ای‌شما!‌ ای‌تمام‌ عاشقان‌ هرکجا

نام یک نفر غریبه را، در شمار نامهایتان اضافه می کنید...؟

مرگ بر انسان...

شنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۵۰ ب.ظ

آهای خانمهایی که تازه مادر شده اید!

و آهای مادرهایی که خیلی وقت است مادر شده اید! 

و آهای کسانی که مادر نشده اید ولی مادرشدن اطرافیانتان را دیده اید!


لطفا (و خواهشا و التماسا) انقدر به کسی را که آخرین ماههای بارداری اش را طی میکند نگویید :«حالا تا می تونی بخواب! هی بخواب! هی بخواب! بچه که بیاد دیگه نفست رو میبره از بی خوابی!‌» 


قطعا او (زن بیچاره ی باردار) شتر نیست و مطمئناً کوهانی ندارد تا خوابهای الان را برای چند ماه بعد ذخیره کند. (اتفاقا به نظر من باید کمتر خوابید و تمرین کم خوابی کرد!) 


تنها اثری که این حرف روی آن بخت برگشته می گذارد،‌این است که توی دلش خالی می شود، و کسالت و بی حوصلگی بارداری اش، چه بسا تبدیل به افسردگی شود. 


چه بسا فکر کند که چه غلطی کردم بچه دار شدم! 


چه بسا بخواهد با پشت دست بزند توی دهانتان و چهارتا انگشت را توی دندانهای کج و معوجتان خرد کند و همه ی بغض و ترس از زایمان و بعد از زایمان را سر شما خالی کند. (قول نمیدهم دفعه ی بعد این کار را نکنم!) 


چرا دهانمان به دعای خیر نمی گردد؟ 

چرا حرف خوب نمی زنیم و دعا نمیکنیم که «ان شالله که بچه ی تو از آن بچه های خوشقلق است» و یا «ان شالله که خدا با تولد این بچه خیر و برکتش را راهی زندگی تان می کند»


چرا از شیرینی حس مادرشدن نمی گوییم؟ 

از اینکه خداراشکر که چنین نعمت بزرگی را به شما عطا کرده. 


که همین نعمت ِ بزرگ و دوستداشتنی (که خواب شب را به شما حرام خواهد کرد) چه بسا اگر نبود، کل زندگی برایتان جهنم میشد. که چقدر باید از این مطب به آن مطب، چقدر باید استغاثه،‌چقدر باید حرف مردم... 


ای کاش به جای غر زدن، نعمتهای شیرین خدا را به یاد هم می آوردیم.


خداوند وقتی می خواهد از عشقش به حضرت ابراهیم بگوید، یکی از دلایل عاشق شدنش را اینطور بیان میکند: «شاکراً لانعمه» ابراهیم شاکر نعمت های خدا بود. زیبایی های زندگی را می دید. 


ما و اطرافیانمان ولی ... 


به قول خداوند: 

قُتل الانسان... ما اکفره

مرگ بر انسان... چقدر ناسپاس است :(



پ.ن1: میدانم که بی خوابی بعد از زایمان سخت است. آبجی مریمم را دیده ام. و شاید خودم هم در آینده به این معضل دچار شوم. اما فایده ی گفتنش و مدام گفتنش برای یک زن باردار چیست آیا؟؟؟


پ.ن2: مثبت نگر باشیم و خوش اندیش :) یاعلی مدد

  • موافقین ۴ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۹/۱۱
  • ۶۶۱ نمایش
  • امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ

نظرات (۲۰)

  • مریــــ ـــــم
  • سلام
    پاسخ:
    علیکم السلام دختر خوب :)
  • مریــــ ـــــم
  • ببخشید دستم خورد 
    :دی
    میگم ام شهراشوب میدونستی بیچاااره ای ؟؟
    تازه خواب که هیچی نیم ساعت وقت براخودت نمیمونه،تا 2سااال اویزونی
    یه حموم راحت نمیتونی بری
    هر غذایی نمیتونی بخوری
    :|
    بگم بازم؟؟؟
    پاسخ:
    مریم جون برو خدا رو شکر کن که دور و برم نیستی :| 
  • مریــــ ـــــم
  • جدا از شوخی
    خیلی پست خوبی بود
    اتفاقا اینقدی اینایی که مادر شدن مینالن من همین پریشب تصمیم گرفتم مادرشدنو ببوسم بذارم کنارم
    گذشته ازاین حرفا اون موجود کوچولوی بامزه ای که خدا بهت میده یه خندش می ارزه به همه ی اینا
    خودش میشه ژلوفن واسه روزای سختت
    همین حسه که ببینی 4ماهشه و سعی میکنه انگشتتو محکم لای انگشتاش بگیره خودش کلی میارزه
    من مادر ندم ولی فکرمیکنم خیلی چیزجذابی باشه
    ینی فوق العادست
    پاسخ:
    واقعا حس قشنگیه

    همین الانم باور کن که نمیذاره من بخوابم. میخوام تو خواب بچرخم بیدار میشم. ولی حاضر نیستم بگم چرا مادر شدم. تکون میخوره میخوام قربون دست و پاش برم

    واقعا میخوام بزنم تو سر کسانی که میگن پشیمونیم چرا زود بچه دار شدیم، میخوام به تک تکشون بگم  اگه یه سال ناباروری بکشی، زندگی برات جهنم میشه. اینا کاملا مصداق کفران نعمته. خداکنه که خدا نعمت رو ازشون نگیره بخاطر این حرفا
    علوم جدید و تکنولوژی، مختص سبک زندگی ماده گرایی غرب بر محور تفکر اومانیستی است که محرّک آن نظام سلطه و سرمایه می باشد و مسلمانان نباید نظام آموزشی خود را بر اساس این علوم قرار دهند.

    تمدن بدلی bornos.blog.ir
    پاسخ:
    یا حضرت عباس!
    زیر دیپلم حرف بزنید لطفا :|
  • جنابــــــــ دچار
  • الان مثلا میخوایید بگید از اونایی نیستید که زیاد میخوابن؟ :))
    پاسخ:
    روز که به هیچوجه نمیخوابم، شب هم خوابم کیفیت نداره. مدام بیدار میشم و دوباره میخوابم. 
    ولی فدای یه تار موی گلپسرم :)
  • مریــــ ـــــم
  • ناباروری نکشیدن عاشقی یادشون بره
    :دی
    ایشاالله خدا یه بچه سالم و صالح و دختر بهت بده
    پاسخ:
    :))

    انشالله دیگه بعدی دختر بشه :)
    سلام مومن. جزاکم الله خیرا

    ایام وحدت بر شما مبارک


    ان شاء الله فرزندتون هم سالم به دنیا بیاد و صالح تر از پدر و مادرش بشه...

    بچه داری کلا سختی های خودش را داره دیگه والبته شیرینی های اون هم به نوبه خودش زیاده...

    اصولا هر کاری بخوای انجام بدی، اینطور نیست که بی سختی باشه...و اگه قرار باشه به بهانه سختی، انجام نگیره که هیچ کاری را نباید انجام داد...


    حالا اگه یه نفر، پنج قلو داشت، به شما می گفت این که چیزی نیست(لبخند)


    عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
    یا علی
    پاسخ:
    سلام. ممنون
    عید شما هم مبارک

    ان شالله به دعای شما خوبان

    اگه آدم بخواد زندگیش آسون باشه اصلا نه باید درس بخونه، نه ازدواج کنه، نه کار کنه!!! همینطور باید بخوره و بخوابه :|
  • مریــــ ـــــم
  • ایشالله
    :)
    دوقلو
    پاسخ:
    کلا دوقلو نداریم تو فامیل! 
    فک نکنم هیچکدوم دوقلو بزاییم!
  • آرتمیس ‌‌
  • حالا همه هم که اونجوری نیست نتونن بخوابن. بعضیا بچه‌هاشون انقد خوبن، بیست و چهارساعته خوابن! خواهر من بعد از تولد دخترش یادش رفته بهش شیر بده، از نصف شب تااااا صبح! در حالیکه بلافاصله باید بهش شیر میداده! میگه اون فقط دوست داشت بخوابه، گریه هم نمیکرد :) بعدها هم شیرشو میخورد و تلپ میفتاد میخوابید تا نوبت بعدی شیرش :)
    ان‌شاءالله بچه‌ی شما از اون خوش‌قلق‌هاش باشه :)
    پاسخ:
    درسته.
    من خودمم دیدم ازون بچه ها. ولی خب اکثرا دوماه اول بچه ها خوابشون تنظیم نیست
    نمیدونم چرا هررررررررررررررررکی به من میرسه همین توصیه رو داره فقط
    هی میگن خوب بخواب الان!!!
    پسر ما اونقدر آروم بود که دوستم هر وقت میدید میگفت خیلی دوستم دارم بچه منم همین طور باشه...
    بچه اش سه چهار ماه بعد بچه ما بدنیا اومد...
    البته خدا گاهی طلب های انسان رو مستجاب نمیکنه... (خطاب به دوستمون)

    ولی این رو بدونید خدا بیش از تحمل هیچ کس بهش سختی نمیده... اگرم یه مدت کم خواب بشید یقین بدونید با شیرینی هایی همراه هست که اصلا رنجی محسوب نمیشه...
    تا باشه از این رنج ها...
    پاسخ:
    همه از خداشونه که پسرشون مثل پسر شما باشه! مخصوصا خانما
    بله، قطعا هرچه خدا سختی میده ازونطرف اجر بالاتری هم درنظر میگیره
    من از سختی فراری نیستم،خداکنه بچه سالم باشه
  • خانم لبخند
  • این پست شما قابلیت تعمیم دادن به خیلی دیگه از مسائل زندگی رو داره.
    اینطور حرف زدن شده عادت متاسفانه -__-
    پاسخ:
    بله، عادت کردیم به ناشکری 
    موتواسفانه!
    اسم آقا سید کوچولو چیه ?! :))
    پاسخ:
    اگه بشه سید حسابش کرد، آسیدعلی آقا!
    باهات موافقم که نیکی ها رو ببینیم و مثبت بیندیشیم اما به نظرم یه سوزن به خودمون بزنیم یه جوالدوز به بقیه!
    بقیه دارن از تجربه شون میگن و میخوان شاید درددل کنن، بگن ما سختی کشیدیم تو مادری کردنمون، دوست دارن بگن که مادری کردن سخته ولی فقط عشقه که باعث حفظ و امتداد راه میشه. اونایی که اینا رو بهت میگن فقط یه بچه دارن؟ یا باز دوباره بچه دار شدن؟! اگر تک فرزند نیستن کاملا معلومه که منظورشون ارسال پالسهای منفی نیست. چرا ما باید به دیدِ منفی نگاه کنیم به این ماجرا؟
    والا ده هزار بار اینو تو بارداریهام شنیدم ولی هیچوقت فکر نکردم بزنم دهن طرفو خرد کنم! :))
    رمز موفقیت در این مورد اینه که بچه که میخوابه باهاش بخوابی، بیدار که میشه بیدار بشی. اینطوری هیچوقت کمبود خواب نخواهی داشت هرقدر هم که بچه ت خدای نکرده بدقلق یا ان شالله خوش قلق باشه بازم این بهترین راه برای نجات از کم خوابی احتمالیه. :)
    در ضمن معضل صحیح است :)
    پاسخ:
    لوسی می جان، آخه آدم چندبار یه حرف رو باید بزنه از روی دلسوزی؟
    بعدم، مگه من چه کاری الان از دستم برمیاد برا خواب بعد از زایمانم؟
     بهتره قبل از نصیحت کمی به روحیه طرف مقابل فکر کنن 

    حضرت آقای ما یه فامیل داره که همیشه نالونه، خدا تازگی یه بچه خوب و سالم بهش داده، هروقت نگاهش به من میخوره بی معطلی شروع میکنه به گله کردن . من دیگه واقعا به این نتیجه رسیدم که اصلا نشینم پیششون
    عزیزمممم میدونم سخته اما به نظرم میشه قدری هم همدلی کرد.
    اینکه میگی او هم به تازگی بچه دار شده، خب شاید ناشی از افسردگی پس از زایمانه که همیشه نالانه.
    برای بعضیها افسردگی پس از زایمان تا دو سال هم شده که طول بکشه! گناه دارن خب!
    البته راه درست همینه. که اگر نمیتونی تحمل کنی یا برای خودت هم سخت شده چون  هرچی باشه شما هم بارداری و متاثر از هورمونهای بارداری و من کاملا بهت حق میدم که عصبی بشی، ننشینی پیششون. این از همه ی راه ها بهتر و عقلانی تر و بی دردسرتره.

    البته من بهت حق میدم که یه نفر آدم یه حرف رو نباید ده هزار بار بگه! اصلا چرا ده هزار بار؟ تو بگو سه بار! یه نفر که یه حرف رو سه بار تکرار کنه باید زد دهنشو صاف کرد! :))
    فکر کردم آدمهای متعدد اینو هرکدوم یه بار گفتن! نه یه نفر چند بار :|
    پاسخ:
    خب منم در ظاهر همدلی میکنم. ولی فکر میکنم این روزا خیلی حساس شدم. قبلا شاید هزار ویک بار هم یه حرف رو میشنیدم برام مهم نبود. الان این حرف برام فکر و خیال ایجاد میکنه

    فکر میکنم بیشتر باید روی خودم کار کنم و صبورتر باشم :)
  • مردی بنام شقایق ...
  • سلام

    کلن تا میتونید بخوابید (پیشنهاد به این خوبی رو چرا رد میکنید؟!)

    ان شاالله بعد از به دنیا اومدن کوچولوتون بازم با هم مادر و پسر بگیرید بخوابید که هیچی بهتر از خواب نیس :))))

    بعدشم شما اصن نگران خواب بعد از زایمان و اینا نباشین

    بچه ها خوش قلق باشن که هیچ!

    بدقلق هم باشن که باباهای بیچاره باید بقلش کنن و راه ببرن تا صبح!
    پس بازم مشکلی نیست :))))


    +
    ولی جدای از شوخی یه نکته ای رو خدمتتون یادآوری میکنم تو بحث آروم بودن و تنظیم خواب بچه

    هم خودم تجربه کردم و به کرات دیدم که مادرایی که دوران بارداری خوب و آرومی دارن (بدون استرس و تنش) غالبا بچه های به شدت آروم تر و صبورتر و سالم تر و باهوش تری دارن نسبت به اونا که همش درگیر تنش های مختلفی هستن.
    البته تو این قضیه همسر بیشترین تاثیر رو داره تو تنظیم محیط و ایجاد جو مناسب برای بارداری خوب خصوصا ماه های آخر که نیاز بیشتری هست به آرامش و دقت و محبت و این چیزا

    مادرایی که ارتباط معنوی بیشتری دارن هم آرامش بیشتری دارن تا اونجا که من دیدم

    لذا بچه های خود ما تقریبا بچه های آرومی بودن در عین شیطنت و بازیگوشی اذیت نمیکردن مگر وقتایی که دل درد میگرفتن و مریض بودن و این چیزا

    الانم خدارو شکر زهرا خیلی اذیت بکن نیس

    پاسخ:
    واقعا پیشنهاد خوبیه :)‌ ای کاش میشد خوابید!
    اگه من بخوابم کی کارهای خونه رو انجام میده؟ (جدای از اینکه سر کار هم میرم و چندتا برنامه ی فوق العاده دارم که نمیتونم وسط کار رهاش کنم!) 

    خب بابای بنده خداش هم میخواد صبح بره سر کار! 

    +من کلا آدم مضطرب و ناآرومی نیستم. شوهرمم که صبورتر و آروم تر از خودم. امیدوارم که بچه مون توی صبر و اخلاق به باباش بره :) 
    خدا کنه که بچه ی ما هم مثل زهراخانم شما، آروم و خوب باشه :) 

    درضمن خدا کوچولوهاتونو بهتون ببخشه :)

    اینها طبیعیه تو دوران بارداری. کاااااااااااااااااااملا! خانمهای باردار مثل بچه ها بهانه گیر میشن :)
    لازم نیست کار خاصی رو خودت بکنی. چند ماه دیگه میشی همون شهرآشوب قبلی :)
    پاسخ:
    واقعا تا آخر عمرمون گیر این هورموناییم!!! 
    داستانی داریما
    پرسش کنننده سوال"شما قاعده تسخیر رو چه طور در نظر می گیرید؟ بسیاری از تکنولوژی هارو میشه نوعی تسخیر در نظر بگیریم.
    مثلا ساختن کشتی هم در قرآن به عنوان تسخیر آب گفته شده. خب ساخت هواپیما و رفتن به فضا هم تسخیر آسمانه برای انسان" شما هستید؟ جواب شما در سایت گذاشته شد.
    پاسخ:
    پرسش کننده من نبودم!
    آدرس رو اشتباهی دادن احتمالا
    عزیزم وقتی مثه من بخت برگشته دو سال شب بیخابی کشیدی حالا میفهمی!!
    امیدوارم ک فرزند شما مایه ارامش و خواب ارام شما در شب باشد!!!(اینم دعای خیر)
    پاسخ:
    خااااار!
    خوبه من الان هی حرص بخورم بچم خل و چل بشه؟؟؟
    از دعای خیرتان بسی موتوشکریم!
  • فامیل دور
  • من که هزار بار گفت علی شوشولو(همون کوچولو)وقتی به دنیا بیاد ان شاالله به سلامتی ماشین دار میشید بعد من میام کاشون دیدنت دیگه با ماشین میاین دنبالم الان بیام نمیتونید بیاید دنبالم البته احتمالا چون خودمم همزمان با تو خاله میشم خی دیگه تا نزدیکیای عید نمیتونم بیام دیگه دیگه یه جوذی میام که دو سه روز قبل عید پیشت باشم بعدم برگردم تلافی اون کبابی هم که پارسال نشد بخورم در میارم
    پاسخ:
    ای به تو روح تو!!! 

    من هر لحظه که تو بخوای بیای آمادگی دارم. (دیگه مرام ازین قشنگ تر دیده بودی ؟؟!)

    میخای بیام میبد کولت کنم بیارمت کاشون؟ من پایه ام ها! تو راهم کباب میزنیم
  • امید چِرَوی
  • کاملا درست میگی . 
    مبگن ماانسان ها ذاتا منفی نگر هستیم . 
    ان هم به خاطر خطراتی زیادی بوده که در گذشته های دور ( عصر غار نشینی ) در کمین بوده . 
    درسته که همین اماده باش و منفی نگری و ترس و اضطراب در اون زمان باعث نجات انسان بوده ولی امروزه فقط باعث بیماری و شکست میشه . 

    پاسخ:
    کلا دوست داریم سختی ها رو ببینیم و بزرگ کنیم برا خودمون!
    خوش آمدین
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

    در این برهه ی تاریخ، مادر دو فروند کوچولوی بازیگوش هستم!
    علی کوچولویی که از دیوار سفیدکاری بالا میرود
    و فاطمه حسنایی که در حال آموزش بالارفتن از دیوار است!

    و مادری که خداوند از دست این دو ترکیبِ عالی صبرش دهد!!

    ....
    هرچه که اینجا می نویسم، صرفا برداشتهای شخصی ذهن یک انسان است. پس دلیلی ندارد که حتما و قطعاً اشتباه نباشد. چرا که انسان ممکن الخطاست...
    من اینجا بلند بلند با خودم حرف می زنم.
    خطابهای پندآموز مرا فقط خطاب به خودم بدانید.

    بایگانی