ای‌شما!‌ ای‌تمام‌ عاشقان‌ هرکجا

نام یک نفر غریبه را، در شمار نامهایتان اضافه می کنید...؟

تپل ها به بهشت می روند

سه شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۹، ۰۲:۱۰ ق.ظ

سر ظهر بود. مغزم در اثر گرما، داشت تو کاسه ی سرم غلغل میکرد و صداش به وضوحِ جوشیدنِ آشِ جو، تو قابلمه مسی به گوش میرسید.

 همین طور که داشتم با موبایل صحبت میکردم، گفتم: آقا میدون معلم؟؟ 

راننده که مرد مسن و تپلی بود، گفت بیا بالا

موقعی که سوار شدم، گوشیِ افتاده در کفِ تاکسی توجهم رو جلب کرد. یه گوشیِ لمسیِ درب و داغون که ارزشِ دزدیدن هم نداشت! گفتم آقا یه گوشی اینجا افتاده. 

راننده گوشی رو ازم گرفت و گفت: عه! این خانمه الان از تاکسی پیاده شد، حتما مال اونه.

همچنان داشتم با گوشی صحبت میکردم که موبایلِ خوردوخمیری که داده بودم به راننده، صداش بلند شد. راننده که معلوم بود بلد نیست این گوشیها رو جواب بده و حسابی گیج شده، گوشی رو گرفت سمت من و گفت: خانم اینو جواب بده. نگاه کردم رو گوشی، حمید بود! 

دستم رو از وسط گوشی کشیدم سمت آیکون سبز و گفتم بله؟ راننده همینطور که تو سر خودش میزد گفت: بده من گوشی رو!!!! و گوشی رو از دستم کشید. مات نگاهش کردم! مگه خودت نگفتی جواب بده؟؟

با استرس گفت بله... این گوشی افتاده اینجا... آره... الان خانمت پیاده شد... الان کجاس من برم بهش تحویل بدم؟ 15 خرداد؟ ... باشه بگو وایسه الان میرم تحویلش میدم. 

هنوز به انتهای خیابون مبدا هم نرسیده بودیم که گفت شرمنده خانم! من باید این گوشی رو ببرم 15 خرداد. نمیتونم برم میدون معلم... اصلا نمیخاد شما کرایه بدی... چاره ای ندارم... عکس ناموس مردم لابد تو گوشیه! گناه داره خانمه... حتما دلش هزار راه رفته... باید ببرم گوشیش رو... همین الان... (اصلا نمیذاشت من حرف بزنم! همینجور یه ریز با استرس حرف میزد) 

بهش گفتم درود بر شرفت! انرژیم بیاد طرفت! (البته تو دلم گفتما) 

قطعا اگه هر کس دیگه ای و به هر دلیل دیگه ای از تاکسی پیاده م میکرد، دوزار هم بهش کرایه نمیدادم. ولی کرایه رو دادم و پیاده شدم.

 درسته که اون گوشیِ چکش خورده رو اگه جلوی گدا مینداختی پوکرفیس نگاهت میکرد و تف میکرد تو صورتت و چه بسا که اون خانمه برای اینکه حمید رو تیغ بزنه و گوشش رو برای یه گوشی جدید ببُره، گوشیش رو از قصد انداخته تو تاکسی!! و هرچند که تو اون گرما مجبور شدم از تاکسی پیاده بشم و دوباره تاکسی بگیرم، ولی انسانیت پیرمرد رو در دل تحسین کردم. خوشحال شدم که هنوز هم آدمهایی پیدا میشن که ناموس مردم رو ناموس خودشون بدونن. 

ممنونم ازت راننده ی پیر و تپل!

  • امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ

نظرات (۲۰)

احسنت به ایشون :)

 

امروز یه خانمی که توی تاکسی دیدمش  حسابی کمکم کرد با اینکه ازش نخواسته بودم حتی

تپل نبود ولی مطمئنا اوشون هم به بهشت می روند :)

 

پاسخ:
این تپلا برای خانما صدق نمیکنه. خانما هرچی مانکن تر باشن بیشتر میرن بهشت :))
  • کاکتوسِ خسته
  • خداروشکر هنوز انسانیت نمرده..

    پاسخ:
    الحمدلله :)

    البته من خودمم از همونام که هنوز نمردم :))
  • آقای گوارا
  • چند روز پیش یه تاکسی اومده بود در مجتمع با یه پلاستیک کوچیک که توش یه چادر بچه بود . گفت یه هفته پیش یه خانواده رو با چهار تا بچه اینجا پیاده کردم اینو جا گذاشته بودن توی تاکسی . 

    حیف که جوون و لاغر بود والا حتما اینم میرفت بهشت :)))

    پاسخ:
    بهش بگید سویق گندم بخوره تپل میشه راحت میره بهشت :))

    :)

    پاسخ:
    :)

    اون چه بسا خیلی غلط بود خانم 

    پاسخ:
    چی؟ متوجه نشدم. اون چیه؟

    حالا یه بار همکار ما یه گوشی پیدا کرده بود که از کیف دختره موقع سوار شدن به اتوبوس افتاد زیر تایر اتوبوس و خورد خاکه شیر شده بود ...

     

    سیم کارتش رو در اوردیم ولی قفل داشت

     

    مجبور شدیم کارت حافظه ش رو در بیاریم، بعد از دیدن تقریبا چند هزار تا عکس، به یه عکس مدرک دانشگاهی یا یه همچین چیزی برخوردیم شمارش رو از 118 گرفتیم و زنگ زدیم که بهمون زنگ بزنه .... طرفم باباش زنگ زد و یه جا تحویلش دادیم ...

     

    البته بهش گفتیم آقا ما مجبور بودیم عکساشو نگاه کنیما حلال کنین!

     

    + ملت چه عکسایی از خودشون تو گوشیشیون میذارن، خدا به دور!!

     

    :))

    پاسخ:
    :| 
    اون گوشی واقعا ارزش داشت که اینهمه به خودتون زحمت بدید؟

    البته این گوشی هم کم از گوشیِ تریلی رد شده نداشت

    یعنی غیر تپلا به بهشت نمیرن؟؟

     

    منم یه بار گوشی پیدا کردم همین قدر اخلاقی رفتار کردم با اینکه گوشی خودم پوکیده

    پاسخ:
    غیرتپلا با شرایط خاصی میرن بهشت! ولی تپلا همشون دوان دوان میرن :))

    جدی؟؟ باورم نمیشهههههه :|

    سلام

    به نظرم دور و‌برمون کم نیستن آدمای این مدلی اما انقده بد شنیدیم باور نمی کنیم... 

    بازم خدا حفظش کنه، الهی خدا به مالش برکت بده

    پاسخ:
    سلام :)

    حداقلش اینه که آدم میگه خودت بیا فلان جا بگیر! این بنده خدا مسافرشم از دست داد
  • «نــٰاطـِقْ وُ خـٰامــوشْ»
  • چه مرد خوبی:)

    پاسخ:
    قابل نداشت :|

    آفرین به شما و احسنت به ایشون. 

    منم در وبلاگ قبلی ام یادداشتی داشتم به نام تاکسی های اخلاق. 

     

    http://nayebebayan.blog.ir/post/99

     

    پاسخ:
    ممنون و درود بر شما

    به به! چه زیبا بود متن
  • کریمه کریمی
  • خداحافظ کنه این آدمارو🌷

    پاسخ:
    :) بیشترشون کنه
  • برکــ ــه
  • ولی گوشیها گرون شده ها:))

    پاسخ:
    اون گوشی که من دیدم به لعنت خدا هم نمی ارزید :|
  • برکــ ــه
  • عه چه خوبه این پیغامی که بعد از ارسال کامنت بهت میگه :))

    جا داره بگم اِی آدم زرنگ ؛)

    پاسخ:
    اوچیکتم :)
  • دخترِ بی بی
  • دم حاجی گرم...

    ولی این روزا دیگه عکس خیلی مطرح نیست بس که خود ملت عکساشونو با هر مدلی تو همه جا پخش میکنند

    گوشی هم پر عکس باشه هیچکی کنجکاو نیست عکساشو ببینه بس که همه از صبح تا شب دارن تو عکس های مختلف شنا میرن دیگه مغزشون اشباع شده

    البته من خودم شخصا اصلا شبکه اجتماعی ندارم ولی کلا

    پاسخ:
    البته درست میفرمایید. دیگه حریم شخصی معنایی نداره :| 

    و من هم میگم درود بر شرفش:)

    پاسخ:
    :) 
    همه یکصدا: دروت بر شرفش!

    خوب متن خودت را دوباره بخون

    پاسخ:
    آها

    من اگه جاش بودم و اون گوشیم بود حتما این کار رو میکردم :/
  • مُخَیِّلِ مؤنث
  • آفریییییین بر راننده تپل بهشتی!

    ما رو سوار تاکسیش نمیکنه دربست ببرتمون بهشت؟

    پاسخ:
    شما خودت راننده تاکسی بهشت شو، چند نفرم با خودت ببر

    دلم میگیره وقتی از آخرین سنگرهای سقوط نکرده حرف میزنیم وقتی پای پستتون مینوسن هنوز انسانیت نمرده !

    از دلخوش بودن به دلخوشی های کوچیک دل آدمیزاد باید بگیره

     

    باید توی این دنیا قله انسانیت رو فتح میکردیم نه اینکه خوشحالیم به شنیدن صدای آدم زنده میون ریزش بهمن !

     

    با این راننده های تپل بهشتی جهانی از نو بباید ساخت ...

    پاسخ:
    موافقم. ماها باید الان تو زمان ظهور حضرت باشیم و دست تو جیب هم کنیم پول برداریم :/

    جالب بود

    اینو نوشتم ببینم بعد نوشتن کامنت چه متنی میاد:)))) 

    پاسخ:
    خوب بود متن :)

    اره

    خوب بود

    پاسخ:
    قربونت، پس بفرستش
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

    در این برهه ی تاریخ، مادر دو فروند کوچولوی بازیگوش هستم!
    علی کوچولویی که از دیوار سفیدکاری بالا میرود
    و فاطمه حسنایی که در حال آموزش بالارفتن از دیوار است!

    و مادری که خداوند از دست این دو ترکیبِ عالی صبرش دهد!!

    ....
    هرچه که اینجا می نویسم، صرفا برداشتهای شخصی ذهن یک انسان است. پس دلیلی ندارد که حتما و قطعاً اشتباه نباشد. چرا که انسان ممکن الخطاست...
    من اینجا بلند بلند با خودم حرف می زنم.
    خطابهای پندآموز مرا فقط خطاب به خودم بدانید.

    بایگانی