ای‌شما!‌ ای‌تمام‌ عاشقان‌ هرکجا

نام یک نفر غریبه را، در شمار نامهایتان اضافه می کنید...؟

قارئة الفنجان؛ فال قهوه

دوشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۴۹ ق.ظ


جلست والخوف بعینیـها .. تتـأمـل فنجـانی الـمقلـــــــــــوب

قالت یا ولدی لا تحــزن .. الحــب علــیک هـو الـمکتــــــوب

قــــــد مات شهیـــــداً .. من مات فـــداءً للمحبـــوب

 

زن نشست در حالی که چشمهایش پر از ترس بود، در فنجان وارونه ی من تامل کرد

گفت فرزندم ناراحت نباش. عشق از آن تو و سرنوشت توست.

هرکس در راه محبوبش کشته شود، شهید است

 

بـصرت ونجـمت کثـــیراً لکنی لم أقرأ أبــــــــــــــداً

فنجاناً یشبـــــــــــه فنـــــــــــــــــــــــــجانک 

بصرت ونجـمت کثــیراً لکنی لم أعرف أبـــــــــــــداً

أحــــــز اناً تشـــــــــــــــبه أحـــــــــــــــزانک

 

بسیار نگاه کردم و بسیار فال گرفته ام اما هرگز فنجانی را شبیه فنجان تو ندیدم

بسیار نگاه کردم و بسیار فال گرفته ام اما هرگز غمی شبیه غم تو نشناختم

 

مقدورک أن تمضی أبــــــــــــــــــدا فـی بـحر الحب بغیـر قلـــــــــــوع

وتکــــــــــــــــون حــــــــــــیاتک طـــــــول العمــــــر کتاب دمــــــــــوع 

مقدورک أن تبقى مسجــــــــــــوناً بیــن المـاء وبیـن النـــــــــــــــــــار

 

سرنوشت تو این است که همیشه در دریای عشق بدون بادبان حرکت کنی 

و زندگی ات در تمام عمر، کتاب اشک ها می شود

تقدیر تو این است که بین آب و آتش اسیر باشی

 

فبرغم جمیع حرائقه .. وبرغم جمیع سوابقه

وبرغـــــــــــــــــــــــــم الحزن الساکـــــــــــــــن فیــــــــــــنا لیل نهار

وبرغم الـریح وبـرغــــــــــــــــــــــــــم الـجو المـاطر والأعصـــــــــــــــار

الحـــــــــــب سیبقـــــى یـــــا ولــدی أحلــــــــــــى الأقــــــــــــــــدار

 

پس با وجود تمام آتش ها و با وجود تمام گذشته ات

و با وجود غمی که شب و روز در وجود ما نشسته است

و با وجود باد، و با وجود هوای بارانی و طوفانی

عشق، شیرین ترین سرنوشت باقی خواهد ماند ای فرزندم، 

 

بحیاتک یا ولد امرأة سبحان المعبــد .. 

فمهــا مـرسـوم کـالـعنقـــــــــــود

ضحکتها أنـــــــــــــــــــــــــغام وورود .. 

والشـعر الـغجری المـجنـــــــــــون

یسافـر فی کل الدنــــیا

 

ای پسر! در زندگی ات، زنی است که سبحان الله! عجب زنی است... 

دهانش حکم خوشه را دارد

خنده هایش نغمه و گل سرخ

و موهایش مانند کولی دیوانه

در همه ی دنیا مسافرت می کند

 

لـکن سمـاءک ممطـــــرة وطـــریقـــــــــــک مـســدود مسدود مسوووود

و حبیبــــــــــــــــة قلبک نائمــــــــــــــــــــــة فی قصـــــــــــــر مرصـــــود

من یدخل حجرتها من یطلـب یدها من یدنــو سور حدیقتها

مـــــــــــــن حــــــــاول فک ضفائــــــــــــــرها مفقــــــود مفقود مفقووود

 

اما آسمان تو بارانی و راهت بسته است

و محبوب قلبت، در قصری بسته خوابیده است

هرکس داخل حجره اش شود، هر کس دستش را طلب کند، هر کس به دیوار باغش نزدیک شود

هر کس گیسوانش را بگشاید، ناپدید می شود


شاعر: نزار قبانی؛ شاعر فلسطینی

مترجم: بنت شهر آشوب؛ مترجم کاشونی

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۳/۰۵/۱۳
  • ۹۳۳ نمایش
  • امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ

نظرات (۹)

بنت کاشونی شوما مترجمم بودین و ما خبر نداشتیم  بیا بشین مقاله های پایان نامه من رو ترجمه کن 
پاسخ:
سلام فامیل. خوبی؟
عربیه مقاله هات؟؟؟ اگه یزدی به کاشونی یا کاشونی به یزدی باشه ترجمه میکنم برات
سلام رفیق، خوفی
واقعا خودت ترجمه کردی!!!!
پاسخ:
سلام فدات.
تف بر ریا !!آره دیگه!!! از اون موقعی که دور رفقای ناباب رو خیط کشیدیم، واسه خودمون کلی پیشرفت کردیم (شکلک مغرور و از خود راضی) 
نه گفتم شاید این بنت هنرمند کاشونی با زبان این اجنبی ها هم آشنایی داره از اونجایی که میدونستم شیفته خدمتی گفتم شاید یه کمکی بکنی برو وب اعظممون جواب نظرات رو بببین
پاسخ:
این هنرمند کاشونی دربست مخلص رفیقشم هست. منتها چیزی که هست، هیچی از زبون این اجنبیا سر در نمیاره. (شکلک خیلی ناراحت و شرمنده) 
  • انـــقلــا بـــی
  • بسیار زیبا ...

    + بروزم
    کلیک رنجه بفرمایید .
    سلام....
    نتونسم بخونم ولی حس میکنم قشنگ بود شعرت.....
    ممنون بابت دعات پیش امام رضا....
    ایشالا آقا هرچی تو دلته بهت بده...
    امنم سر بزن....
    پاسخ:
    دکی جونم تو فارسی هم نمیتونی بخونی!؟؟؟؟ چطوری دکی شدی تو آخه ؟؟؟؟ 
    فدایت گردم رفیق. اتفاقا خیلی به یاد تو و اون آبجی بلاگرفته ات بودم !!! ان شالله که حاجت روا بشید
    سلام ...شما هم در جرگه دوستان عزیزم هستی"ناقلا مترجم خوبی هستی ها...
    پاسخ:
    سلام
    بزرگوارید
    راستش تازگیا متوجه شدم که دست به ترجمه ام هم بدک نیست!
    سلام
    سالروز شهادت مولا امام صادق تسلیتتان باد...
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از محبتتون
    همچنین بر شما
    سلام...چرا نمیشه مطلبی پیس کرد؟...البته تو نظرات شما؟
    پاسخ:
    سلام
    نمی دونم والا. همه میگن وبم مشکل داره. نمی دونم چشه
    دائم به سرم فکر علی نیست که هست
    هرشب به لبم ذکر علی نیست که هست
    دیگر چه سعادتی بود بهتر از این
    در سینه ی من مِهر علی نیست که هست *

    عیر غدیر بر همه ی شیعیان مبارک!.
    پاسخ:
    عید شمام مبارک 
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

    در این برهه ی تاریخ، مادر دو فروند کوچولوی بازیگوش هستم!
    علی کوچولویی که از دیوار سفیدکاری بالا میرود
    و فاطمه حسنایی که در حال آموزش بالارفتن از دیوار است!

    و مادری که خداوند از دست این دو ترکیبِ عالی صبرش دهد!!

    ....
    هرچه که اینجا می نویسم، صرفا برداشتهای شخصی ذهن یک انسان است. پس دلیلی ندارد که حتما و قطعاً اشتباه نباشد. چرا که انسان ممکن الخطاست...
    من اینجا بلند بلند با خودم حرف می زنم.
    خطابهای پندآموز مرا فقط خطاب به خودم بدانید.

    بایگانی