ای‌شما!‌ ای‌تمام‌ عاشقان‌ هرکجا

نام یک نفر غریبه را، در شمار نامهایتان اضافه می کنید...؟

فلسفه پردازی

پنجشنبه, ۲ تیر ۱۴۰۱، ۰۳:۵۴ ب.ظ

رسیدیم به سن سوالای حساس و فلسفی!

جایی که یهو ذهن انسان شروع میکنه به جوشش...

جایی دقیقا در چهارسال و سه ماهگی!


-مامان! بابا کی به دنیا اومده؟

-مامان! تو زودتر بودی یا بابا؟

-مامان! خدا کی به دنیا اومده؟

-مامان حضرت فاطمه آدم خوبی بوده؟

(سپس صادقانه اعتراف میکنه که من تا حالا فکر میکردم حضرت فاطمه به حرف غوله گوش میده :| )


همیشه از این مقطع تاریخی می ترسیدم. که فرزندم به جایی برسه که سوالای اساسیش رو مطرح کنه و من نتونم با جوابام قانعش کنم!

حالا علی الحساب قانع شده ولی فکر کنم بیشتر باید کتاب بخونم.



پ.ن1: الان که دارم این مطلب رو مینویسم، اومده صندلیشو گذاشته کنار میز کامپیوتر و داره سوره ی عصر رو بهم یاد میده. آخرشم میگه آفرین! یه دست محکم براش بزنید که قرآن خونده :))


پ.ن2: خیلی اصرار داره که سوره های بزرگ قرآن رو یادش بدم. فکر میکنه هرکی بزرگتره سوره بزرگتر حفظ میکنه!

مثل لقمه غذا که هرچی بزرگتر باشه یعنی خورنده ش بزرگتره!

  • امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ

نظرات (۴)

سلام ... مواجه شدن با این نسل واقعا سخته و نیاز به آموزش داره. خدا بهمون کمک کنه

سلام عزیزم،یه جایی خونده بودم که توی این سن، بعضی سوالاشو بی جواب بذارین و حواستون باشه انقدری خوب و کامل توضیح ندین که خودش دیگه فکر نکنه و قوه تفکر و پرسشگریش خاموش بشه. بلکه هی بخواد بیاد از جانب شما جواب بگیره. 

هی مثلا بگید: بنظر تو چجوریه؟ تو چی فکر میکنی و ...

بذار مطلبش رو پیدا کنم اینستا بود بنظرم. میفرستم برات

  • بانوچـه ⠀
  • خدا بهت قدرت بده عزیزم واقعا تربیت بچه ها خیلی کار سختیه. دم همه پدر و مادرا گرم.

    ولی من مطمئنم شما عالی از پیش برمیایید 

    لاقل خیلی بهتر از خیلی مادرها 

    اینجاست که بهشت واقعا واقعا می‌ره زیر پای مادر از نظر من، چون شاکله‌ی شخصیت رو با تربیتش و با حرفی که همراه عمل میزنه شکل میده 

     

     

     

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی

    در این برهه ی تاریخ، مادر دو فروند کوچولوی بازیگوش هستم!
    علی کوچولویی که از دیوار سفیدکاری بالا میرود
    و فاطمه حسنایی که در حال آموزش بالارفتن از دیوار است!

    و مادری که خداوند از دست این دو ترکیبِ عالی صبرش دهد!!

    ....
    هرچه که اینجا می نویسم، صرفا برداشتهای شخصی ذهن یک انسان است. پس دلیلی ندارد که حتما و قطعاً اشتباه نباشد. چرا که انسان ممکن الخطاست...
    من اینجا بلند بلند با خودم حرف می زنم.
    خطابهای پندآموز مرا فقط خطاب به خودم بدانید.

    بایگانی