ای‌شما!‌ ای‌تمام‌ عاشقان‌ هرکجا

نام یک نفر غریبه را، در شمار نامهایتان اضافه می کنید...؟

والا قارونم میگفت خودم کار کردم پول جمع کردم!

يكشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۰۸ ب.ظ

قارون قطعا اگه تو دوره ی اینترنت زندگی میکرد، به پای شاخای اینستاگرام هم نمی رسید.


هرچی هم عکس کلید صندوقای گنجشو استوری میکرد، یا یهویی پست میذاشت منو کلیدام یهویی!! یا اگه هزارکیلو فالوورم داشت، بازم کسی بود که رو دستش بلند بشه و به ثروتش تفاخر کنه... بازم کم می آورد!


دوره ما دوره ی تفاخره. تفاخر به پول، به ماشین، به شغل بابا، حتی تفاخر به دماغ و لب و لوچه!


میتونی خوشبختیها و ثروت و مکنتت رو استوری بذاری  و آه یه عده رو دربیاری و تو تیم قارون بازی کنی، یا میتونی تذکر بدی و ازین کار متنفر باشی و تو حزب موسی باشی...

 



پ.ن1: قابل توجه قارون های قرن! هرچی هم که کله و گردن بابات کلفت باشه، هرچی هم که حسابای بانکیت درحال ترکیدن باشه، هرچی هم که ریش بذاری اندازه ی ابوبکرالبغدادی، بازهم تفاخر به پول وساعت و موبایل کار قارونه... قارونم در جواب بقیه میگفت من اینا رو با علم و دانش خودم به دست آوردم! قَالَ إِنَّمَا أُوتِیتُهُ عَلَىٰ عِلْمٍ عِندِی... خیلی شبیه جواب امثال شماهاست ها!!!  یه  فکری به حال خودت بکن. میخوای مقابل قرآن بایستی؟ بسم الله...

پ.ن2: ونایی که میگن روش کسانی مث صدرالساداتی روش درست مبارزه نیست! قابل توجهتون که تیم موسی هم مقابل قارون ساکت ننشستن. حداقلش این بود که بهش تذکر دادن که انقدر مغرور نباش... إذْ قَالَ لَهُ قَوْمُهُ لَاتَفْرَحْ إِنَّ اللَّهَ لَایحُبُّ الْفَرِحِین‌(سوره قصص آیه ی 76)

پ.ن3: بسیار ازین رویه رایج در جامعه عصبانی هستم!

پ.ن4: با وجود تنفر زیادم از اینستاگرام، حضرت آقا متقاعدم کرد که باید تو اون زمین هم فعالیت کرد. بقدر وسع البته.

پس زین پس درآنجا هم خواهم بود بلطف خدا. با آیدی  ragepenhan

  • موافقین ۸ مخالفین ۰
  • ۹۷/۰۵/۱۴
  • ۵۷۱ نمایش
  • امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ

نظرات (۸)

فقط توی اینستاگرام و شبکه های اجتماعی نیست... میل به تفاخر و تجمل گرایی جزیی از همه جامعه شده...
پاسخ:
بله، شبکه های مجازی نمود عینی این اخلاقه، روزبروزم داره بدتر میشه
  • مردی بنام شقایق ...
  • سلام

    کاش فقط به تفاخر و این چیزا بود

    الان که خیلیاشون زدن تو اون کانال خل و چل بازی
    یه کارایی میکنن که با عقل جن هم جور در نمیاد

    خانوما هم که هرچی لختی تر فالوور بیشتر!(البت دور از جون جمع و خانومهای محترمه)

    اصن یه بساطی شده!

    الان ترجیح میدم تو همون تیم قارون باشن دیگه نرن تو تیم قوم لوط
    خدا خیرشون بده
    پاسخ:
    مشکل اینه که آدمایی زدن تو تجمل گرایی که اتفاقا ادعای دینداریشون گوش فلک رو کر میکنه.ایکاش فقط نامسلمونا این کارو میکردن دیگه دلمون نمیسوخت

    عیب ما بچه مذهبی هام اینه که فکر میکنیم بزرگترین گناه دنیا گناهای جنسی و بی حجابی و بی حیاییه. درحالی که چقدررررررررر در قرآن آیات داریم برای گناهان اقتصادی و بحثهای سیاسی. چندین برابر آیات حجاب و حیا. البته که این از اهمیت حجاب و حیا کم نمیکنه، بلکه بر اهمیت مباحث اقتصادی و سیاسی اسلام می افزاید!
    چه جالب همین پست و تو اینستا بذار با هشتگ تجمل گرایی و بی عدالتی و این حرفا
    پاسخ:
    سلام بر آلاء جون ماه :)
    سلام به نظرم منشا اصلیش هالیوود بوده .

    اینکه میتونید تو اینستا فعالیت کنید خیلی خوبه اما من توانشو در خودم نمیبینم . اگه بتونید قانعم کنید خوبه
    پاسخ:
    منشا اصلی تفاخر و تکبر که شیطانه!

    منم دوستش نداشتم. ولی خب یه زمین بازیه دیگه. واقعیت اینه که خیلی ها از این فضا تاثیر میگیرند و خیلی ها در این فضا تاثیر میذارند.
    و تنفر داشتن یا نداشتن ما از اینستاگرام هم در میزان این تاثیرگذاری تاثیری نداره!

    خب من احساس میکنم دست به قلمم بد نیست. پس شاید بتونم ارزشهای درستی رو به درستی منتقل کنم
    متاسفانه خیلی ها حتی اگه قارونی هم نیستن، به خاطر کلاسش میرن تو تیم قارون
    در واقع وانمود می کنن...
    بدا به حالشون...


    تنفر از اینستاگرام را موافقم
    پاسخ:
    بله. متاسفانه
    خدا هممونو نجات بده
    متاسفانه این درد فراگیر شده
    چقدر هم مسریه
    پاسخ:
    فراموشی قیامت این کار رو به آدم میکنه
    همه شاخای اینستاگرام خودشونم میدونن که هیچی نیستن!
    کسی که هیچی نداره همیشه میخواد پز بده. اونی که داراست که هیچوقت صداش در نمیاد. میگه من با کسی کار ندارم کسی هم با من کار نداشته باشه. 

    تابلوئه شاخای اینستابدبختن. 
    پاسخ:
    آن را که خبر شد خبری باز نیامد!
    حس میکنم مردم دیگه عادت کردن به این رویه متاسفانه و دارن مثل اونا میشن، حتی اونایی که دچار فقرن دنبال چیزیه که بقیه فخر بغروشن...

    پاسخ:
    بله،دوره دوره بدیه
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

    در این برهه ی تاریخ، مادر دو فروند کوچولوی بازیگوش هستم!
    علی کوچولویی که از دیوار سفیدکاری بالا میرود
    و فاطمه حسنایی که در حال آموزش بالارفتن از دیوار است!

    و مادری که خداوند از دست این دو ترکیبِ عالی صبرش دهد!!

    ....
    هرچه که اینجا می نویسم، صرفا برداشتهای شخصی ذهن یک انسان است. پس دلیلی ندارد که حتما و قطعاً اشتباه نباشد. چرا که انسان ممکن الخطاست...
    من اینجا بلند بلند با خودم حرف می زنم.
    خطابهای پندآموز مرا فقط خطاب به خودم بدانید.

    بایگانی