ای‌شما!‌ ای‌تمام‌ عاشقان‌ هرکجا

نام یک نفر غریبه را، در شمار نامهایتان اضافه می کنید...؟

ماجراهای من و حضرت آقا ... (قسمت اول)

يكشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۵۴ ب.ظ

این سومین سالگرد قمری ازدواج ما بود. 25 ذی الحجه، روز نزول آیه ی هل اتی... و این انتخابِ مناسبت، داستانی دارد میان ما!! 

به مناسبت همین اتفاقِ مبارک (که من و حضرت آقا، عین هرسال را روزشمار کرده ایم "که الان ما چه میکردیم و شما چه میکردید") خواستم اتفاقات کلی آن روزها را مکتوب کنم. 


نمی دانم چرا هنوز بعد از سه سال، وقتی یاد اتفاقات آن روزها می افتم ناخودآگاه لبخند میزنم (و گاهی به خنده می افتم) و آنقدر برایم شیرین و دلنشین است که گاهی برای طیب خاطرم، تعمدا خاطراتش را یادآوری میکنم :)


ماجرای اولین قرار ما برمیگردد به روز عرفه!

روز عرفه ی سال 93 بود که مادر و دوتا خواهرش آمدند خانه ی ما. برای دیدن من. و من آن روز، دعای عرفه را در دانشگاه خوانده بودم و بدو بدو وسط دعا آمده بودم خانه. 

آبجی زهرا چند بار توصیه کرده بود: "خیلی توی دعا گریه نکنی ها! چشمات عین وزغ میشه اینا نمیپسندنت!" و این از لطف بی بدیل آبجی زهرا به من است که به موجود به این نازنینی تشبیهم می کند و اینقدر تحویلم میگیرد!

حکماً چشمهایم شبیه وزغ نشده بوده که مادر و خواهرانش پسندیدند و آخر شب زنگ زدند که فردا با گل پسرشان تشریف بیاورند. 


سابقه ی آشنایی ما و گل پسر، می رسید به  راه پله های خانه شان. وقتی که روز اربعین خانه شان هیئت بود و او منتظر رسیدن غذا از زیر زمین، ایستاده بود جلوی در، و انقدر گیج و منگ غذا دادن بود که اصلا به ما کوچکترین التفاتی هم نکرد! 

 و من و ملیحه (رفیقم) بودیم که موقع رفتن، یک نظر حلال بهش انداختیم و ملیحه بود که سقلمه ای به من کوبید و با جدیت گفت: ام شهر آشوب! این پسره رو تورش کن! و من با خنده گفتم نه این به درد نمیخوره! خیلی قدش بلنده !! (ملیحه عادت مالوفش این بود که هرکس را موقر می یافت ناگهان به شوخی هم که شده، فکر تور کردن به سرش می زد. گرچه خودش هم میدانست نه من اهل تور کردنم و نه او!!!) 


و سابقه ی آشنایی دورتر ما، میرسید به رفاقتش با شوهرِ آبجی زهرا. و من فقط گاهی فامیلیش را بین حرفهای آبجی شنیده بودم. و فقط میدانستم که هنرمند است. 


و فردای آن روز، یعنی روز عید قربان، بعد از نماز عید، گل پسر همراه با خانواده تشریف آوردند منزل ما. 


و ما آن روز کله پزان داشتیم. (دوتا کله ی مفتکی به خانواده ی ما رسیده بود. یکی از جانب داداشْ کارفرما "داداشی که از قضا کارفرما هم هست!!"، و یکی از جانب ننه ی خدابیامرز..."کجایی ننه؟ دلتنگتم") و مامان هردو کله را بار گذاشته بود تا بلکه برای ناهار دلی از عزا در بیاوریم! و همه ی خواهر و برادرها را هم دعوت کرده بود برای صرف کله پاچه ی محترم... کله پزان وسط خواستگاری!!! 


و من آن روز دقیقا یادم نمی آید به گل پسر چه گفتم و چه شنفتم!!! (شاید همه ی هوش و حواسم پیش کله پاچه بود!) ولی خوووب یادم می آید که سر خواستگارِ قبلی که خیلی پرروبازی در آورده بود و من بدجور زده بودم توی پرش، اصلا دل خوشی از پسرها نداشتم. و میخواستم سر به تن هیچکدامشون نباشد! و یادم می آید که نیمچه قصدی هم داشتم برای گرفتن حال این گل پسر مودب و موقر!‌ (که از قضا قیافه ی بانمک و دوست داشتنی هم داشت) 


ولی وقتی صحبت هایمان تمام شد (و گویا من خیلی تند رفته بودم و خیلی مواضع خشن گرفته بودم) به این نتیجه رسیدم که این یکی با قبلی خیلی فرق می کند. و تصمیم گرفتم بیشتر بهش فکر کنم. 


و گل پسر خیلی مرام گذاشت که با اینهمه موضع گیری من، بازهم قضاوت زودهنگامی درمورد نکرده بود و تصمیم گرفته بود بیشتر با من صحبت کند شاید هردومان به شناخت کاملتری برسیم. (و همین قضاوت نکردن یکی از وجوه افتراق او بود با پسرهایی که تا حالا دیده بودم)


این داستان ادامه دارد...



  • موافقین ۸ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۶/۲۶
  • ۷۲۳ نمایش
  • امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ

نظرات (۱۳)


داستان آشنایتون هم جالب!!هرچند کامل نبود!!

زندگی خوبی کنار همسر گرامیتون داشته باشید!!

پاسخ:
کامل میشه ان شالله

ممنون
  • دُچــــ ــــار
  • چقدر باحال تعریف میکنید آدم هی میاد پایین نیشش شل‌تر میشه :)

    + داداشه کارفرما حالشون خوبه؟ :))
    پاسخ:
    لطف دارید، ادامه خواهد داشت!

    داداشِ کارفرمامون میشن اون یکی داداشمون! اوشونم خوبن!
  • مردی بنام شقایق ...
  • سلام

    یادمه اولین روز خاستگاری که فقط من بودم و مادرم پدر خانومم یه همچین چیزی تو مایه های گل پسر بکار برد با این مضمون که فلانی حالا زود نیس میخوای ازدواج کنی؟!!!

    مام بچه پر رو
    با کله تو شیکم بنده خدا (البت مودبانه ها)

    خلاصه بعدها خانومم گفت که تا حالا کسی اینجوری جلو بابام در نیومده بود!!!
    و بعد تر ها فهمیدم که پدرخانومم گفته بودن من همون جلسه اول فهمیدم فلانی مرد زندگیه :)))))))))))


    خلاصه وقتی میگید گل پسر من یه چی تو مایه های مجری برنامه سمت خدا میاد جلو چشم ^_^
    پاسخ:
    کلا کسی حریف زبون اصفهانی جماعت نمیشه!

    اونقدرا پاستوریزه نیست ولی در برخوردهای اول اینجوری بنظر میاد!
    خیلی قشنگ بود
    دنبالتون میکنم تا ادامه ماجرا رو از دست ندم



    سربزنید
    پاسخ:
    ممنون از لطفتون  تشریف بیارید در خدمتیم:)

    تو این پست حواس رو هواس نوشتی :دی
    چه شیرینه قصه‌تون :)
    پاسخ:
    وااااااااااای چرا؟؟؟؟؟؟؟؟

    من به غلط املایی خیلی حصاصم :( 

    ان شالله عاقبت همه بخیر باشه :)
  • مریــــ ـــــم
  • کله پاچه رو ظهر نخورین
    ضرر داره
    :)
    دکتر مریم

    میگم منو دوستمم همینطوری هستیم
    همش میگیم فلانی تور کنیم در صورتی اصلا تور نداریم
    :دی

    پاسخ:
    پس کی بخوریم خانم دکتر؟!

    من جدیدا فهمیدم که کله پاچه هر موقع روز که باشه خیلی حالمو بد میکنه
    فک کنم خانمای حامله کلا نباید بخورن!
  • مریــــ ـــــم
  • :)
    صبح بخور 

    حامله اییی؟
    پاسخ:
    اگه خدا بخاد!
  • مریــــ ـــــم
  • الهییییییی
    عزیززززززززم
    :))
    پاسخ:
    :))

    داستانم خنده دار بود؟
  • مریــــ ـــــم
  • نههههه
    اینکه حامله ای
    خندم از سر شوووق بودد
    پاسخ:
    آها :)

    فدایت گردم
    سلام علیکم 
    بر آن شدیم تا با اجازتون داستانتون رو بخونیم :))
    پاسخ:
    خواهش میکنم، صاحب اختیارین
  • روناک رخساری
  • یعنی تورش کردی؟ از اربعین تا عرفه نزدیک ۱۰ ماه زمانه. اون ۱۰ ماه هم تعریف کن ما هم روش تور کردن یاد بگیریم :D
    پاسخ:
    نه بابا، اصلا من ندیدمش دیگه تا عرفه
    شوهر آبجیم بهشون شماره داد زنگ زدن کاملا سنتی اومدن خواستگاری
  • احسان بدریکوهی
  • سلام
    از اسمی که انتخاب کردید برای خودتون به وبلاگ شما اومدم. اسم جالبی اه. 
    حس کردم یه خانمی که احتمالا یک یا چند فرزند شلوغ داره، می تونه همچین اسم مستعاری داشته باشه. 
    موفق باشید. 
    پاسخ:
    سلام
    خوش اومدید
    توی قسمت معرفی وجه تسمیه خودمو نوشته م، اونجا رو مطالعه بفرمایید

    از اربعین تا عرفه ی همونسال بود آیا؟

    نه فک نکنم...

    پاسخ:
    نه همون بود، به حافظه من شک نکن
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

    در این برهه ی تاریخ، مادر دو فروند کوچولوی بازیگوش هستم!
    علی کوچولویی که از دیوار سفیدکاری بالا میرود
    و فاطمه حسنایی که در حال آموزش بالارفتن از دیوار است!

    و مادری که خداوند از دست این دو ترکیبِ عالی صبرش دهد!!

    ....
    هرچه که اینجا می نویسم، صرفا برداشتهای شخصی ذهن یک انسان است. پس دلیلی ندارد که حتما و قطعاً اشتباه نباشد. چرا که انسان ممکن الخطاست...
    من اینجا بلند بلند با خودم حرف می زنم.
    خطابهای پندآموز مرا فقط خطاب به خودم بدانید.

    بایگانی