ای‌شما!‌ ای‌تمام‌ عاشقان‌ هرکجا

نام یک نفر غریبه را، در شمار نامهایتان اضافه می کنید...؟

الا عبادالله المخلصین

شنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۰۷ ق.ظ

فرموده اند:

المال و البنون زینة الحیاة الدنیا


خیلی جاهای قرآن مال و فرزند کنار هم اومده

میگفت مال و فرزند، یه ویژگی مشترک دارند، اونم اینه که هم بودنشون آدمو مشغول میکنه هم نبودنشون

مثلا همین علی کوچولو! تا وقتی که من نداشتمش، همش غور و غمگین بودم، مدام چشمم به بچه های مردم بود، پیش خودم میگفتم خدایا چی میشه یه دونه ازین بچه تپلوها به من بدی که لپاشون داره میچکه!

الانم که خدا یه فروند وروجک لپو بهم داده و از دست شیطونیاش از کار و زندگی افتادم، بازم چشمم به مردمه که بچه کوچیک ندارن و راحت به کارا و برنامه هاشون میرسن! وقتی هم بزرگ بشه همچنان ما رو مشغول خودش داره! (خدایی نکرده حمل بر ناشکری نشه، آدمیزاده دیگه، شیرخام خورده!)


یا همین مال و منال! 

تا وقتی که نداری که هشتت گرو نهته و مدام تو فکر قرض و چک و اجاره خونه و بدبختی هستی و خلاصه مشغولی

وقتی هم که پول داری، به فکر اینی که چطور ازش سود به دست بیاری، چیکارش کنی که دزد نبره، چطور خرجش کنی که کم نشه، طلاهاتو بگو!!! یه طلایی بخری که چشم جاری و خواهرشوهرت دربیاد از دیدنش! حالا باید یه گاوصندوق بخری براشون، تازه شبا یه چاقو بذاری زیر بالشتت که اگه خواب دزد دیدی چاقو رو فروکنی تو چش و چارش!


خلاصه که مال و فرزند، نه بودنش آسایش میاره، نه نبودنش! 

فک میکنم ما آدما کلا سرکاریم


ان الانسان لفی خسر

الا الذین آمنوا 

و عملوا الصالحات

و تواصو بالحق

و تواصو بالصبر...


  • موافقین ۷ مخالفین ۱
  • ۹۸/۰۵/۰۵
  • ۱۷۸ نمایش
  • امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ

نظرات (۱۰)

زیان اگر همه‎ی سود آدم از دنیاست
جدال خلق چرا بر سر زیاد و کم است؟

جناب فاضل نظری
پاسخ:
احسنت. عالی بود

واقعا سر چی دعواست؟
فرزند برای پیر کردن آدمه هم داشتنش هم نداشتنش اونی که بچه نداره از غصه نداشتنش پیر میشه اونی که داره از اون دغدغه هایی که برای بچش داره پیر میشه 

در مورد مال  اونی که پول داره دقیقا دغدغه هاش با اونی که نداره یکیه منتها فرقش تو اینه که اونی که نداره حرص اجاره خونه میخوره اوتی که داره حرص داشتت خونه بزرگتر یه بنده خدایی از آشناها خیلی خیلی پول داره  یعنی اصلا تصور اون مقداری که او داره برای ما محال باشه  هر سال خوته عوض میکنه جالبه خانمش روانی شده دستش میگه تا یه خونه ای رو میبینه خوشش میاد دلش میخواد بخره وقتی خرید اومدیم توش مستقر شدیم از چشماش میفته میره دنبال یه خونه متفاوت دیگه  میگه شدیم عین اجاره نشینا هی باید خونه عوض کنیم 
پاسخ:
یا حضرت عباس. چه دغدغه هایی دارن مردم!
منم با حضرت آقا روز و شب میجنگم که ازینجا بریم یه جای بهتر، میگه نه کرایه ها بالاس تکون نخوریم ازینجا :|

آره دیگه. غصه همیشه هست. فقط تو هر برهه ای جنسش عوض میشه و ما آدما به امید دنیای بی غصه ایم!
انه کان ظلوما جهولا
سلام 
مامان منم اون آیه : " المال و البنون زینة الحیات الدنیا "  رو زیاد میگه :))
خدا علی رو براتون ان شاءالله حفظ کنه ^_^
پاسخ:
سلام
احتمالا مامانتو عاصی کردی :))

ممنونم :)
  • دچارِ فیش‌نگار
  • می بینم که رابطه ات با علی خوب شده و بهت اجازه میده تامل و تفکر بکنی در آیات الهی :))
    پاسخ:
    آره دیگه تا وقتی خوابه من غووور میکنم در آیات و روایات!
    بسم الله
    اِنَّ الانسانَ خُلِقَ هَلوعا 
    به نظرم جنس حرفاتون از این ایه بود . 
    پاسخ:
    سلام

    بله اینم تفسیرخوبیه
    با جمله‌ی آخر، قبل از آیات، موافق نیستم. بعضی‌ها سر کار نمیرن، صبح تا شب تو خونه‌ان!
    پاسخ:
    آخه همونایی که تو خونه ان هم سرکارن!
    کلا دنیا سرکاریه (و ما هذه الحیاۀ الدنیا الا لهو و لعب)
  • مردی بنام شقایق ...
  • سلام

    تازه تهش میگه قیامت هیچ کدومشون بدردت نمیخوره و به دادت نمیرسه!

    یوم لا ینفع مال و لا بنون...

    پاسخ:
    سلام. تازه بدبختی اصلی همینه که اینهمه دل مشغولی به هیچ دردی هم نخوره
  • قاسم صفایی نژاد
  • سرکاریم ولی نه به معنی بدش، به معنی خوبش
    پاسخ:
    ان شالله که عاقبت این سرکاربودن خیر باشه
  • کارمند مجرد
  • کاش سرکار بودنمون با اون داشتن پول باشه تا بدون داشتنش

    طوری نوشتید که جسارتا انگار تو این جامعه نیستید

    یا نفستان از جای گرم درمیاد

    شایدم همسرتون شغل دولتی داره و خیالتون راحته
    پاسخ:
    ایکاش من یه روزی بفهمم مشکل شما با من چیه 
    من فقط یه نکته قرآنی گفتم، اینکه گرمای نفسم از کجای این مطلب پیدا بود نمیدونم!
    کلا قضاوت کردن آدما براتون نقل و نباته انگار
    واقعاً ..
    مولانا گویند که:
    دنیا همه هیچ و 
    اهل دنیا همه هیچ 

    ای هیچ برای هیچ 
    بر هیچ مپیچ 

    دانی که پس از عمر 
    چه ماند باقی 

    مهر است و محبت است و 
    باقی همه هیچ 
    پاسخ:
    احسنت، شعر عالی بود
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

    در این برهه ی تاریخ، مادر دو فروند کوچولوی بازیگوش هستم!
    علی کوچولویی که از دیوار سفیدکاری بالا میرود
    و فاطمه حسنایی که در حال آموزش بالارفتن از دیوار است!

    و مادری که خداوند از دست این دو ترکیبِ عالی صبرش دهد!!

    ....
    هرچه که اینجا می نویسم، صرفا برداشتهای شخصی ذهن یک انسان است. پس دلیلی ندارد که حتما و قطعاً اشتباه نباشد. چرا که انسان ممکن الخطاست...
    من اینجا بلند بلند با خودم حرف می زنم.
    خطابهای پندآموز مرا فقط خطاب به خودم بدانید.

    بایگانی