ای‌شما!‌ ای‌تمام‌ عاشقان‌ هرکجا

نام یک نفر غریبه را، در شمار نامهایتان اضافه می کنید...؟

برش طولی!

شنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۵۵ ق.ظ

یکی از آشناهامون برا پسرش رفته بود خواستگاری، پسندش نشده بود، میگفت فرهنگمون بهم نمیخوره.

 پرسیدیم چطور؟ گفت «آخه دختره یه خیار برداشت، پوست گرفت، یه برش طولی از وسط بهش زد، من ازینکارش خوشم نیومد، بهتر بود برش عرضی میزد و حلقه حلقه میکرد!


به همین سوی چراغ! ازون به بعد همیشه تو مهمونیا نگرانم نکنه به خیاری برش طولی بزنم و بی کلاس بنظر بیام!



به جون همین وبلاگ که میخام دنیاش نباشه اگه ذره ای خالی بسته باشم!


  • موافقین ۵ مخالفین ۰
  • ۹۸/۰۲/۲۱
  • ۳۵۵ نمایش
  • امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ

نظرات (۲۲)

به حق چیزای ندیده و نشنیده...
چه باحال یاد گرفتم ازین به بعد به جون وبلاگم قسم بخورم:))
پاسخ:
ما یه چیزایی ازین خانم دیدیم که عمرمون ندیده و نشنیده بودیم
یادم باشه اصلا میوه نخورم:/
یدفعه بپرس بقیه میوه هارو چجورباید خورد؟
پاسخ:
آره کلا خواستگار که برا آدم میاد فقط باید مث برج زهرمار نگاشونمیرندرمیارن  وگرنه میدرمیارن

بقیه میوه ها رو نباید خورد! ازبس گرونن
:|
:)))

داغ دل زمان مجردیم و خواستگارها رو برام تازه کردید.
چقدددررر من از این نگاه ها و بهانه های بنی اسرائیل مادر پسرها بدم میومد و الانم میاد.
غالب مادرهای آقایون یه جوری برخورد میکنن انگار آسمون وا شده و پسرشون از وسطش تلپی افتاده پایین. یه جوری که مادر دختر کنارشون مظلومه. 
هنوزم که هنوزه اگه کوچکترین رفتاری ببینم که این حسو بهم القا کنه سخت جلوش می ایستم. بس که بدم میاد.
پاسخ:
واااای واقعا!!!

چقد بد بود! من که وقتی ازدواج کردم انگار از بند رها شدم از دست این خواستگارای جورواجور
  • دچارِ فیش‌نگار
  • :)))
    پاسخ:
    نظری چیزی ندارید درمورد برش خیار؟
    خخخخخخخ
    چ جالب
    باز مادرشوهرم با من مخالف بود چون میگفت چرا وقتی رقتم خونشون  نیومده سرراهم سلام کنه
    درصورتی که ما این رسم رو نداریم و اگه دختری روز خواستگاری بیاد استقبال مهمونا لقب جلف و چشم دریده بهش میخوره
    ماهم این وسط مونده بودیم بین رسم خودمون و رسم اونا
    پاسخ:
    حالا اون تفاوت آداب و رسوم بوده. ولی این مورد فقط قرتی بازی بود

    البته ماهم مثل شما رسم نداریم دختر بیاد جلو
    مورد داشتیم گفته خیلی فرهنگ طرف پایین بوده چون زود از ما پذیرایی کرده
    پاسخ:
    مورد داشتیم گفته فرهنگمون بهم نمیخوره چون کوچه شون تنگه ، ما جلو فامیلمون آبرو داریم!
  • مردی بنام شقایق ...
  • سلام

    عه؟
    مگه خیارو پوس میکنن؟

    تو بچگی به ما میگفتن همه خاصیتش به پوستش و تهشه!!!

    ما همیشه خیار با پوی میخوریم.
    بعدشم هیچ وقت قاچش نمیکنیم. مگه هندونس؟!

    خیارو باید گاز زد خرچ خرچ خورد. من نمیدونم این سوسول بازیا چیه تو خاستگاری در میارن.
    پاسخ:
    سلام

    یعنی خدا رحم کرده به مادرتون که دختر نشدید! وگرنه قطعا میموندید رو دستش!
  • مردی بنام شقایق ...
  • خخخخخخخخخخخخ

    یبار دخترم چادرشو آورد سرم کرد.

    بعد یه نگاه عمیقی کرد و زد زیر خنده!

    گفتم چرا میخندی جونور؟

    گفت آخه اگه خانوم میشدی خیلی زشت میشدی! ^_^
    پاسخ:
    :))

    ماهم به داداشامون میگیم
  • دچارِ فیش‌نگار
  • گفتنی ها رو گفت آشناتون :|

    ولی واقعا سعی کنید این شبه حساس خیار برندارید دخترای محترم :)

    میمیرید والا!
    پاسخ:
    خیار برنداریم به سیب خوردنمون گیر میدن

    دیده شده که به زمان یخ برداشتن از یخساز هم گیر دادن!
  • دچارِ فیش‌نگار
  • :))) یخ چیه دیگه!
    پاسخ:
    ازین یخا که تو شربت میریزن

    همین خانم یه جا رفته بود خواستگاری، میگفت چرا جلوی ما یخ از تو یخساز برداشتن! باید قبلنا این کار رو میکردن
    این رو یه جور بی احترامی تلقی کرده بودن


    البته موردم داشتیم چون طرف با کفش اسپرت اومده بوده خاستگاری بهش گفتن بیفرهنگ 
    البته موردم داشتیم(خود من) چون طرف با لباس آستین کوتاه اومده بوده خاستگاری بهش گفته مگه اومدی کوه نوردی 😄😄😄😄
    پاسخ:
    واقعا عجب آدمای بی فرهنگی پیدا میشن!!!!


    ولی قبول کن طاهره! نحوه لباس پوشیدن با نحوه ی خیار پوست گرفتن خیلی تفاوت داره!
    اولی رو میشه به حساب تفاوت فرهنگی گذاشت. دومی رو هرجور حساب میکنم نمیشه کاریش کرد
  • دچارِ فیش‌نگار
  • یخسار چیه اونوقت؟
    پاسخ:
    یخسار نه. یخساز.  = یخ+ساز 

    ازینا که یخچال ساید بای سایدا دارن و یخ میده از خودش بیرون. 
  • دچارِ فیش‌نگار
  • روزه ام من :|
    پاسخ:
    قبول باشه!
    کسی که به خیار پوست گرفتن طرف و تنگ بودن کوچه و اینااا گیر میده اصن در کل شعور اصل زندگی رو نداره
    تو بحث زود پذیرایی کردن که گفتم یه طرف قضیه که زود پذیرایی کرده یزدی بوده طرف دوم که بهش برخورده اصفهانی بوده 
    من برا طرف اصفهانی توضیح دادم که بابا ما یزدیا وقتی به یکی احترام میذاریم خیلی معطلش نمیذاریم زود پذیرایی میکنیم مثلا مامان من اگه یه جایی بره بعد نیم ساعت بیست دقیقه چایی بیارن جلوش میگه اینا خوششون نمیومد ما رفتیم خونشون به زور بعد یه ساعت یه چایی آوردن ما اولین فاز پذیراییمون بعد از جاگیر شدن مهمون صورت میگیره که بهش بگیم ما خوشحالیم اومدین😄😄😄
    در مورد نحوه لباس پوشیدنم واقعا مهمه طرف تشخیص بده توی همچین موقعیتی باید چه مدلی باشه این دیگه ربطی به تفاوت فرهنگی نداره 
    پاسخ:
    من یه چند نفر برا این خانم معرفی کردم، دیدم گیرای الکی میده دیگه اصلا معرفی نکردم. هرچی شوی خودشو کشت، گفتم عمرا دیگه! مردم که مسخره نیستن هی بری خونشون ایراد الکی بگیری

    اونایی هم که اینقدر به یه تفاوت فرهنگی کوچیک گیر میدن، دیگه نمیتونن اصلا کنار هم زندگی کنن. همه چیز رو سوء تعبیر میکنن
  • دچارِ فیش‌نگار
  • روزه ام که درست نمی بینم :)
    پاسخ:
    وقتایی که روزه اید زوم کامپیوتر رو بذارید رو 150 تا نقطه ها بهتر به چشم بیان
    میگم من و معرفی کن بیان اینجا من یه حال حسابی ازش بگیرم سینی چایی رو خالی میکنم رو سرشون 
    پاسخ:
    عروس گرفت طرف. حوریه یه نفر رو براش پیدا کرد

    بعد از عروسی پسرش حوریه ازش پرسید خب عروستون خوبه؟ 
    مادره گفت والا اونجور که من میخواستم که نشد. ولی اونجور که پسرم میخواست شد!

    حوریه رو کارد میزدی خونش در نمیومد
    😂😂😂
    سلام 
    اول از همه نصف شبی هوس خیار کردم ولی خب هم هوا سرده هم اذیت میشم اگر الان بشینم خیار بخورم :)))
    دوم خدا رحمت کنه مادرم رو هیچوقت به یاد ندارم سختگیری اینجوری کرده باشه چه به عروساش چه به زن داداشش.
    سه خدا از این دست مادر شوهر به ما نده:))) الهی آمین 🙏 وگرنه من همونجا سکته رو میزنم :دی

    پاسخ:
    علیک سلام
    جدی اونجا سرده الان؟ ما که میپزیم از گرما

    خدا رحمتشون کنه تو این ماه مبارک

    واقعا که مادرشوهر خوب خیلی تو خوشبختی آدم اثر داره، من که مادرشوهرم خیلی خوبه، ان شالله شماهم ازون خوباش نصیبت بشه 
    من یه خواستگار داشتم موز و پوست کند همینجور گاز میزد میخورد
    منم اول فکر کردم چقدر بی کلاس! ولی بعد فکر کردم چقدر خاکی و راحت چقدر خودش بود
    تنها خواستگاری ام بود که از رد کردنش پشیمون شدم😂
    پاسخ:
    آره خب، باید از یه زاویه دیگه نگاه کرد
    مردا خیلی به این چیزا توجه نمیکنن، خانما خیلی ریزنگرند
    عهههههه
    پس خواستگاری اینقدر باحاله من نمیدونستم
    پاسخ:
    بله، باید دختر باشید و بفهمید چقد خواستگاری باحاله!
  • آشنای بی نشان
  • :)))
    پاسخ:
    واقعا هم!
    امشب بخصوص خیلی سردتره به نسبت اون شب که گفتم سرده :)
    ممنونم 
    سلامت باشین

    +
    فعلا نه مادرشون اومدند نه خودشون :دی 
    ممنونم 
    ایشالا 

    ++

    خواهر بزرگم انصافا مادر شوهر خوبی دارند هر وقتی با هم حرف میزنن من کلی از راه دور بدون اینکه به خواهرم بگم 
    قربون صدقه هردوشون میرم چون هم خواهر بزرگم عروس خوبی براشون بوده هم مادرشوهرش ماه به معنای واقعی کلمه بوده و هست.
    شاید باور نکنید هر وقت بیمار میشن من کلی غمگین میشم و همیشه هم دعام اینکه سلامت و تندرست باشن.


    پاسخ:
    چه جالب!
    ان شالله خدا حفظشون کنه :) و همچنین قسمت شما
    همینه دیگه اینقد دلیلا و حرفها پفکی و بیخود شده که یا اصلا جوونا تن به ازدواج نمیدن یا اگه ازدواج کنن دو روزم نکششیده با همین دلیلای مسخره طلاق میگیرن....
    پاسخ:
    بله، ازدواج با دلایل مسخره و طلاق با دلایل مسخره تر
    خدا نجاتمون بده
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

    در این برهه ی تاریخ، مادر دو فروند کوچولوی بازیگوش هستم!
    علی کوچولویی که از دیوار سفیدکاری بالا میرود
    و فاطمه حسنایی که در حال آموزش بالارفتن از دیوار است!

    و مادری که خداوند از دست این دو ترکیبِ عالی صبرش دهد!!

    ....
    هرچه که اینجا می نویسم، صرفا برداشتهای شخصی ذهن یک انسان است. پس دلیلی ندارد که حتما و قطعاً اشتباه نباشد. چرا که انسان ممکن الخطاست...
    من اینجا بلند بلند با خودم حرف می زنم.
    خطابهای پندآموز مرا فقط خطاب به خودم بدانید.

    بایگانی