ای‌شما!‌ ای‌تمام‌ عاشقان‌ هرکجا

نام یک نفر غریبه را، در شمار نامهایتان اضافه می کنید...؟

ظنّ

شنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۳:۰۹ ق.ظ

این شبا که دعای جوشن کبیر میخونم، به یه چیز قشنگی رسیدم. 

به این رسیدم که صفاتی که توی این دعا باهاش خدا رو صدا میزنیم، اکثرا صفاتِ رحمتِ خداونده. شاید تو کل هزارتا اسمی که باهاش خدا رو خطاب قرار میدیم، به تعداد انگشت های دست هم صفات قهر و غضب خدا وجود نداره! 

و این خیلی پیام قشنگیه که شب قدر، ما خدا رو با صفاتی صدا میزنیم که محبت به بنده ش، ازش میباره... 

همین که گفتن این دعا رو تو شبای قدر بخونید، یعنی شب قدر، خدا میخواد ببخشه... میخواد ماها باورکنیم که بخشنده است، که مهربونه، که بغلمون کرده، که دست محبتش رو کشیده رو سرمون... اگه اینجور نبود چرا گفته با این همه صفات رحمانی صدام کنید؟!


وقتی داریم به خدا میگیم "یا من سبقت رحمته غضبه" یا وقتی میگیم "یا باسط الیدین بالرحمه" در واقع داریم به خدا میگیم که من به تو حسن ظن دارم. 

اولین قدمِ برگشت اینه که به خدا بگیم: من میدونم که آغوشت برام بازه... 


خدایا... 

میدونم که دلت برام تنگه،

 یا راحم المساکین... یا اله العاصین.... 

ای خدای گناهکاران...




  • موافقین ۶ مخالفین ۰
  • ۹۹/۰۲/۲۷
  • ۱۵۶ نمایش
  • امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ

نظرات (۷)

اتفاقا قشنگیش به همون جمع ازداده

 

صفت های قهر و غضب رو که میبینم خوف میکنم دلم اتیش میگیره و با رجاء به صفات رحمتش پناه میبرم!

 

بقول شاعر : باز با خوف و رجا سوی تو برمیگردم / دو قدم دلهره دارم دو قدم دلتنگم !

پاسخ:
البته همین هم به قول شما قشنگیشه که این دعا خالی از صفات قهریه نیست. یعنی خدا رو فقط و فقط نمیشه با صفات رحمانی شناخت. اونجوری شناختمون ناقص میشه
ولی درصد این صفات به اون صفات، ما رو به عدد تقریبا یک درصد میرسونه که خیلی حرفها داره برای گفتن

شب نوزدهم اقای انصاریان تو سخنرایشون میگفتن که.پیامبر به خدا فرمود خدایا اخه چرا انسان رو جوری نیافریدی که گناه نکنه خوب یه جوری خلقش میکردی که فقط کار خوب کنه و اون دنیا بره بهشت(نقل به مضمون)

خداوند فرموداگر گناه نبود دوتا چیز معنا پیدا نمیکرد یکی شفاعت تو در روز قیامت

یکی رحمت و بخشش من در اونروز.....

خیلی حرفه هااااااا

 

پاسخ:
دیگه با این حدیثی که گفتی هیچی نمیشه در جوابت گفت

موفق باشید ..
پاسخ:
ممنون

:)))

 

 

فکر کنم اونقدر فکرم درگیر شده که حتی دعای جوشن هم می خونم فکرم پیش یکی دیگه اس...

 

خداوند مرا ببخشاید !!!!!

پاسخ:
ایشالله یکی دیگه هم پل رسیدن به خدا باشه :)

خیلی التماس دعا

پاسخ:
خیلی محتاجم به دعا

 یه کلیپ از حاج آقا مجتبی تهرانی داشتم گوش میدادم با یه لحن خیلی خوبی میگفت وقتی موسی داشته میرفته با خدا صحبت کنه یه جوونی توی مسیر میبینتش میگه موسی به خدا بگوو فلانی خیلی گناه کاره یه همچین گناهی رو انجام داده بگو ببخشتم و توبم رو بپدیره موسی به طور که میرسه به خدا میگه این جوون رو ببخش خدا میگه من قبل از اینکه تو بگی بخشیدمش ولی بهش گلایه چرا به تو گفت گناهش رو چرا خودش رو پیش تو خراب کرد ....

ان شاالله که  مهربونی و بخشش شامل حال همه هست 

پاسخ:
ان شالله
امشب خیلی دعامون کن
  • رفیقِ نیمه راه
  • امشب گفتن یه نفر زمان حضرت موسی به حضرت موسی گفت اگه خدا دعای منو مستجاب نکنه میرم آبروشو میبرم برو بهش بگو.
    حضرت موسی رفت کوه که بگه از خجالت چیزی نگفت. خدا گفت برو بهش بگو دعاشو مستجاب کردم ولی بهش بگو چجوری میخواستی آبرومونو ببری!؟

    حضرت موسی رفت و بهش گفت. طرف برگشت گفت اگر مستجاب نمیکرد دستمو قطع میکردم میرفتم وسط مردم داد میزدم مردم این دست جلو در خونه خدا دراز شده ولی جوابی نگرفته...

    پاسخ:
    عجب قومی داشته این حضرت موسی! 
    اگه ماها بودیم خدا سوسکمون میکرد:))
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

    در این برهه ی تاریخ، مادر دو فروند کوچولوی بازیگوش هستم!
    علی کوچولویی که از دیوار سفیدکاری بالا میرود
    و فاطمه حسنایی که در حال آموزش بالارفتن از دیوار است!

    و مادری که خداوند از دست این دو ترکیبِ عالی صبرش دهد!!

    ....
    هرچه که اینجا می نویسم، صرفا برداشتهای شخصی ذهن یک انسان است. پس دلیلی ندارد که حتما و قطعاً اشتباه نباشد. چرا که انسان ممکن الخطاست...
    من اینجا بلند بلند با خودم حرف می زنم.
    خطابهای پندآموز مرا فقط خطاب به خودم بدانید.

    بایگانی