ای‌شما!‌ ای‌تمام‌ عاشقان‌ هرکجا

نام یک نفر غریبه را، در شمار نامهایتان اضافه می کنید...؟

نسخه های دکترمامانی

دوشنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۴۶ ق.ظ
اصولا علی که سرما میخوره، میبرمش پزشک اطفال. 

اگه خدایی نکرده عفونت خاص و زیادی داشته باشه که نسخه ی پزشک رو تمام و کمال اجرا میکنم. 

ولی اگه بگه : "عععیییی... نه... خیلی عفونت نداره... " و شل و ول بنویسه چرک خشک کن، خودم نسخه رو عوض میکنم :| 

سفکسیمِ موردنظر رو حذف کرده و به جاش دمکرده ی آویشن-بنفشه به انضمام مقداری چهارتخمه میگنجونم توی نسخه. 

یعنی اگه نسخه ی ترکیبیِ من و دکتر رو ببینید این میشه:

شربت سرماخوردگی: هر هشت ساعت
شربت سیتریزین: هر شب
آویشن و بنفشه: هر چندساعت یکبار!
چهارتخمه: هر صبح
مالوندن روغن بنفشه به پیشانیِ کودک: هرشب قبل از خواب!


اصلا شاید "احیای طب سنتی و ترکیب طب نوین و طب سنتی" که مدنظر حضرت آقاست، همین کار منه :| (به قول زینب اَکَلی : کودکانه ی الکی)



  • موافقین ۶ مخالفین ۰
  • ۹۸/۱۱/۰۷
  • ۱۵۵ نمایش
  • امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ

نظرات (۱۰)

چقدر مظلوم میشن بچه ها موقع مریض شدن

پاسخ:
مظلوم و غرغرو و بهونه گیر :|
  • دچارِ فیش‌نگار
  • دکترسلام

    پاسخ:
    علیکم السلام
    من فقط دکتر بچه هام!

    این اوضاع رو قدر بدون، من دردونه رو تقریبا تا دو سه سالگی اصلا دکتر نمیبردم، تا شروع میکرد به مثلا عطسه یا آبریزش دیگه به جای آب دمنوش بهش میدادم، و خب به عفونت نمیرسید

    الان که این دمنوش ها رو کمتر میخوره، تعداد دکتر رفتنمون خیلی زیاد شده:(

    پاسخ:
    علی هم به اختیار خودش نمیخوره،من با سرنگ تو حلقش میریزم

    فقط چارتخمه رو خیلی دوست داره

    سلام

    اول از خودت رفع اتهام کن!!!! مگه چیز دیگه نبود که بچه رو سرما دادی ( به عبارتی سرما خوروندی! )

    :))

    تازه دکتری هم می کنی؟ فردا به کتاب سوزاندن نرسی صلوات :))

    پاسخ:
    واقعا هم! عجب مادرانی بی فکری پیدا میشن :(
  • دچارِ فیش‌نگار
  • :))

    پاسخ:
    :)

    خوبیه دمنوش ها اینه گیاهی هستن وعوارضشون کمتراز فایدشون

     

    مامان ماهم ازاین نسخه هامیپیچه

     

    دلدرد ودل پیچه: دمنوش گل پونه کوهی بانبات

     

    :)

    پاسخ:
    بله، اینم خوبی بزرگیه :)
    همه مامانا تو کار نسخه پیچیدنن:))

    سلام مامان مهربون

    وای خدا... سفکسیم برای بچه؟! چند وقتشه گل پسرتون؟

    طب ایرانی هم میتونه مضر باشه. تصور نکنین که یه چیز گیاهی به بچه میدین و هیچ اثر منفی ای روش نمیذاره. از این کارا نکنین تو رو خدا... متخصص طب ایرانی هم هست. بهش مراجعه کنین که خیالتون راحت باشه. زبونم لال...  اتفاقات فقط یه بار میفته ها... خدای نکرده... زبونم لال... زبونم هزار بار لال...

     

    پاسخ:
    سلام خانم دکتر :) خوبین؟
    پسر من ۲۳ ماهشه
    راستش ما مادرای عادی نمی‌دونیم با مریضی بچه هامون چیکار کنیم. از طرفی میگن سفیکسیم و چرک خشک کن به کبد آسیب میزنه، از طرفی دکتر اطفال درصورت مشکوک بودن به عفونت هم سفیکسیم تجویز می‌کنه. واقعا راه درست چیه؟

    نه عزیزجانم، خیالتون راحت باشه، متخصص تجویز کرده، دم‌کرده آویشن برای عفونت کشی و بنفشه برای تب بری، من خودمم سرخود داروی گیاهی نمیخورم،چه برسه به بچه
    ازین معجونا و داروهای من درآوردی که عطاریا قاطی میکنن هم هیچوقت استفاده نمیکنم، خیالتون راحت :)
    ممنون از نظرتون :)

    با اینکه با طب سنتی میونه خوبی ندارم ولی خب با درمانات موافقم 

    پاسخ:
    جدی؟ از تو بعید بود!

    آره جدی البته اینجوری نیست که درمان های سنتی رو رد کنم خودمونم برای خیلی از چیزا از درمانای سنتی استفاده می کنیم 

    پاسخ:
    آره واقعا جالبه، درحالیکه اعتقاد چندانی به طب سنتی نداری، ولی فک کنم نود درصد دستوراتش رو اجرا می‌کنی!

    نسخه های پدر بنده دیدنیه :)

    سرمامیخورم : آب نمک قرقره کن

    دلدرد میگیرم: آب نمک قرقره کن

    سردرد میگیرم: آب نمک قرقره کن

    سرطان میگیرم : آب نمک قرقره کن

     

    کلا هرچیزیت بشه میگه آب نمک قرقره کن خوب میشی :)

    پاسخ:
    خدا کنه هیچوقت اون آخری پیش نیاد
    خدا حفظ کنه پدرتونو،خوبه نمیگن آبجوش نبات بخور!

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

    در این برهه ی تاریخ، مادر دو فروند کوچولوی بازیگوش هستم!
    علی کوچولویی که از دیوار سفیدکاری بالا میرود
    و فاطمه حسنایی که در حال آموزش بالارفتن از دیوار است!

    و مادری که خداوند از دست این دو ترکیبِ عالی صبرش دهد!!

    ....
    هرچه که اینجا می نویسم، صرفا برداشتهای شخصی ذهن یک انسان است. پس دلیلی ندارد که حتما و قطعاً اشتباه نباشد. چرا که انسان ممکن الخطاست...
    من اینجا بلند بلند با خودم حرف می زنم.
    خطابهای پندآموز مرا فقط خطاب به خودم بدانید.

    بایگانی