ای‌شما!‌ ای‌تمام‌ عاشقان‌ هرکجا

نام یک نفر غریبه را، در شمار نامهایتان اضافه می کنید...؟

دعاکنید دختر باشد

چهارشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۰۸:۵۵ ب.ظ

پلان یک:

پیامبر اکرم فرمودند: هر خانه ای که در آن دختر باشد، هر روز دوازده برکت و رحمت از آسمان ارزانی اش می­شود و زیارت فرشتگان از آن خانه قطع نمیگردد.


پلان دو: امام به بعضی از خانم های فامیل که می خواستند وضع حمل کنند، می فرمودند: «دعا‏‎ ‎‏کنید که بچۀ شما دختر باشد. برای اینکه دختر به مراتب بهتر از پسر است. کسی که دختر‏‎ ‎‏ندارد یعنی اولاد ندارد...


‏‏علاقه آقا به دختر خیلی زیاد بود؛ یعنی به کسانی که فرزند دختر داشتند، می گفتند: «آن‏‎ ‎‏چیزی که مهم است دختر است». همیشه می گفتند: «آن کسی که مورد علاقه می تواند‏‎ ‎قرار بگیرد دختر است». شاید به همین خاطر بود که عقیده داشتند از دامن زن مرد به‏‎ ‎‏معراج می رود.



روزتون مبارک گل دخترا
خداوندا به خانه ماهم رحمتی ارزانی دار. لدفن

  • موافقین ۷ مخالفین ۱
  • ۹۸/۰۴/۱۲
  • ۲۶۲ نمایش
  • امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ

نظرات (۱۶)

سلام :)
تبریک
ان شاءالله
پاسخ:
سلام
ممنون بابت تبریک دوباره
  • میرزا مهدی
  • سلام
    ببخشید شاید چیزی که میگم به مزاج خیلیا خوش نیاد ولی من نظرم اینه که روز ولادت حضرت معصومه (س) اگر قراره به دخترها تبریک بگیم و دخترها هم انتظار داشته باشن که تبریک بشنون، قبلش باید لااقل سعی کرده باشن، رفتار و اخلاقشون، شیوه ی زندگی کردنشون، و خیلی از خصوصیاتشون، شبیه ایشون باشه.
    همینطور روز زن و ولادت حضرت فاطمه(س). یا امام علی علیه السلام و روز مرد. 
    نمیشه که پدر دست دخترشو بگیره در حالی که شلوار جین با زانوهای جر واجر پوشیده و مانتوش نه دگمه ای داره و (همون وضعی که الان موجوده) ببردش بازار و براش هدیه بگیره و بگه عزیزم روزت مبارک. امروز اگر روز دختره به خاطر وجود مبارک حضرت معصومه است.////
    این فکر میکنم بیشتر ایشون ، برادرشون، پدرشون ، جدشون و حتی خود خدا رو هم آزار میده.
    متاسفانه روز هایی که نامگزاری شدند در فرهنگ ما با کادو گرفتن به پایان میرسه اما منِ نوعی هرگز فکر نمیکنم که روز ولادت حضرت علی که قراره اطرافیانم جشن بگیرن و برای من جوراب بخرن، درواقع به روز مرد منسوب شده تا مردها مردانگی بیاموزند. مردها یادشون بیاد که مرد هستند مردها مرور کنن شیوه ی زندگی کردن حضرت علی را...و یه عالمه رفع کمبودهای مردانگی. روز ولادت حضرت معصومه روز بیعت دختر خانها با ایشونه. اینو باید متوجه باشند دختر خانمهایی که بویی از معرفتِ حضرت معصومه نبردند


    زیاده روی کردم ببخشید./.
    پاسخ:
    سلام
    قطعا فرمایشاتتون درسته
    ایکاش همینو یه پست میکردین تا همه بخونن
    روز دختر مبارکـــــــــــــ :)

    پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در وصف دختران فرمود: 

    آنها گل خوشبو هستند...

    پاسخ:
    همچنین
    ممنون، حدیث بسیار زیبایی بود
    ^__^

    ان شاءالله خدا قسمتتون کنه!
    پاسخ:
    باور کن که یکی از ترس های زندگیم اینه که نکنه دختردار نشم!
    سلام، عیدتون مبارک :)
    ان‌شاءالله خدا این نعمت بزرگ رو قسمت همه بکنه.

    کامنت میرزا قابل تامل بود.
    تازه یه قسمت تاسف‌بار ماجرا اینه که برخی این روز رو درگیر فیزیک دختر‌ها می‌کنن و چقـــــدر زشته اینکار. آدم خجالت می‌کشه حتی ازش صحبت کنه. کاش نابود شه این فرهنگ‌های غلط..
    پاسخ:
    سلام
    همچنین
    گرچه متوجه منظورت نشدم، ولی ان شالله هممون بفهمیم داریم چیکار میکنیم و چه نسلی رو تربیت میکنیم
  • دچارِ فیش‌نگار
  • :))) مردم چه ترسای فانتزی دارن
    خوش بحالشون
    پاسخ:
    بهرحال یکی باید تو ختم آدم گریه کنه!
  • دچارِ فیش‌نگار
  • نه فقط ختم که توی کوچکترین غم ها و گرفتاریا هم دخترا فرزندترن
    پاسخ:
    پسرا عمله ی بخورن
    دخترا غم و غصه خور!
    سلام مومن. جزاکم الله خیرا


    ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و روز دختر، صمیمانه بر شما مبارک



    عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
    یا علی
    پاسخ:
    سلام
    ممنون. برشما هم مبارک
    عشقن دخترا
    خدا دوجین دختر نصیب کنه
    یه جین به شما
    یه جین هم به ما
    پاسخ:
    ان شالله
    روز دخترچیتونم مبارک
    یه ماچ از طرف ما باشه عیدی هستی خانم
  • دچارِ فیش‌نگار
  • باشه شما خوب :)
    پاسخ:
    از قدیمم گفتن پسرا موشن مث خرگوشن
    سید بر عکس شخص مورد نظر که میدونم خیلی به دختر آلرژی داره و همیشه بهش میگم اگه دختر دار بشی نمیتونی به دختر محبت کنی همیشه براش دعا میکنم تعداد پسرای خوبش زیاد کنه ولی تو رو مطمئنم مادر خوبی برای دختر می
    شی حیفه دختر نداشته باشی 
    شخص مورد نظر رو بفهم کی میگم 
    پاسخ:
    بعله،
    بنده هم شخص موردنظر رو درک نمیکنم به هیچ وجه!
    بابا یه کم لطافت، یه کم ظرافت!
    نمیدونم چرا نگاه من به دختر و پسر خیلی با نگاه متعارف جامعه فرق داره. هیچ وقت از خدا نخواستم بهم دختر بده. :)
    نه اینکه دوست نداشته باشم و بدم بیاد، ولی مصائب رو نمیتونم تحمل کنم. اگر خدا داد او را سپاس و اگر نداد هم حتی اگر هشت پسر داشته باشم هم حسرتی از دختر نداشتن ندارم. خودش بهتر میدونه چی باید بده. فقط لطفا چیزی بده که از پس امانتش بربیایم.
    اعیاد شما مبارک. :)
    پاسخ:
    سلام. عید شمام مبارک.نمیدونم چرا دوتا مطلبی که من از بزرگان درمودر مورد دختر نوشتم انقد به همه سخت اومد!
    نههه برای من واقعا سخت نیومد. :)
    خودم دخترما:))
    ولی جرقه‌ی پستم شد، نه اینکه پاسخ شما باشه این حرفها، حرفهای هفت سال پسر داشتنِ منه ^_^
    پاسخ:
    من متاسفم برای کسی که بهت گفته متاسفه برای دخترنداشتنت
  • مردی بنام شقایق ...
  • سلام

    شاید بخاطر اینه که اون دختر قراره بار اصلی تربیت نسل آینده رو به دوش بکشه
    واسه همین حساسیتش بیشتره

    در کل بیشتر این کلمه رو استفاده میکنم "حساسیت"

    معتقدم حساسیتش بیشترهو و الا تو نفس قضیه فرقی بینشون نیست

    هر چند من خودم دختر دوست هستم حسابی و ازینکه خدا بهم دختر داده خیلی بیشتر از خانومم خوشحال بودم و هستم.

    ولی تهش خدا کنه عاقبت بخیر بشن. چه دختر چه پسر...
    پاسخ:
    سلام

    بله تربیت دختر خیلی حساس تره. ولی خب بخاطر طبع مطیع دخترها راحتتر میشه کنترلشون کرد.

    ان شالله خدا دخترای گلتونو بهتون ببخشه. روزشونم پساپس مبارک :)
  • مردی بنام شقایق ...
  • چی؟!!!!!

    طبع مطیع دخترا؟!!!!

    مطیع؟!!!

    دخترا؟!!!!

    کنترل؟!!!!


    من دیگه صحبتی ندارم (با لحن فامیل دور)
    پاسخ:
    حالا صبر کنید آقاحسینتون بزرگ بشن تفاوتشون رو کاملا محسوس درک میکنید.
    من که خواهرام بچه های همسن بچه ی من دارند تفاوت دختر و پسر رو میفهمم. حتی شیطنتهاشون هم فرق داره. پسراخیلی جسورترن
    مرسی از یادآوری به جاتون.
    همیشه سعی می کنم یادم باشه که کوثری که خداوند به حبیبش داد دختر بود.
    من شخصا فکر می کنم (تاکید می کنم نظر شخصی منه و فعلا داده ای بیش از مشاهدات شخصیم ندارم) سخت تر بودن تربیت پسرها به این دلیله که ما اونقدر که دخترها رو تربیت می کنیم پسرها رو تربیت نمی کنیم. اون جدیتی که در اصلاح رفتارهای اشتباه دخترها داریم رو در مورد پسرها نداریم. ما یه مسائلی در عرفمون داریم که ناخودآگاه باعث درست تربیت نشدن پسرها می شه. مثلا رافت بیش از حد درباره پسر یا اغماض بی دلیل از اشتباهات و گناهان پسر و ...
    چند روز پیش اتفاقی و گذری بی آر تی ای رو سوار شده بودم. پسر بچه ای که مامان و دوست مامانش روی دو تا تک صندلی نشسته بودند، صندلی مستقل می خواست و این دو تا خانوم خودشونو کشتن. کل راهو سر پا بودن که آقا زاده رو راضی کنن که بشینه، از شوکولات و تنقلات و ... هم مدام به عنوان باج استفاده می کردند که آقازاده عفوشون کنه که اونا صندلی دارن و ایشون نداره. من هرگز ندیدم خانواده های اون طبقه اجتماعی (نمی خوام به منطقه جغرافیایی-اجتماعی اشاره کنم. مسیر بی آر تی رم به همین خاطر حذف کردم اما متاسفانه این مشکل در طبقات اجتماعی پایین حاد تره.) هرگز انقدر ناز دختر بکشند اگر دخترشون همچین لجبازی ای بکنه در حالیکه نازکشی از دختر شاید توجیه بیشتری داشته باشه. یا بسیااااار دیدم مادران  و پدران مذهبی متشرع که گناه مسلم روابط خارج از حدود شرع رو در مورد پسرشون ندیده می گیرند و قربونش هم می رن که انقدر فعاله درحالیکه دخترهاشون رو به سیخ سرخ می کشند اگر یک هزارم اون عمل رو سهوا مرتکب بشه.
    همیشه دعا می کنم از اونها نباشم و برای همین باز هم از شما ممنونم که یادآوری کردین که در این ایام مبارک چی از خدا بخوایم ;) 
    پاسخ:
    سلام

    خواهش میکنم
    نکته ی خیلی درستی فرمودین. نمیدونم این تفاوتهای تربیتی از کجا ناشی شده. ولی این حد از لوس کردن برای هردوجنس بده. باج دادن و زیادی مطیع رفتار بچه بودن بیشتر برای خود بچه آسیب زننده اس.
    و همچنین نمیدونم چرا انقدر بی حیایی و بی بندوباری در پسرها رو خانواده ها نادیده میگیرند.

    متشکرم از نظرتون :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

    در این برهه ی تاریخ، مادر دو فروند کوچولوی بازیگوش هستم!
    علی کوچولویی که از دیوار سفیدکاری بالا میرود
    و فاطمه حسنایی که در حال آموزش بالارفتن از دیوار است!

    و مادری که خداوند از دست این دو ترکیبِ عالی صبرش دهد!!

    ....
    هرچه که اینجا می نویسم، صرفا برداشتهای شخصی ذهن یک انسان است. پس دلیلی ندارد که حتما و قطعاً اشتباه نباشد. چرا که انسان ممکن الخطاست...
    من اینجا بلند بلند با خودم حرف می زنم.
    خطابهای پندآموز مرا فقط خطاب به خودم بدانید.

    بایگانی