ای‌شما!‌ ای‌تمام‌ عاشقان‌ هرکجا

نام یک نفر غریبه را، در شمار نامهایتان اضافه می کنید...؟

ماله کشی

شنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۲۷ ق.ظ

چرا ما باید به زن بودن خودمون ببالیم،وقتی که الگو و مانیفست‌مون برای زندگی، زنیه که هیچ هنری جز آرایش کردن و مو واداشتن و عرض اندام نداره! اصلا هیچ موفقیت یا ارزش قابل افتخار دیگه ای جز سرخاب سفیداب، در وجود اینجور زنها میشه پیدا کرد؟

اگه ملاک زن بودن به آرایش و تیپ و اندامه، پس خانم دکترای موفق ایرانی، برا خودشون یه پا عباس آقای سیبیل گنده‌ان! چون هیچکدومشون انقدر بیکار نیستن که صبح تا شب یه ماله دست بگیرن و وایسن جلو آینه و صافکاری نقاشی کنن :|



پ.ن: اشتباه نکنید، آراسته بودن خوبه، ولی اجازه ندید که بهتون بقبولونن که همه ی ارزش زن به تیپ و آرایششه... که یه زن همیشه، و همه جا، و در همه حال، باید آرایش مخصوص داشته باشه... که تو همینجوری فابریک و بی آرایش به درد نخوری، قابل پذیرش نیستی.... و با این باورها تبدیلتون کنن به مصرف کننده ی دائمی مارک لوازم آرایش خودشون که هرچی لوازم آرایشی میخره، بازم یه چیزی کم داره!
اون چیزی که ماها کم داریم لوازم آرایشی نیست، اعتمادبنفس و خودباوریه...


  • امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ

نظرات (۱۶)

یبار بحث شد با بچه های خوابگاه

که تا بقالی سر کوچه حاضرین بدون ارایش برین؟

نفر اول: نه در حد ی رژ رو میزنم، رژ که جز ارایش حساب نمیشه

نفر دوم: نه ولا من تا در کوچه بخوام برمم باید قبلش ی ربع جلو اینه ارایش کنم

نفر سوم : (با خنده) اومدیم یار گمشدمون توی بقالی بود خب باید ی قیافه ای داشته باشیم

و وقتی من گفتم : خب اینجوری که شما میگین یعنی اصلا چهره ی خودتون رو دوست ندارید اصلا اعتماد به نفس ندارید یکی بدون ارایش ببینتون

جواب دادن باشه تو خوبی، تو اصن خوشکل:/

واقعا اینجوری شده

انگار توی زندانی هستن به اسم لوازم ارایشی

پاسخ:
جالبه که اینجور آدمه بعد از یه مدت که باهاشون زندگی میکنی، واقعا دیگه چهره اصلیشون برات خوشایند نیست (دیدم که میگما) یعنی وقتی مدام یه چهره آرایش کرده ازشون ببینی، و بعد آخرشب فابریک بشن، به خودت میگی واقعا چقدر زشته ها، درحالی که اصلا زشت نیست

سلام

واقعا موافقم!

حالا اینکه آرایش جلوی نامحرم حروم و گناه هست رو اگر در نظر نگیریم‌(که البته قابل چشم پوشی نیست اصلا) بازم بحث عزت نفسه

والا هممون بدون آرایشم قشنگی خاص خودمونو داریم ^-^

من دلم میسوزه وقتی دخترایی میبینم که حس میکنن همینجوری زشتن!

خلاصه عالی بود پست :))))))

 

 

+تولدتونو تبریک گفتم یا باز یادم رفت؟؟😓 مبااااارررررکککککک بااااشههههه😍😘مااااچ

پاسخ:
سلام 
ممنون که موافقی :)
اتفاقا دختری که زرنگه، آرایش نمیکنه تا اونی بیاد سراغش که اونو برا خودش بخواد، نه برای هوس های شخصیش

ممنوووووونم :) فک کنم گفته بودی :)

جامعه اینکارو  با دخترا کرده ، داره سن استفاده از لوازم ارایشم هی کمترمیشه

 

واقعا عجیبه دختر بچه پونزده شونزده ساله ارایش میکنه!

پاسخ:
قبول دارم ولی نمیشه همه چیز رو هم انداخت گردن جامعه
 من این پست رو نوشتم که دخترای جامعه مون حواسشون به خودشون و به روح و روانشون باشه.رواج این سبک زندگی، دام فروشندگانه برای کسب درآمد بیشتر

جدی مگه چقدر مهمه ؟🤔

 

من به رژ هم اعتقادی ندارم😂

 

ولی خدایی... دوست کلاس طراحیم یه روز بدون آرایش اومد... وای... اصلا یه چیزی بوداااا😂

 

خدایی ارایش تبدیل لولو به هلو می کنه😂

پاسخ:
فراگیر شدن این سبک زندگی خیلی از زنها و دخترهای ما رو بی اعتماد بنفس میکنه، خیلی اثرات روی روح آدم میذاره، جدای ازینکه استفاده مدام از این مواد واقعا آثار بدی روی پوست میذاره
من اعتقادم اینه که خانمها قشنگن. طبیعی و مرتب قشنگ ترن
و اینهمه وقت گذاشتن برای صافکاری، جدای از اثرات بدی که روی روح و روان آدم میذاره و جدای از گناهی که توی جامعه زیاد میشه، جلوی وقت و پول خانمها رو برای پیشرفت میگیره.

بزرگوار شمام یه صلوات واسه شادی روح رفتاگان بفرست قربون دستت😘😂

پاسخ:
فرستادم گلی :)

خوشم میاد همه بیانی ها شب زنده دارن😂😂😂

 

موفق باشین دلاوران😊💕😂

پاسخ:
ما شبا درحال مناجات و دعاییم! تف برریا

یه پست داشتم قبلا که: حداقل به حدی ارایش کنید که بشه شناختتون!! :دی

به نظرم بحث آرایش و آراستگی با هم متفاوته هرچند بی ارتباط هم با هم نیست

جو  خانواده هم خیلی موثره، دختر یا پسری که مدام مادرش و البته امروزه گاهی حتی پدرش رو در حال ارایش میبینه اینکار جزء ضروریات زندگیش میشه!

تاثیر جامعه هم که غیرقابل انکار نیست، یه مادری تعریف میکرد پسر ابتداییش بهش میگه تو هم مثل مامان های بچه های دیگه خوشگل! بیا مدرسه، وگرنه نیا!!!

پاسخ:
اتفاقا حالا دیگه مد شده جوری آرایش کنی که دیگه نشناسنت!
ما موقعی که میرفتیم خونه ببینیم، من میدیدم بعضی خانما تو خونه هم هفت قلم آرایش کردن! بیرون هم هشت قلم آرایش میکنن. این چه دختری میخواد باربیاره دیگه؟ وقتی مادر صورت خودشو قابل قبول نمیدونه، بچه چی میخواد الگو بگیره؟
  • وصله ی چادرِ مادر
  • احسنتکم الله :)

     

    آراستگی همیشه

    آرایش گاهی اوقات (اونم پیش محارم اونم ترجیحا با لوازم ارایش طبیعی 😏)

    این شعار ماست :)

    پاسخ:
    منم اعتقادم اینه که آرایش گاهی اوقات، وگرنه چهره آدم دیگه بدون آرایش قابل قبول نیست
  • رفیقِ نیمه راه
  • خیلی خیلیا بدون آرایش قشنگترن اما نمیدونم چه اصراری به خراب کردن قیافشون دارن :/

    پاسخ:
    کاری به قشنگی و زشتیش ندارن، یه جوبی داره میره، اینام در جهت جریان خودشونو میندازن تو آب.
    مثلا شلوار پاره پوره قشنگه که بعضیا میپوشن؟؟

    خیلی موافقم

    فاجعه اونجایی رخ میده که نه تنها جامعه در ابعاد بزرگ بلکه خانواده و به خصوص مادر دختر خانوم تشویقش میکنه به این خودنمایی

    من به چشم می بینم مامان هایی که به دخترشون میگن به خودت نرسی نمیان بگیرنت :)

    همین قدر فیلسوفانه بچه تربیت می کنن!

     و این بچه ها داغونن از لحاظ روحی

    یه طیف سنی رو من این شکلی دارم اطرافم

    بعضا طرف از کودکی حتی آرایش رو ضرورت می دونه

    تو مهمونی ساده ی خانوادگی بچه کوچیکشون آرایش میکنه

    جالبم هست مامانه برای اینکه خیلی ضایع نباشه جلو جمع چارتا غر ظاهری هم میزنه ولی قشنگ معلومه ته دلش عروسیه که دخترش اینجوریه :|

    کسی که تربیت درستی داره کمتر تحت تأثیر جو جامعه ست

    ولی وای به حال اینها که از مرکز تربیتشون اینجوری پر میشه مغزشون... 

     

    پاسخ:

    متاسفانه بعضی از پدرومادرا،عقده های کودکی خودشون رو روی بچه های طفل معصومشون پیاده میکنن
    ما یه هم اتاقی داشتیم، مشهدی بود، این مادرش بهش گفته بود اگه تا تابستون شوهر براخودت گیر بیاری که هیچ، اگه‌ گیرنیاری خواهر کوچیکترت رو شوهر میدیم. این بدبختم دربدر دنبال شوهر میگشت تو خیابونا! 
    بعضی خانواده ها نمیفهمن چه بلایی سر بچه ها میارن، چون خودشونم اصولی تربیت نشدن

    عالی موافقم

    متاسفانه با این فرمونی که پیش میریم چندوقت دیگه پسرا هم درگیر این مسئله میشن، البته شدن!

    رفیق خود من اگه خواسته باشم باهاش برم بیرون حداقل نیم ساعت قبلش باید بهش خبر بدم که بره حموم و موهاشو تافت بزنه و ..

    پاسخ:
    پسرا هم درگیرن اتفاقا، 
    البته میخوام یه پست درموردش بنویسم، همه این تمایلات رو ذی نفعا و تولیدکنندگان برندهای آرایشی تو جامعه رواج میدن

    خواستم یه چیزی بگم دیدم بحث زنون س گفتم ولش کن!

    خلاصه اش این بود که خانوما دخترایه خوبی باشن!!

    اللهم صل علی محمد و آل محمد.

    پاسخ:
    صلواتشو ختم کن!
    صل علی محمد و آل محمد :)

    برای ما که همین صدف بیوتی و ملینا تاج رو از تو فالوورای ملت بندازیم جهاد اکبره!

    پاسخ:
    روز به روز هم به تعداد این بیوتیا اضافه میشه
    با فریب دادن مردم کاملا قانونی دارن پول درمیارن

    خیلی موافقم باهاتون

    بنظر من تربیت خانوادگی ،آگاه کردن بچه ها،ارزش دادن بهشون،اعتماد بنفسو باور دادن بهشون خیلی مهمه!

    دخترایی که دنبال هدفن دنبال ساختن خودشونو زندگیشونن کمتر درگیر این سبک خودنمایی ها هستن

     

    کامنت ماه بانورو دیدم الان یادم اومد تولدتونو اون روز میخواستم تبریک بگم کامنتم نوشتم قبل ارسال گوشیمخاموش شد! شارژ نداشت بعدم یادم رفت!

    ظاهراً دیگه حافظم مثل قبل عالی نیست:/

     

    تولدتون باتاخیر مبارک 

    انشاالله سی سالگی خیلی خوبی رو تجربه کنید:)❤

    عکسی تاحالا از علی نذاشتید اینجا؟:)

    دلم میخواد ببینمش:)

    بچه ها رو خیلی دوست دارم ازخیلی،خیلی تر

    پاسخ:
    گاهی ما آدما جوری زندگی میکنیم انگار خودمون وجود نداریم،انگار ویترینیم
    بقیه مهمن که ببیننمون و کیف کنن

    ممنون:) محبت داری عزیزم
    عکس برات میفرستم تو وبلاگت :)

    آرایش یعنی منو ببین تو رو خدا.من زشت نیستم.

    پاسخ:
    وقتی میگن شیطان یه عمل رو برای آدم تزیین میکنه یعنی همین. الان جای ارزشها عوض شده آرایش یه جور افتخاره، اینجور تفسیرا رو روش نمیذارن

    به نظرم تاثیر برخی وبلاگ های خانم های مذهبی که مثلا آموزش حسن تبعّل می دن رو هم نباید نادیده گرفت. یعنی تجویز و تعریف هایی دارند که...

    متاسفانه شنیدم این جدیدا جز معیارهای ازدواج آقایون هم شده که اهل آرایش توی خونه برای همسرتون هستید یا نه :)

    پاسخ:
    من آرایش همیشگی رو از چند نظر مضر میدونم، بحث سلامتیش به کنار، اعتمادبنفس آدم رو در دراز مدت وابسته میکنه، حتی توی خونه هم نباید زیاده روی کرد
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

    در این برهه ی تاریخ، مادر دو فروند کوچولوی بازیگوش هستم!
    علی کوچولویی که از دیوار سفیدکاری بالا میرود
    و فاطمه حسنایی که در حال آموزش بالارفتن از دیوار است!

    و مادری که خداوند از دست این دو ترکیبِ عالی صبرش دهد!!

    ....
    هرچه که اینجا می نویسم، صرفا برداشتهای شخصی ذهن یک انسان است. پس دلیلی ندارد که حتما و قطعاً اشتباه نباشد. چرا که انسان ممکن الخطاست...
    من اینجا بلند بلند با خودم حرف می زنم.
    خطابهای پندآموز مرا فقط خطاب به خودم بدانید.

    بایگانی