ای‌شما!‌ ای‌تمام‌ عاشقان‌ هرکجا

نام یک نفر غریبه را، در شمار نامهایتان اضافه می کنید...؟

شاه کلید

شنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۲، ۱۱:۲۰ ق.ظ

جوانی نزد شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی آمد و گفت

سه قفل در زندگی ام وجود دارد و سه کلید از شما می خواهم.

قفل اول اینست که دوست دارم یک ازدواج سالم داشته باشم.

قفل دوم اینکه دوست دارم کارم برکت داشته باشد.

قفل سوم اینکه دوست دارم عاقبت بخیر شوم.

شیخ نخودکی فرمود

برای قفل اول، نمازت را اول وقت بخوان.

برای قفل دوم نمازت را اول وقت بخوان.

و برای قفل سوم نمازت را اول وقت بخوان.

جوان عرض کرد: سه قفل با یک کلید؟؟!

شیخ نخودکی فرمود :

نماز اول وقت شاه کلید است!



http://images.persianblog.ir/704388_TJHbx6CX.jpg

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۲/۱۲/۱۷
  • ۵۰۶ نمایش
  • امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ

نظرات (۵)

سلام بانو
سنگر نو پربرکت.با اجازه این مطلبتون رو تو روزانه ها قرار دادم.
یاحق
پاسخ:
سلام عزیزم.
ممنون
خوب کردی رفیق
من اگه این شیخ رو پیدا نکنم!!!! نسخش جواب نمیده البته نماز اول وقت خوبه ها  یه موقع امر مشتبه نشه
پاسخ:
تو احتمالاً نیتت خیر نیست !!! وگرنه همه جوره جواب میده!
تم یا قالبو تازه عوض  کردم اشرف بانو
پاسخ:
دستتون درد نکنه خیلی قشنگ شده

سلام ریفیق!

 احوالات چطوره؟

چرا زودتر این شاه کلید رو معرفی نکردی! تو که می دونیی...

راستی یه سوال در مورد مشکل اول کلید جناب نخودکی به درد دخترا هم می خوره یا مخصوص آقایونه؟

پاسخ:
سلام جیگر !!
چاکرت برم. تو خوبی؟؟؟
من خودمم تازه به این شاه کلید واقف شدمی!!
راستش دیگه دسترسی به جناب نخودکی امکان پذیر نیست. ولی تا اونجایی که عقل من قد میده نباید زن و مردش فرق کنه. تو نسخه رو عمل کن کاری به این کارا نداشته باش
سلام سیدنا...
من خیلی وقته تلاش میکنم همه نمازامو اول وقت بخونم. بعضی وقتا ولی شیطون میره توی جلدم و تنبلی میکنم!!!
احتمالا واسه همینه که تا الان نسخه جواب نداده!
پاسخ:
سلام عزیزم.
ان شالله که به زودی یه شاهزاده سوار بر پراید سفید!!!
سال 93 هم که خودت میدونی سال اسبه و باید منتظر شاهزاده های سوار بر اسب باشیم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

در این برهه ی تاریخ، مادر دو فروند کوچولوی بازیگوش هستم!
علی کوچولویی که از دیوار سفیدکاری بالا میرود
و فاطمه حسنایی که در حال آموزش بالارفتن از دیوار است!

و مادری که خداوند از دست این دو ترکیبِ عالی صبرش دهد!!

....
هرچه که اینجا می نویسم، صرفا برداشتهای شخصی ذهن یک انسان است. پس دلیلی ندارد که حتما و قطعاً اشتباه نباشد. چرا که انسان ممکن الخطاست...
من اینجا بلند بلند با خودم حرف می زنم.
خطابهای پندآموز مرا فقط خطاب به خودم بدانید.

بایگانی