ای‌شما!‌ ای‌تمام‌ عاشقان‌ هرکجا

نام یک نفر غریبه را، در شمار نامهایتان اضافه می کنید...؟

حجومت

چهارشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۸، ۰۳:۰۱ ق.ظ

دلم بادکش گرم میخواد، با استکان شیشه ای!

و سپس حجامت!


دفعه ی آخری که حجامت کردم به گمونم علی سه چهار ماهش بود، و من بخاطر عوارض سزارین رفتم برای حجامت، که خانم دکتر علفی پیشنهاد داد بادکش گرم رو امتحان کنم، و منم که عشق هیجان و تجربیات جدید و این صوبتام، با کمال میل پذیرفتم (بدون اینکه از حضرت آقا اجازه بگیرم)

 خلاصه خانم دکتر علفی، پس از یه بادکش گرم با استکان نعلبکی، شروع کرد به حجامت کردن، و دوتا پیاله ژله ی انار از جای حجامت من کشید بیرون! جالبه که خودشم تعجب کرده بود، مدام میگفت اینا چیه میاد بیرون؟؟ و وقتی کاسه رو نشونم داد، دیدم اینا اصلا خون نیست! یه ترکیب ژله ای قرمزه که داره تو کاسه میلرزه! خودمم وحشت کردم! ولی در عوض چنان خوب جور، احساس سبکی و سرخوشی بهم دست داد که عاشق بادکش گرم شدم. (و البته بماند که حضرت آقا وقتی فهمید بادکش کردم، به شدت ناراحت شد و نزدیک بود یه جنگ جهانی تو خونمون راه بیفته!)

یه اوایل عقدمون بارم رفتم حجامت عام کنم (همون حجامت کمر) دکتر پرسید برا چی اومدی حجامت؟ گفتم واسه ی جوشهایی که تو چونه م میزنه، گفت خب میخای زیر چونه ت رو حجامت کنم؟؟ منم که همونطور که قبلا هم گفتم، عشق هیجان و تجربیات جدید و این صوبتام، قبول کردم، و باز حضرت آقا وقتی فهمید زیر چونه م رو حجامت کردم، یه نصف روز باهام حرف نزد! البته بنظرم می ارزید، چون واقعا جوشهای زشت چونه م کاملا ازبین رفت! ( من نمیدونم چرا این مرد انقدر به اعمال حجامتی-سنتی من گیر میده) و استدلالش برای قهر در هر دومورد این بود که تو گفتی میرم حجامت عام، چرا کار دیگه ای کردی؟؟ ولی دلیل اصلیش این بود که دلش از دیدن چونه ی تیغ خورده ی من و جای بادکشها ریش شده بود. 


اما این دفعه که خودش رفت حجامت و با تدبیری که دکتر علفی زد و واکسنی که مالید جای حجامتش، به مدت شش ماه، کل حساسیت و عطسه ش از بین رفت، به حجامت ایمان آورد و سپس وی خودش اتوماتیک وار، چند وقتی یه بار میره حجامت و از پیامدهاش لذت میبره...


شماهم اگه مطمئنید مانعی برای حجامت ندارید (و البته در زمان خوبِ خودش) حتما حجامت رو تجربه کنید که یکی از سنت های پسندیده ی رسول الله هست.

  • موافقین ۹ مخالفین ۱
  • ۹۸/۰۹/۱۳
  • ۳۱۳ نمایش
  • امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ

نظرات (۱۴)

  • دختری در مزرعه🌾
  • به شدت میترسم از حجامت

    پاسخ:
    ترس نداره که دختر!! 

    اون جای حجامت از بس بادکش شده، سِر میشه. دیگه وقتی تیغ رو آروم میکشه اصلا حسش نمیکنی

    سلام

    ووی ماشاءالله خواهر، خوب نترسی....

    من همش شکر خدا می کنم که دکترم اصلا بهم حجامت رو‌سفارش نکرده! در حالیکه به باقی خانواده ام گفته انجام بدن....

    مثل چی می ترسم، یعنی کلا از خون و سوزن و تیغ و ... می ترسم! انقدی که متن شما رو‌هم فاکتور می گرفتم موقع خوندن :)))

    پاسخ:
    سلام. 
    یعنی کم خونی دارید؟

    چرا؟ حجامت خیلی هیجان انگیزه که!!! 
    عوضش ما خانوادگی بهمون توصیه شده! هممون از دم

    خیلی دلم میخواد تجربه  بکنم ولی دیدم نسبت بهش خوب نیست 

    پاسخ:
    همش زیر سر اعظمه!ببینمش گوشش رو میتابونم!

    اتفاقا گمونم برا تو خیلی خوب باشه

    چرا دیدت خوب نیست؟ حجامت از آداب مسلمونیه، برو روایتاشو بخون راغب میشی، تیغاشونم همه یه بار مصرفه
  • مردی بنام شقایق ...
  • سلام

     

    خیلی خوبه حجامت

     

    اگه طرف اینکاره باشه البته

    پاسخ:
    سلام
    آره دیگه ماهم پیش اینکاره ها میریم!!
    یعنی قبلش اینکاره بودنش رو چک میکنیم

    یه کم خوفناکه....

    من به جای شما بودم با دیدن اون چیزی که گفتید جان به جان آفرین تسلیم میکردم....

    اتفاقا واسه غلظت خونی که دارم لازمه برم

     

    پاسخ:
    اصلا هم خوفناک نیست
    اینا چیزاییه که فیلما تو مخ ما کردن که از حجامت بترسوننمون. 
    اگه اون ژله ها تو بدن من میموند که خوفش بیشتر بود. 
    دکتر علفیه میگفت برو سجده شکر به جا بیار که اینا از بدنت دفع شد

    شما اگه غلظت خون دارید برید که حتما واجبه براتون

    بله متاسفانه، اما انگار بعضی دکترها برای کسانی که کم خونی دارن هم تجویز می کنند...

    ای خواهر هیجان چیه، می ترررررسمممم :))

    یه بار رفتم‌ آزمایشگاه  آزمایش خون بدم، قبلش انقده حالم بد بود پرستاره‌گفت می خوای برو یه چی بخور یه ساعت دیگه بیا؟! گفتم نههههه خدا خیرت بده یه ساعت دیگه هم باید بترسم‌اونجوری، بگیر تموم شه بره... :))))

    پاسخ:
    عجب!
    علی هم کم خونیش سر مرزه، با چهارشیره دارم درمانش میکنم.

    شماهم روزی یه قاشق چهارشیره بخورید ان شااله خوب میشید.

    من تاحالا فکر میکردم چقدر ترسو ام!!! نگو خیلی شجاعم!
  • بنتُ الهدی
  • من خودم به شدت میترسم از حجامت و خون و این صحبتا..

    اما دخترمو بردیم حجامت لاله گوش برا زردیش.. و واقعا موثر بود.. البته خودم نرفتم چون قطعا غش میکردم! 

    پاسخ:
    واااا
    چقد شماها میترسید
    حجامت گوش که دیگه واقعا ترس نداره، یه سر سرنگ میزنن به گوش، سرجمع دوقطره خونم درنمیاد!

    دوست دارم که انجامش بدم.

    پاسخ:
    پس حتما انجامش بدید و دعا کنید به جون من!
  • آقای گوارا
  • واکسن مالید جای حجامتش ؟! چه جالب ...

    ما هم حجامت چند باری رفتیم ولی با دستگاه باد کش کرد . استکان نیاورد .

    محمد حسینو هم یه بار حجامت کردیم بعدِ حجامت خیلی آروم شده بود . چند ماه بعدش که دوباره خواستیم ببریم حجامت حساب کار دستش اومده بود و انقدر جیغ و داد کرد که دکتر گفت گناه داره من حجامتش نمی کنم !

    همسایمون خودش حجامت می کنه بچه هاشون . ردیف می شینن می گن بیا ما رو حجامت کن :|

    پاسخ:
    بله. یه ماده ای شبیه عسل. میزنه جای حجامت، تا یکسال دیگه اصلا عطسه و حساسیت سراغتون نمیاد

    استکان که مال بادکش گرم بود. تمام کمر رو با استکان گرم، بادکش میکنه. ولی برای حجامت فقط از بادکش یه بار مصرف استفاده میکنه.

    حجامت برای بچه های صفراوی خیلی موثره. آرومشون میکنه.
  • فرشته ی روی زمین
  • سلام...همیشه دوست دارم حجامت رو تجربه کنم ولی تاحالا درموردش تصمیم قاطع نگرفتم :|

    برای حساسیت رو اولین بار بود که میشنیدم..واقعا براش خوبه؟! من حساسیت داغونم کرده..یذررره هوا تغییر کنه یا از یه محیط برم تو یه محیط دیگه همینطور عطسه میکنم :/

    درد حجامت زیاده؟

    پاسخ:
    سلام
    شاید باورت نشه ولی حجامت اصلا درد نداره. چون اول با یه دستگاه بادکش پشت کمر رو بادکش میکنه (که این مرحله اصلا درد نداره) بعد تو اون قسمت خون زیادی جمع میشه. و به اصلاح کرخت میشه. بعد خیلی آروم و سطحی چند بار با تیغ، اون قسمت رو خراش میده. (در اینجا فقط یه کم قسمت بادکش شده، مورمور میشه. ولی درد نداره) 

    حضرت آقای ما هم موقع تغییر فصل، سر صبح سی چهل تا عطسه باهم راه میندازه. انقدر که خودش سردرد میگیره. این آقایی که میره پیشش حجامت، یه ماده ای داره، مثل عسل. میماله جای حجامتش، اون باعث میشه تا یه سال دیگه کلا عطسه هاش از بین بره. 
    شاید باورت نشه. ولی همیشه من رو به خاطر علاقه م به حجامت مسخره میکرد(اصلا باورش نمیشد که این کار کار خوبی باشه) ولی از وقتی عطسه هاش از بین رفته، خودش شده مشتری پروپاقرص حجامت.

    حتما تجربه ش کن. ولی حتما تحقیق کن و برو پیش یه آدم مطمئن
  • دختـرِ بی بی
  • آقا من بهار رفتم حجامت کردم تیغاش درد نداشت ولی امان از اون بادکش هاش ...

    کتفام کنده شد!!

    پاسخ:
    جدی؟ پس حجامت کننده ت خیلی پرزور بوده!
  • دختـرِ بی بی
  • نه.بابادکش برقی فک کنم خون رو میکشید بیرون؛انگار که علاوه برخون اعضاوجوارحمم میومد بیرون
    پاسخ:
    اون بادکش برقیا خیلی بده، منم یه بار اونجوری حجامت کردم، دیگه هم بعد ازون نرفتم اونجا
    بادکش دستی خیلی بهتره
  • خانوم میم
  • سلام 

    اینکه سنت رسول الله صلی الله هست یا نه رو نظری ندارم تا بحال جایی دربارش نخونده بودم :) 

    ولی کلا فکر نمیکنم برای خانم ها نیاز باشه این کار 

    ما خودمون هر ماه تو دوره عادت ماهیانه کلی خون از دست میدیم بنابراین هیچوقت حتی مطمئن نیستم برای خانم ها مفید باشه شایدم حتی مضر بود!

    بشخصه یه سرنگ خون واسه آزمایش میدم تا چند وقت رنگ و روم پریده هست با اینکه کم خونی ندارم

    اما هر جور خودتون صلاح میدونین :)♡ 

    و اگر دیدین کامنتم خوب نیس و نخواستین تاییدش نکنین یا حذف بخشی از نظر رو بزنین :) 

    بوووس محکمممم ^-^

    علی رو هم ببوسین😘 *-*

    پاسخ:
    سلام
    نه اتفاقا نظر خیلی خوبی بود،ممنونم ازت

    ببین اولا اینکه سنت هست، شاید شما سراغ احادیثش نرفتید، ما حتی دعا داریم حین حجامت. کلی حدیث که همش هم معتبره

    درمورد خانمها هم باید بگم که از نظر پزشکی، این خون با بقیه ی خونهای بدن فرق داره، حتی با خونی که توی آزمایشگاه ازت میگیرن، خون حجامت از تو مویرگهای بدن کشیده میشه و سموم رو دفع میکنه.
    این قضیه حجامت فقط مورد تایید اطبای سنتی نیست، بعضی از پزشکهای طب مدرن هم حجامت رو توصیه میکنند، نه فقط تو ایران، توی خارج از کشور هم این کار انجام میشه، یه کم درموردش مطالعه کن. نه برای حجامت کردن، فقط برای بالارفتن اطلاعاتت

    علی هم سلام داره خدمت شما، موچ
  • مدیون زهرا سلام الله علیها
  • سلام ابجی جان.

    خوبه سنت ها رو یاداوری میکنید...

    پاسخ:
    سلام عزیزم

    ممنونم که موافقی :))
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

    در این برهه ی تاریخ، مادر دو فروند کوچولوی بازیگوش هستم!
    علی کوچولویی که از دیوار سفیدکاری بالا میرود
    و فاطمه حسنایی که در حال آموزش بالارفتن از دیوار است!

    و مادری که خداوند از دست این دو ترکیبِ عالی صبرش دهد!!

    ....
    هرچه که اینجا می نویسم، صرفا برداشتهای شخصی ذهن یک انسان است. پس دلیلی ندارد که حتما و قطعاً اشتباه نباشد. چرا که انسان ممکن الخطاست...
    من اینجا بلند بلند با خودم حرف می زنم.
    خطابهای پندآموز مرا فقط خطاب به خودم بدانید.

    بایگانی