ای‌شما!‌ ای‌تمام‌ عاشقان‌ هرکجا

نام یک نفر غریبه را، در شمار نامهایتان اضافه می کنید...؟

no name...

دوشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۳۱ ق.ظ

هنوز که هنوز است، پسرم اسم قطعی ندارد!


و حضرت آقا هر روز ( و گاهی دوبار در روز) موی کنان و ضجه زنان، تاکید میکند که سریعتر اسم را انتخاب کنم. (خودش فعلا بچه را صدا میکند no name!)

و این بار دلیل می آورد که "نمی خواهم کسی اسمی پیشنهاد کند و بعد دلخوری ایجاد شود!" گمان کنم کسی از خانواده اش اسمی پیشنهاد کرده و او به من نمی گوید! 

من ولی خیلی منطقی با این قضیه برخورد میکنم. خب پیشنهاد کنند! هر کسی نظری دارد. مثل همین داداش کارفرما که می گفت اسمش را بگذار سجاد. ( عاشق این اسم است) و یا ملیحه که میگوید اسم باید حتما رضا داشته باشد! 


بعضی ها هم هستند که خوششان نمی آید دیگران اسمشان را برای بچه هایشان انتخاب کنند. مثل همین آبجی زهرا که از تکرار اسمش روی دخترِداداش کوچیکه ناراحت شد! و الان که هشت سال از تولد زهراساداتِ داداش کوچیکه میگذرد،‌هنوز هم تیر و ترکش متلک هایش برای انتخاب اسمِ بچه ی بعدیِ‌ داداش کوچیکه اینور و آنور پرت میشود!  


و یا آبجی مریم، که قبل از تعیین جنسیت بچه ی ما، اولتیماتوم داده بود که کسی حق ندارد اسم دخترش را مریم بگذارد!!! جل الخالق!


و این وسط،‌تنها داداش بزرگه بود که اذن داد برای اسمش و به همه اعلام کرد: "من به همتون اجازه میدم که اسم بچه هاتونو علی بذارید!" و شاید همین تلنگری بود برایِ من که جدی تر به اسم علی فکر کنم! 

(گرچه داداش بزرگه اسمش خیلی قشنگ تر از این حرفهاست!‌ اسمی که من عاشــــــــــــــــــــــــــــقش هستم: ســـــــــید عــــــــــــــلی !‌ و افسوس که بچه ی من سید علی نمی شود!) 


ولی من در آخر نمی دانمممممممممم ( شکلک حالت استیصال شدید!!)‌ 

راستش اعتقاد دارم هر بچه ای خودش اسم دارد. و من نمی دانم اسم پسر تپلویم چیست! دیروز در مذاکره ای که با هم داشتیم (من و پسرم) ازش خواستم اسمش را به من هم بگوید. خدایا مددی!



پ.ن1.به هر اسمی که فکر میکنم آخرش می رسم به علی! به قول آبجی زهرا همه ی راهها به رُم ختم می شود!

پ.ن2: مامان امروز ان شالله می آید. دیروز مهران بوده و وسط زلزله ی 7/2 ریشتری! میگفت همه ساکهایشان را ول کرده بودند و فقط به نقطه ی نامعلومی می دویدند!! از همین تریبون اعلام میکنم مامان جون! اگه چمدونت رو هم نرسوندی، سوغاتی های علی کوچولوی منو هرجور شده برسون!!!



  • موافقین ۴ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۸/۲۲
  • ۵۱۵ نمایش
  • امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ

نظرات (۱۰)

  • مریــــ ـــــم
  • علی اسم قشنگیه
    محمد تنها هم قشنگه
    :)
    پاسخ:
    مسئله اینه که اسم قشنگ زیاده!! 
    من در سی چهل راهی انتخاب گیر نموده ام!!!
    سلام علیکم
    سخت نگیرید اینقدر سخت هم نیست
    معمولا هر کسی نظری میده حتی وقتی که شما شناسنامه روهم گرفتید
    عاقبتتون بخیر بحق حضرت ابوتراب
    پاسخ:
    علیک سلام
    حضرت آقامونم میگه خیلی سختگیر شدم

    من نظر کسی معمولا برام مهم نیست!! تو این فقره از مادرم ارث بردم
  • جنابــــــــ دچار
  • اسمشو بذار علی زلزله :)
    پاسخ:
    واقعا هم زلزله اس!!!
    اینقدر سخت نگیرید مهم تز از اسم بچه تریبت بچه است که باید درست باشه

    زندگیتون شاد
    پاسخ:
    درسته
    خیلی دچار وسواس شدم! 
    باید بزنم به بی خیالی
     اولا که من نمیذارم اسم میثم بذاری و کلا مخالفم
    مریم ما میگه اسمی که نیت کردی و گفتی مخصوصا اسم امام رو دیگه نیت برنگردون مثل الان که او نیت کرده بذاره امیر حسن یا محمد حسن و همه از دم مخالفن حتی علی کوچولوش میگه نه باید محمدصادق باشه میگه من هرگز از امام حسن بر نمیگردم چون نیت کردم و ماهم دقیقا اعتقاد داریم هر بچه ای اسم خودش رو با خودش میاره حالا که پسرت اسم علی رو با خودش آورده ماه رمضون شب های قدر همه اینا داره به تو علی رو میگه پسر اول اصلا بذار تبرک علی باشه درسته که تو حتما اسمی که بر میداری اسم ناجوری نیست و بقیه اسما هم حتما از ائمه هست اما علی حسابش با همه چی فرق میکنه نظر من رو به عنوان رفیق گرما و گلستان میخوای یا علی گفتیم و عشق آغاز شد
    پاسخ:
    الان تو توی ستاد وسوسه سازی برای اسم علی کار میکنی؟

    دارم کم کم خودمم به این نتیجه میرسم که قشنگ تر از علی اسمی تو دنیا نیست!
    پس معلوم شد
    علی کوچولو:)
    پاسخ:
    دارم کم کمک به همین نتیجه میرسم!!
    امیرعلی هم خیلی اسمِ خوشگلیه. :)
    پاسخ:
    امیرعلی هم یکی از گزینه های روی میزه اتفاقا!
    دو عدد پسرعمو دارم دوقلو هستن یک ساله ^_^
    یکی از اونا امیرعلی هست اسمش. خیلی شکلاته. :))
    پاسخ:
    عزیییییییییییزم :) 

    من قبلنا میگفتم بچه اولم علیرضا، بچه دومم امیرعلی.

    الان پیشفرض هام به هم ریخته!
    سلام 
    خدا رو شکر مادر بسلامت اومدن‌ :)
    اتفاقا اسم برادرزاده ی من علی است ^__^
    و اسم نوه ی عمه ام امیر علی هستش^__^
    هر دوشون هم قیافه شون شبیه همه :)
    ولی زندگی هاشون متفاوت :)
    هر دو به یه نسبت قشنگن ولی علی خیلی آسون گفته میشه :)
    ولی امیر علی یه کوچولو سنگین تلفظ میشه :)
    مثل دو زبون فرانسوی و انگلیسی :))
    فرانسه بعضی از کلماتش سخت تلفظ میشه ولی انگلیسی آسونتر :)

    پیشاپیش بهتون تبریک میگم 
    ایشالا سالم و سلامت  متولد بشن و زیر سایه ی شما و پدر بزرگوارش بزرگ بشن .آمین🌹

    پاسخ:
    سلام واران عزیز

    بله الحمدلله :)

    فکر کنم دیگه اسمش علی شد! 

    انشالله به دعای شما بزرگواران :)
    علی...
    خیلی ماهه
    اما رضا هم میخوام
    علیرضا
    نمیدونم چرا انتخاب اسم اینقدر سخته
    حتی واسه منی که هنوز بچه ندارم!!!
    از الان داریم بر سر اسم دعوا میکنیم....
    البته حسین هم جزو گزینه هاست...
    واسه پسرا بی نهایت اسم هست...
    اما علی توی فامیل ما خیلی علی داریم
    داداشم ، بچه جاری ام و ...
    رضا هم زیاده...
    حسین اما نع
    پاسخ:
    تو دسته گلت رو بیار،‌ من خودم براش اسم میذارم!

    محمدحسین خیلی قشنگه. 
    حیف که باباش محمدحسینه!
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

    در این برهه ی تاریخ، مادر دو فروند کوچولوی بازیگوش هستم!
    علی کوچولویی که از دیوار سفیدکاری بالا میرود
    و فاطمه حسنایی که در حال آموزش بالارفتن از دیوار است!

    و مادری که خداوند از دست این دو ترکیبِ عالی صبرش دهد!!

    ....
    هرچه که اینجا می نویسم، صرفا برداشتهای شخصی ذهن یک انسان است. پس دلیلی ندارد که حتما و قطعاً اشتباه نباشد. چرا که انسان ممکن الخطاست...
    من اینجا بلند بلند با خودم حرف می زنم.
    خطابهای پندآموز مرا فقط خطاب به خودم بدانید.

    بایگانی