ای‌شما!‌ ای‌تمام‌ عاشقان‌ هرکجا

نام یک نفر غریبه را، در شمار نامهایتان اضافه می کنید...؟

گل خونه

پنجشنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۳۹ ق.ظ

این خونه، نسبت به خونه قبلی، شکرخدا هفت هشت تا سروگردن بالاتره. 

از جمله این ویژگی ها، باغچه ی کوچیک و گلخونه ایِ حیاط پشتیه. دوسه تا درختچه ی کوچولو هم داخلش کاشتن. تو این یکی دوهفته ای که اومدیم، انقدر کار داشتم که فرصت نکردم درست و حسابی سر بزنم بهش. یکی دو روزه که کشفش کردم، سروته مونو بزنی حیاط پشتی پیدامون میکنی:)

 خیلی دنج و دوست داشتنی و باصفاست، گرچه خیلی کوچیک و جمع و جوره :) 

قصد کردم اگه خدا بخاد بذرِ سبزی بگیرم و خودمون رو در مصرفِ سبزی به خودکفایی برسونم.



پ.ن: این گلدونِ کوچولو رو زیر درختا پیدا کردم. دودل بودم که بیارمش تو ساختمون یا نه، از یه طرف میگفتم لابد مال مستاجر قبلیه و اینجا سرما میخوره، از یه طرف میگفتم شاید مال صاحبخونه است، اگه بیارمش تو فکر میکنه گلدون رو کف رفتم! 

تا اینکه آبجی مریم اومد و گلدونه رو دید و طیِ یه حرکتِ تاکتیکی و گازانبری آوردش تو اتاق، گلدونش رو شست،  رو ریشه های لختش خاک ریخت، جاش رو رو اپن باز کرد و گفت: این بچه گناه داره، بیرون هوا سرده سرما میخوره :| 

از عجایبِ آبجی مریم اینه که حیوونا و گلها رو مثل بچه ی خودش میپنداره و مثل یه انسانِ ذی شعور باهاشون برخورد میکنه :| بچگیامون یادمه همیشه خروسشو میگرفت و روسری سرش میکرد!! الان هم در آستانه ی سی و چند سالگی همون فرمون داره میره جلو...

  • موافقین ۶ مخالفین ۰
  • ۹۸/۱۲/۲۲
  • ۱۸۲ نمایش
  • امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ

نظرات (۱۱)

چه خوشگله

قاشقیه؟

پاسخ:
نمیدونم اسمش چیه! 
ما از سر راه برداشتیمش:))

سلام

آخی خرفه است، خیلی خوشگله... منم دارم یکیش رو

فقط نور خوب می خواد و آب هم تا خاکش خشک نشده بهش نده!

پاسخ:
سلام
اسمش خرفه س؟ با اون خرفه خوردنیا نسبتی داره؟!

لابد واسه همین نور گذاشته بوده تو حیاط

مریما فکر کنم همشون همینن  ماهم مریممون همینه باورت میشه یه بار همسایشون یه گلدون با یه گل خیلی خاص انداخته بود بیرون از خونه، مریم تا یه هفته این رو در خونه همسایشون میدید میگفت نمیدونم راضی هست یا نه ببرم خونه این گلدون رو شاید تونستم احیاش کنم خیلی خوشکله آخرش یه روز رفت از همسایشون اجازه گرفت همسایشون گفت ما سه ساله این گل تو خونمونه نه رشد میکنه نه خشک میشه خسته شدیم انداختیم بیرون بردارید آورد خونه بهش رسیدگی کرد الان اینقدر خوشکل شده گوشه پذیراییشون گذاشته

 

مگه مستاجیر قبلی حوریه اینااا نبودن؟؟

پاسخ:
مریمتون احیانا عاشق مرغ و خروس و ببعی و کفتر و جوجه و اینا نیست؟؟

نه،حوریه دوسال پیش ازینجا رفتن، مستاجر طبقه سوم اومد زیرزمین، الان اونا رفتن ما اومدیم


  • آقای گوارا
  • یه گلدون داریم دقیقا همین شکلی ! با همین گل ، با همین گلدون و همین رنگ ! نکنه اونجا خونه ماست 😱 نه راستی خونه ما حیاط پشتی نداره :)))

    پاسخ:
    فکرکنم خونه هامون هزارو خورده ای کیلومتر باهم فاصله داشته باشه!! 
    تازه این گلدون مال ما نیست که، مامانش قراره بیاد ببردش
  • قاسم صفایی نژاد
  • مبارک باشه

    پاسخ:
    ممنون، مال مردمه!

    توی اون حیاط فسلقی خونشون مرغ داره بلدرچین داره یه باغچه یه متر و نیمی دارن ده نوع درخت توش کاشته اینقدر میخندیم بهش تازه علیرضاشم روحیش عین خود مریمه به باباش میگه یه گا و یه ببعی و اینااا بخر گوشه خونه داشته باشیم

    مریم که اصلا فیوز پرونده به شوهرش میگه بیا بریم شمال خونه بخریم همونجا زندگی طبیعی داشته باشیم

    پاسخ:
    پس همه مریما اینجوری ان
    آبجی منم عاشق جک و جونوره، شوهرشم عین خودشه، یعنی در و تخته بهم جفتن
  • دچارِ فیش‌نگار
  • همینو بخرید برا خودتون :)

    پاسخ:
    رفتم به صاحبخونه میگم این گلدونه رو من آوردم تو، نمیدونم مال کیه
    میگه اون مال مهشیده(مهشاد،بهشاد،بهشید،فرشید! یا یه همچین چیزی) میخوای بیارش بالا میگم بیاد ببره
    گفتم نه جاش خوبه،هروقت خواست بگو بیاد ببره

    :( من بهش عادت کردم آخه

    میگم اونی که پشت سماور طلایی با کلاس گذاشته چیه تو که میخوای جهزیت رو به نمایش بذاری کامل بذار چرا نصفه نیمه عکس میگیری

     

    سماوره از این عتیقه هاست؟؟

    پاسخ:
    اون جاروشارژیه، عشق علی! از دستش همه چیز رو اپنه

    آخ نگو سماوره رو، اون هدیه عروسی ننه خدابیامرزمه، یادت بخیر ننه، دلتنگتم
    عتیقه نیست، سماور گازیه
    :)) جارو شارژی الان 600 تومنه ها

    شایدم بیشتر 800

     

    میدی دست بچه بابا شما دیگه چقدر لاکچری هستید ایولا

    اسباب بازی بچتون جارو شارژیه

    پاسخ:
    والا موقعی که ما خریدیم این قیمتا نبود! کل برقیام به پنج میلیونم نرسید! باورت میشه؟

    میگم قایم کردم از دستش دیگه، از وقتی قیمتا رو سرچ کردم کلا علی تحریمه

    بله اسمش خرفه هستش... من اول فکر می کردم اشتباهی میگن دوستامون! اما خوب دیگه انقده شنیدم مطمئن شدم... نمی‌دونم با اون خرفه نسبتی داره یا نه!

    پاسخ:
    شاید بخاطر شباهت برگاش با برگ خرفه باشه، شاید از یه تیره باشن
    من درموردش تحقیق میکنم خبرتون میدم،فعلا که بیکاریم :))

    واقعنم خونه به همون باغچه‌های نقلیش هست که با صفا میشه :)

    ان‌شاءالله یه روزی خونه خودتون با همین آپشن! :)

     

    پاسخ:
    ان شالله :)
    اتفاقا اوایل از خونه ی شمالی خوشم میومد. ولی الان عاشق خونه ی جنوبی شدم:) حیاط پشتی خیلی باصفاتر از حیاط پیشیه :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

    در این برهه ی تاریخ، مادر دو فروند کوچولوی بازیگوش هستم!
    علی کوچولویی که از دیوار سفیدکاری بالا میرود
    و فاطمه حسنایی که در حال آموزش بالارفتن از دیوار است!

    و مادری که خداوند از دست این دو ترکیبِ عالی صبرش دهد!!

    ....
    هرچه که اینجا می نویسم، صرفا برداشتهای شخصی ذهن یک انسان است. پس دلیلی ندارد که حتما و قطعاً اشتباه نباشد. چرا که انسان ممکن الخطاست...
    من اینجا بلند بلند با خودم حرف می زنم.
    خطابهای پندآموز مرا فقط خطاب به خودم بدانید.

    بایگانی