ای‌شما!‌ ای‌تمام‌ عاشقان‌ هرکجا

نام یک نفر غریبه را، در شمار نامهایتان اضافه می کنید...؟

ای جیگرطلا! به رقص آ!

پنجشنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۵۷ ق.ظ

اصلا کاری به مبحث موسیقی ندارم، 

ولی مثلا اگه امام زمان عج، ببینه که ما امشب برای جشن آغاز امامتش، آهنگ «ای شاخ تر برقص آ، ای خوش کمر به رقص آ» با همون شدت دیمبل دومبلش گذاشتیم و خوشحالی کردیم، چی بهمون میگه؟

یا اگه حضرت حضور داشت، بازم انقد رو داشتیم که از رادیو پخش کنیم :« عاشق و دربدرم، زده امشب به سرم، که دلت رو ببرم!» (الان خواننده اینا رو به کی داره میگه؟؟)

واقعا این آهنگا در جشن امامت امام زمان شایسته است؟ 

گاهی به این نتیجه میرسم که  واقعا نمیفهمیم داریم چی کار میکنیم، به قول شیرفرهاد ما نوفهمیم! ما نفهمیم!

  • امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ

نظرات (۱۸)

موافقم .

پاسخ:
ممنون که موافقی :)

نگو ....نگو... نگووو

بتز حالا اولی رو میشه یه جورایی بزور ماست و نوشابه داد پایین اما دومی رو نجویده نبلعیده آدم بالا میاره...واقعا این ترانه سراها توی چه فازی بودم این خزعبلاتو سرهم کردن؟

پاسخ:
اینکه اونا تو چه فازی بودن بماند! ماها تو چه فازی هستیم که برا جشن امام زمان اونا رو از رادیو پخش میکنیم؟؟؟ بنظرم ساقی برنامه ساز خیلی ناب بوده!

سلام :)

موافقم واقعا زشته!یعنی چی آخه؟!

و البته من کلا موسیقی رو از هر نوعش حرام میدونم و گوش نمیدم :) سنتی و صنعتی هم نداره برام :))

راستی عیدتون مبارک ^-^

پاسخ:
سلام
واقعا کار خوبی میکنید که موسیقی رو تحریم میکنید، حلالش هم همچین لطفی نداره
  • میرزا مهدی
  • سلام فیلم سینماییِ لیلی با من است با بازیِ پرستویی رو یاده؟

    اون سکانس آخر که یارو با آرپیچی میزنه تانکو میپکونه.

    پرستویی از سرِ شوق یهو دست میزنه و داد میکشه الله اکبر. الله اکبر.

    وقتی سرِ شوق باشی، هرچی به ذهنت برسه و دمِ دستت باشه، رو میکنی تا شوقت رو نشون بدی. آغاز تاجگذاری آقا امام زمان واقعا هر بار شنیدنش هزاران بار شوق داره. امااین فقرِ فرهنگیِ ماست که دستمون خالیه و چیزی جز با من برقصا نداریم. بیا به شوقش بیشتر نگاه کنیم تا ذوقش. البته فقط در این یه مورد. مثل اینکه تو جشن ولادت آقا تو خیابون همه دور هم شیرینی خیرات میکنن یهو یکی انگشتش میره تو چش یکی دیگه. بیخیالی طی میکنن. بیخیال:))

    الان احساس کردم دعوات کردم:)) بچه ی بدD:

     

    ذوق=سلیقه.(صرفا جهت هم قافیه بودن به کار برده شد)

    پاسخ:
    سلام. متاسفانه موافق نیستم باهاتون
    به نظرم این کاری که ما داریم میکنیم بیشتر خالی کردن عقده اس تا حیرت و شادی برای آغاز امامت امام زمان عج. قبلنا هم ذوق داشتیم. شیرینی هم پخش میکردیم. ولی تو کوچه خیابونا مولودی های محمود کریمی پخش میشد. همه هم شاد بودن
    برای شادی کردن راههای خیلی بهتری هم وجود داره. نه اینکه موسیقی های چاله میدونی که طرف برا خال لب دوست دخترش سروده در شادی امام زمان پخش بشه!
    فکر کنم اینکه فرمودید حالیشون نیست و انگشتشون میره تو چش بغلی، همون عبارت آخر من باشه که میگم نمیفهمیم داریم چه میکنیم. 
    با این نفهمیها نباید انتظار ظهور داشت از امام
  • دچارِ فیش‌نگار
  • در واقع گویا ریتم آهنگ ها مهمه نه محتواشون :))

     

    پاسخ:
    آخه ریتمش هم به هیچ وجه شایسته ی جشن امامت امام زمان نیست!
    باورکنید تا رادیو تو ماشین آهنگ رو گذاشت علی شروع کرد خودشو تکون دادن!!
    راننده هم روش نشد، وگرنه اونم میومد وسط!
  • کاکتوسِ خسته
  • خیلی وقته از این مسائل رنج میبرم اما چیزی نمیشه گفت ..

    حتی به یاد دارم جشنی زنانه برای نیمه شعبان توی خونه گرفته بودن. خانوما با چه وضعی و چه آهنگ هایی و .. داشتم فکر میکردم ممکنه امام زمان در چنین جشنی شرکت کنه یا حتی بهش نظری بندازه؟؟ غیر ممکنه..

    پاسخ:
    حتی از علمای ما هم بسیار دوره که پای همچین آهنگایی و تو همچین مجالسی شرکت کنند، دیگه امام زمان که جای خود داره، 
    این مسائل بخاطر فهم کج و ناقص ما از مقام امامته، ریشه ش جهله

    تا جاییکه شب محیا ک حسابی مشغول بازی بودتاصدای ترانه شنیده دویده جلو تلویزیون و با تعجب هرچه‌تمام‌تر مبگه:وا....... مامااااااااان..... یعنی چه ؟ظهر روضه بود گریه کردیم الان باید برقصیم!!!!!!! گفتم‌مامانی برا امام شدن امام زمان این اهنگو‌گذاشتن!!

    بدتر اونکه رفتیم قبلش روضه ، مربی مهد براشون یه قصه گفته و نتیجه گرفته که  شیطون به ادم میگه برقص!!! بعدشب تا این اهنگه پخش شده شروع کرده به رقصیدن!!!!! میگم مامانی مربی مهدتون چی گفت؟!و اون بی توجه به حرف من میرقصه و پیش خودش ب ریش من میخنده و میگه برا امام زمان میرقصم!!!!

    دلم پراز غصه شد که چه جور طبع بچه های مارو بار میارن.....

    نظرات من یه پسته!

    پاسخ:
    منم دیشب تو آژانس بودم یهو رادیو شروع کرد به دامبال دیمبال! اصلا یه آهنگای بیربطی میذاشت! حالت بهم میخورد

    علی هم با آهنگ خودشو تکون میداد
    انقد آهنگ چرت گذاشت که راننده حواسش پرت شد اشتباهی داشت میرفت خونه خودش! یهو یادش اومد مسافر داره :))
  • آقای مهربان
  • سلام

    واقعا هم نمیفهمیم!

     

    بچه ها خیلی تیزن. بدون رودربایستی کاری رو که یادشون دادیم (خودآگاه/ناخودآگاه ) انجام میدن

    پاسخ:
    سلام

    خب بچه ها تو ذاتشونه این تحریک پذیری با موسیقی، خیلی هم کاری به یادگیری نداره. اصلا یکی از نشانه های سلامتیشون همینه،.

    شما از کجا مطمئنید که امام با این چیزا مخالفه؟! (:

    پاسخ:
    از اونجایی که امام معصوم از گناه و لغو و لهو به دوره
    شان امام بالاتر ازین چیزاست.
    حتی از یه عالم دینی هم انتظار نمیره که با همچین مطلبی موافق باشه، چه برسه به امام معصوم
  • آقای مهربان
  • بله بله. دقیقترش حرف شماست.

    حانیه ی ما هم یاد گرفته هی پاهاشو تکون میده(یه جورایی قر میده :) ) و اگه کوچکترین چیز موزیکالی هم بیاد وسط (حتی شعر خوندن خودم براش ) سرعتش رو بیشتر میکنه!

    پاسخ:
    عقلشون که کاملتر بشه باید یادشون داد
    که البته بعید میدونم با این اوضاع جامعه و تلویزیون بتونیم بهشون بفهمونیم موسیقی حرامه

    درسته امام معصومه و گناه نمی‌کنه

    ولی اینکه گوش دادن به این موسیقی‌ها گناه باشه رو شک دارم!

    و اینکه بعید می‌دونم هر کاری که خودِ معصوم انجام نده

    اون را برای بقیه هم بد و ممنوع بدونه

    پاسخ:
    بهرحال وظیفه ی ما در عصر غیبت اینه که ببینیم مجتهدان و عالمان چی میگن. و اونا هم موسیقی که آدم رو به رقص بیاره حرام کردن

    من شخصا در اینکه این موسیقی ها مناسب مجلس گناه هست شک ندارم، همونطور که دیدم همین موسیقی ها رو میذارن و باهاش میرقصن
    دوم اینکه اگه امام معصوم احکام رو فقط خودش اجرا کنه و به ما کاری نداشته باشه دیگه فلسفه وجودش چیه؟؟
  • آقای مهربان
  • مگه خودمون کجا بزرگ شدیم؟ همینجاها ! لابلای همین تبوزیون و موسیقی ها !

    پاسخ:
    بچگیای ما خیلی فرق داشت، تلویزیون انقد موسیقی تند نمیذاشت، اینهمه دوگانگیتو تربیتمون وجود نداشت. ولی الان مدرسه ها هم بچه ها رو تشویق به رقص و آواز میکنن،

    جدا از اینا که باهاتون موافقم، واسه ایام بعد از شهادت خیلی ناراحت میشم که انگار رسانه ما منتظر و آماده باش ایستاده تا مغرب که شد دوباره آهنگاشو شروع کنه و انگار نه انگار که حزنی بوده و شهادتی و باید به مرور و با مراعات برگشت به حالت اونم عادی چه برسه به این شادی ها. خصوصا بعد از دهه اول محرم که تا شهادت بعدی خبر خاصی نیست. واقعا همونطور که گفتید اینکارا بیشتر خالی کردن عقده ست تا شادی کردن. وگرنه چه لزومی داره به این سرعت برنامه ها از این رو به اون رو بشه.

    پاسخ:
    انگار دوماه عزاداری خیلی بهشون فشار آورده!
    یادمه یکی از بچه های کلاسمون ، بعد از صفر تعریف میکرد که دیشب نوار گذاشتیم تو خونه با آبجیم انقدرررر رقصیدیم که نگو! بابام گفته چه خبره؟ گفتیم آخه صفر تموم شده، عقده رقصیدن رو دلمون مونده، 
    من تلویزیون رو که میبینم یاد اون میفتم

    من امسال هیچ مراسمی در خیابون ها ندیدم. نمی دونم مردم طبق معمول رفته بودن شمال یا به خاطر آلودگی شدید هوا از خونه بیرون نیومده بودن.

    پاسخ:
    خب مراسمها که مثل نیمه شعبان نیست، بیشتر خونگی و هیئتیه

    ولی من منظورم بیشتر به رادیو و تلویزیون بود

    بابا ای شاخه تر برقصا که خوبه یه بار توی خیابون واسه تولد حضرت مهدی  شیلاشیلا با من قهر نکن رو گذاشته بودند اصن هنگ کردم وسط خیابون که شیلا چه ربطی با تولد حضرت مهدی داره 

    یعنی شیلااا از منتظران واقعی بوده؟؟؟

    پاسخ:
    باید بریم شیلا رو پیدا کنیم و بهش دخیل ببندیم!! ببین چه لیاقتی داشته که اینجور جاها اسمش رو میارن :|

    سلام

    در ادامه حرفت باید بگم که اصلا سوای حلال و حرام بودن

    ما اگه بنا باشه محضر یه انسان شریفی بریم و تبریکی بگیم، رومون میشه با رقص و آهنگ های این چنینی و شعرهای سطح پایین بریم؟

    اینکه برخی مردم در همین حد فقط میتونن باشن رو کاری ندارم، ولی اینکه طبع همه مردم رو در این حد سخیف ببینیم واقعا توهینه!

    حتی خود لطف تاجگذاری هم...

    مگه پادشاهن؟ امام شدن یعنی ولایتعهدی، تاج؟!!

    یعنی یه روکش زینتی مونده روی این روز فقط...

     

    پاسخ:
    سلام
    دقیقا
    منم برا همین اول گفتم اصلا کاری به مبحث موسیقی ندارم. ولی این کار در حضور و به نام امام معصوم بسیار زشت و زننده است

    درباره تلویزیون فقط سکوت می کنم. باید مثل لانه جاسوسی تسخیر و تعطیلش کنن انگار :))

    پاسخ:
    خخخ
    البته جدیدا تلویزیون حرکت های خوبی رو شروع کرده. قصد دارم درموردشون یه پست بذارم

    سلام خواهر

    کی گفته حلالِ موسیقی لطف نداره؟

    پاسخ:
    سلام خواهر
    من گفتم. خخخ
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

    در این برهه ی تاریخ، مادر دو فروند کوچولوی بازیگوش هستم!
    علی کوچولویی که از دیوار سفیدکاری بالا میرود
    و فاطمه حسنایی که در حال آموزش بالارفتن از دیوار است!

    و مادری که خداوند از دست این دو ترکیبِ عالی صبرش دهد!!

    ....
    هرچه که اینجا می نویسم، صرفا برداشتهای شخصی ذهن یک انسان است. پس دلیلی ندارد که حتما و قطعاً اشتباه نباشد. چرا که انسان ممکن الخطاست...
    من اینجا بلند بلند با خودم حرف می زنم.
    خطابهای پندآموز مرا فقط خطاب به خودم بدانید.

    بایگانی