در جواب خانوم مریم بانو هم باید گفت که:

ریاست جمهوری میاد کابینه هم عقیده و موافق با خودشو میاره بالا یعنی شما از بالا بگیر تاااا استاندار و ریاست بانک ها و نهادهای دیگه.... بابااااا 90درصد همه چیز این مملکت با ریاست جمهوریه!!!  به والله که یه ذره مطالعه تو این حوزه داشته باشید همه چیز براتون روشن میشه:) 

پاسخ:
سلام

متاسفانه جو جامعه جوری شده که حرف زدن درباره سیاست و انتخابات خیلی سخت شده و خیلی کسی باید مرد باشه که بتونه با بقیه بحث کنه، مخصوصا چهره به چهره

امیدوارم که اوضاع بهتر بشه، من خیلی امیدوارم

حداقل کاری که شورای نگهبان میتونه بکنه اینه که در مورد ملاکها و فرآیند کارش به شکل کاملا صریح و شفاف برای مردم توضیح بده، هم دلایل تأیید صلاحیتها و هم دلایل رد صلاحیت ها، چه هشت سال پیش، چه چهارسال پیش و چه امسال...

رشد عقلانیت در جامعه ای که همیشه بخواد به اسم-تأکید میکنم به اسمِ- مصلحت، حقیقت رو ذبح بکنه هیچ وقت اتفاق نمیفته.

مطمئن باشید این فرآیند، عقلانیت رو به شکل کلی در همه سطوح و فرآیندها و سازکارها هم افزایش میده...

پاسخ:
این حرف رو قبول دارم
بله شورای نگهبان هم خیلی انتقادات بهش وارده، ولی نه دراین حد که میکوبونن و همه چیز رو زیر سوال میبرن
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

در این برهه ی تاریخ، مادر دو فروند کوچولوی بازیگوش هستم!
علی کوچولویی که از دیوار سفیدکاری بالا میرود
و فاطمه حسنایی که در حال آموزش بالارفتن از دیوار است!

و مادری که خداوند از دست این دو ترکیبِ عالی صبرش دهد!!

....
هرچه که اینجا می نویسم، صرفا برداشتهای شخصی ذهن یک انسان است. پس دلیلی ندارد که حتما و قطعاً اشتباه نباشد. چرا که انسان ممکن الخطاست...
من اینجا بلند بلند با خودم حرف می زنم.
خطابهای پندآموز مرا فقط خطاب به خودم بدانید.

بایگانی