ای‌شما!‌ ای‌تمام‌ عاشقان‌ هرکجا

نام یک نفر غریبه را، در شمار نامهایتان اضافه می کنید...؟

یلدا و کرسی!

سه شنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۵، ۰۹:۲۲ ق.ظ

Image result for ‫یلدا‬‎



یلدا هم یلداهای قدیم...


از آخرین یلدایی که واقعا برایم حس یلداهای قدیم زنده شد، شاید ده سالی میگذرد. روزی که همه رفتیم خانه مادربزرگ، دور کرسی،‌ و تخمه شکستیم و انار خوردیم و گپ زدیم!!!
از آن سال به بعد، یلداهایمان یا توی خوابگاه بود که با چیپس و پفک و اندکی هم تخمه میگذشت، یا اگر توی خانه بود، خبری از آن صمیمیت دور کرسی نبود.


تازگی هم که کانالی را توی تلگرام یا اینترنت باز میکنی، لیست بلندبالای ژله ها و کرپ ها و میوه آرایی ها و آجیل آرایی های مخصوص شب یلدا را برایت باز میکند. یعنی توی طولانی ترین شب سال، به جای خوش گذراندن، بمانی پای درست کردن یک ژله، تا هنرت را به رخ دیگران بکشی!!!!


یلدا یعنی حرف دور کرسی،

یعنی صمیمیت و حرف زدن و خوش و بش کردن با عزیزان

یلدا یعنی دلهای به هم نزدیک تر...

یعنی فال حافظ برای کسانی که دوستشان داری!

یلدا یعنی توی سردترین شب های سال هم میتوانی به کسانی دلگرم باشی که همیشه و همه جا پشتت بوده اند و هوایت را داشته اند.

اصلا در یک کلام!! یلدا یعنی کرسی!!!!!


یلداتون مبارک



پ.ن.1: راستش باید زودتر از این ها اعیاد زیبای ربیع را تبریک میگفتم. عذر تقصیر!!!‌
ربیعتان مبارک

پ.ن.2: هر جا حرف از کرسی در میان است،‌نام من می درخشد!!! من عاشششششق کرسی ام. و فکر کنم امشب هم مادر را مجبور کنم تا کرسی اش را علم کند!!!

پ.ن3: نکات انحرافی عکس بالا را واگذارید و به کرسی اش دقت بنمایید!‌ (مقصود، قلیان کشی و حجاب نصفه نیمه ی زنان بود!!!)



  • موافقین ۳ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۹/۳۰
  • ۵۱۴ نمایش
  • امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ

نظرات (۶)

  • دچــ ــــار
  • چه عکس زنده ای ؟! :)

    خیلی قشنگ بود
    پاسخ:
    بله زندگی یعنی این

    ممنون
    امشب یلداست تو هم با یلدا بیا
    امشب طولانیست تو هم با او بیا
    فراموش کن گذشته را، 
    بخشنده باش یلدا آمده
    بیا تا امشب بر من سخت نگذرد
    بیا تا آشتی کنیم
    پاسخ:
    ممنون. شعرتون زیبا بود
    موفق و موید باشین

    منم کرسی دوست دارم خیلی،، گرم :)
    پاسخ:
    همچنین:)
    من همش فکر میکردم یلدا شب خاصیه...
    هیچ خاطره ی خاصی از یلداهامون ندارم...توی خونواده البته همیشه یلدا سرزدن به مادربزرگ بود و دور هم نشستن های خیلی ساده...
    اما امسال یلدا خوب بود...
    هم سر زدن به مادربزرگ رو داشت هم پدر و مادر و هم اقوام همسر...
    الحمدالله
    پاسخ:
    همون سر زدنه اس دیگه. وگرنه اتفاق خاصی قرار نیست بیفته
  • جولـ ـیک
  • شما اشاره نمی کردی ما به حجاب زنان دقت نکرده بودیم اصن:))
    پاسخ:
    شما دیدتون خیلی مثبته!!
    از همه نوستالوژی های کودکی ام کرسی را با هیچ چیز دیگری عوض نمی کنم :)
    پاسخ:
    آخخ من نیزززززززز!!!!
    :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

    در این برهه ی تاریخ، مادر دو فروند کوچولوی بازیگوش هستم!
    علی کوچولویی که از دیوار سفیدکاری بالا میرود
    و فاطمه حسنایی که در حال آموزش بالارفتن از دیوار است!

    و مادری که خداوند از دست این دو ترکیبِ عالی صبرش دهد!!

    ....
    هرچه که اینجا می نویسم، صرفا برداشتهای شخصی ذهن یک انسان است. پس دلیلی ندارد که حتما و قطعاً اشتباه نباشد. چرا که انسان ممکن الخطاست...
    من اینجا بلند بلند با خودم حرف می زنم.
    خطابهای پندآموز مرا فقط خطاب به خودم بدانید.

    بایگانی