ای‌شما!‌ ای‌تمام‌ عاشقان‌ هرکجا

نام یک نفر غریبه را، در شمار نامهایتان اضافه می کنید...؟

چه میدونم چه عنوانی بذارم!

چهارشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۸، ۰۲:۰۵ ب.ظ

پس ازین که دختر نوجوان داداش کارفرما یه چیزی درمورد حجاب گفت که من از بدیهی بودن اشتباهش تعجب دهنم باز موند و نتونستم ذهنمو جمع کنم و از چیزایی که میدونم براش بگم، و فقط تونستم باتعجب بگم : وااا چه حرفا! ، به این نتیجه رسیدم که یه بار دیگه از اول سیر مطالعاتی شهید مطهری رو شروع کنم به خوندن، تا اگه پس فردا علی بزرگ شد و یه سوالی ازم کرد، حضور ذهن داشته باشم که راهنماییش کنم.



چه بلایی دارن سر نسل نوجوان ما میارن با این شبهه های آبکی؟؟ بچه ها رو واداریم به مطالعه، به خوندن کتابای اعتقادی.. اگه نمیخونن خودمون بخونیم تا بتونیم کمکشون کنیم.
  • موافقین ۴ مخالفین ۱
  • ۹۸/۰۵/۰۲
  • ۱۸۲ نمایش
  • امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ

نظرات (۱۰)

به نظر شما مسئله حجاب شهید مطهری می‌تونه پاسخگوی شبهات امروزه‌ی حجاب باشه؟ بعید می‌دونم!
پاسخ:
مسئله حجاب به تنهایی شاید نه، ولی اگه سیر اندیشه های شهیدمطهری رو دمبال کنیم از اول سیر، به جواب شبهه ها میرسیم. 
کتابای شهید مطهری نحوه تفکر دینی رو یاد میده به آدم
  • آقای گوارا
  • ما هیچ وقت خودمون رو برا جواب دادن به بدیهیات آماده نمی کنیم . یعنی بدیهیات رو اصلا نمیشه جواب داد ، نمی دونم باید چیکار کرد اصلا وقتی یکی بدیهی رو می بره زیر سوال ؟!
    پاسخ:
    چرا میشد جواب داد بهش، شاید اگه یه کم حضور ذهن داشتم قشنگ میتونستم مسئله رو براش حل کنم
     من یه سری دیده های اخیرم رو برات وقت نکردم تعریف کنم تا دهن چند متر باز بمونه 

    واقعا برای مبارزه با برخی از آموزه های داخل مدارس مادرها نیاز دارند به اگاهی فوق العاده بالایی 

    جوری شده که باید دقیقه به دقیقه آپدیت باشی 

    حالا سوال چی بود بگوو ببینم من جوابش رو میدونم؟؟؟
    پاسخ:
    جوابشو خودم میدونم، اون موقع به ذهنم نرسید بگم چون از فضای مطالعه دور شدم
    درمورد این راهپیمایی حجاب بود، سوال نداشت، ولی قبول نمیکرد که چرا اینا میرن راهپیمایی
    سر مطالعاتی‎شون رو نمی‎دونم و دنبال نکردم، اما به نظرم واسه حجاب باید هر روز یه کتاب جدید نوشت! شبهات هر زمان با زمان قبل فرق داره. الان شبهاتی که مطرح میشه خیلی ریشه‎ای‎تره و نمیشه با حرف‎های همیشگی و فلسفه‎های کلی پوشش بهش پاسخ داد. و چه بسا اون پاسخ‎ها شخص رو از این مسئله دورتر کنه.
    پاسخ:
    منظور من اصلا کتاب حجاب نبود، به قول شما اونم یه کتاب بوده برای زمان خودش، ما باید دانشمندای جدید داشته باشیم با پاسخای جدید.
    که فعلا سیری بهتر از سیر مطالعاتی شهید مطهری نداریم
    بسم الله
    فکنم باید یه اصلاحی تو متن نوشته بکنید . گویا دوستان دچار سوء تفاهم شدن و فک کردن منطور شما فقط کتاب مسئله حجاب هست 
    البته که به نطرم مسلط بودن روی همون یه کتاب هم میتونه خیلی جاها جوابگو باشه 
    من نظرم اینه که متاسفانه خیلی درگیر تثبیت و به روز کردن اعتقادات خودمون نشدیم و برای همین الان از پس شبهات بر نمیایم والا کتاب استاد مطهری یا بقیه خیلی هم مفید هست و پاسخگو 
    پاسخ:
    خب الحمدلله که شما متوجه عرایض ما شدید، دقیقا همین منظورم بود
    اگه ما خوب عقایدمون تثبیت شده بود، الان خودمون کتاب مینوشتیم و شبهه ها رو جواب میدادیم
  • دچارِ فیش‌نگار
  • آره وگرنه عمه هاشون بدبختن
    پاسخ:
    اگه انتظار دارین به این کامنت یخ کرده تون دلفین بدم سخت در اشتباهید!

    من همه کتاب های شهید مطهری رو نخوندم اما اونهایی رو که خوندم قبلا خیلی دوست داشتم و الان نه. البته هنوز داستان راستان رو خیلی دوست دارم :) هنوز روم اثر گذاره. اتفاقا امسال یکی از دوستان افریقایی ازم یه سری از کتاب های انتشارات انصاریان رو خواسته بود که براش بفرستم بعد یکیش رو من اینطوری تحت اللفظی برای خودم ترجمه می کردم، داستان مردان وارسته، متقی. پیش خودم می گفتم این کدوم کتابه یعنی. بعد زنگ زدم به انتشارات گفت داستان راستان :)
    کتاب های مرتبط با توحید و نبوت هم معمولا جوابگوی بسیاری سوالات هستند اما واقعا سایر کتاب ها یا اصلا پاسخگوی مسائل مد نظرم نیستند مثل نظام حقوق زن در اسلام، مساله حجاب یا مثلا به نظرم خیلی ساده اند مثل جاذبه و دافعه، خدمات متقابل و... یعنی قبلا مردم همین قدر ساده و سلیم النفس بودند و زود متقاعد می شدند اما ما انسان های مدرن خیلی گرفتاریم. البته با این حرفتون موافقم که خوندن برخی کتاب ها ذهن رو برای پاسخگویی فعال می کنه حتی اگر پاسخ برگرفته از همون کتاب نباشه. 
    پاسخ:
    اتفاقا استاد سیر ما میگفت از سختترین کتابهای شهید مطهری همین داستان راستانه. نیاز به توضیح داره
    من دوران دانشجوییم یه سیر از کتابا رو خوندم و انصافا خیلی در شکلگیری تفکرم نقش داشت، چهارچوب میده به فکر آدم
    سخته بحث کردن با نوجوونی که ذهنش پر از حرفای عجیب غریبه و گاهی حتی حاضر به خوندن یه کتابم نمیشه ...
    پاسخ:
    سختیش اینه که فک میکنن تنها حرف درست عالم حرف خودشونه، دنبال حرف حق نمیگردن، بیشتر دنبال کل کل و رو کم کنی هستن
    چی گفت مگه؟
    پاسخ:
    در مورد همین تظاهرات علیه بی حجابی
    کلا این نوجوونا رو آدم نمیدونه چطور و با چه منطقی باهاشون بحث کنه!
  • روناک رخساری
  • علی که پسره شبهه براش پیش نمیاد در این مورد :D
    پاسخ:
    درهرمورد اعتقادی که شبهه پیش بیاد، اگه نحوه صحیح تفکر دینی رو بلد باشیم خودمون میتونیم جواب بدیم
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

    در این برهه ی تاریخ، مادر دو فروند کوچولوی بازیگوش هستم!
    علی کوچولویی که از دیوار سفیدکاری بالا میرود
    و فاطمه حسنایی که در حال آموزش بالارفتن از دیوار است!

    و مادری که خداوند از دست این دو ترکیبِ عالی صبرش دهد!!

    ....
    هرچه که اینجا می نویسم، صرفا برداشتهای شخصی ذهن یک انسان است. پس دلیلی ندارد که حتما و قطعاً اشتباه نباشد. چرا که انسان ممکن الخطاست...
    من اینجا بلند بلند با خودم حرف می زنم.
    خطابهای پندآموز مرا فقط خطاب به خودم بدانید.

    بایگانی