ای‌شما!‌ ای‌تمام‌ عاشقان‌ هرکجا

نام یک نفر غریبه را، در شمار نامهایتان اضافه می کنید...؟

کفتر جَلد

شنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۹، ۰۲:۰۶ ق.ظ

ملیحه خیلی موجود جالبیه

با همه ضعف هاش، با اینکه شاید از نظر ظاهری خیلی شبیه آدمای مذهبی نباشه، ولی به شدت عقاید عمیق مذهبی داره... و همین عقاید عمیقشه که باعث شده دوستی ما بارها به مو برسه، ولی قطع نشه!

از ویژگی های فوق العاده خوبش اینه که اعتقاد داره اگه هروقت در خونه امام رضا رو بزنه، دست خالی برنمیگرده. اینکه میگم اعتقاد یعنی اعتقاد عمیق قلبی


و همینه که وقتی یه از خدا بی خبر کلاش حرفه ای، پولشونو دولپی بالا میکشه، متوسل میشه به امام رضا... بهم میگه اشرف! من میدونم که این پول برمیگرده... (امکان برگشت پول برای اونا چیزی نزدیک به صفر بود)

میگم ملیح، حالا اگه برنگشت هم تو غصه نخور... 

میپره تو حرفم و محکم تر از قبل میگه اشرف برمیگرده... من به امام رضا گفتما! 

 و جوری تاکید میکنه روی امام رضا که دهنم بسته میشه...

میگه من از امام رضا عذرخواهی کردم و گفتم غلط کردم، فهمیدم اشتباهم از کجا بوده که گرفتار این مشکل شدیم

و هفته بعد خوشحال میاد خونمون و میگه کلاش حرفه ای پول رو پس داد! 


جالبه که ملیحه هروقت میره مشهد غذای حضرتی گیرش میاد، چون اعتقاد داره که امام رضا مهمون نوازه... از ته دل باور داره که امام رضا دوستش داره و براش آغوشش رو باز کرده.

میگه اشرف امام رضا خیلی من و تو رو دوست داره، از همون دانشجویی مون که میرفتیم حرم و با شوخی و خنده با امام رضا حرف می‌زدیم، امام رضا دوستمون داشت و به حرفامون میخندید... خودش میدونه ماها کفتر جلدشیم!


راستش به این حسن ظنش به خدا و ائمه غبطه میخورم

 من هیچوقت انقدر محکم نگفتم من حاجتمو میگیرم. همیشه انقلت آوردم که اگه بعدا حاجتمو نگرفتم اعتقاداتم ضربه نخوره 

و امان از همین انقلت ها... 

امان از شک

امان ...


  • امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ

نظرات (۱۰)

چه ایمان قشنگی!! :)

چه ملیحه ی نازی!! :) 

پاسخ:
😊
خیلی
خیلی

یار

بی

دستی

امام رضاست

همه

هستی ام

امام رضاست...

پاسخ:
به به
همین کامنت خودش جایزه داره👌👌
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

***** *** ** **** *** **** ***** ** ** *** ** ******** ***

** ****** *******

 

**** ** ******** *** *****

پاسخ:
دیگه غلط املایی نگیرید
منظور ما و ایشون هم همونه که تو ذهن شما هم درسته

فقط منظور اعتقاد و اعتماد قلبی به امام رضا، با درنظر گرفتن واسطه گری و شفاعت بود

 چه خوب !!!!!!

بهشون بگین دعا کنن منم بیام مشهد :')

 

(نمیدونم چرا جدیدا کامنت به ذهنم نمی زنه /: )

پاسخ:
عیبی نداره، ضما سلام هم بکنی ما خوشحال میشیم ❤️

 

عجب!!

 

من اصولا غلط املایی نمیگیرم، این غلطی که شما ازش املایی یاد میکنین من انشایی میگم و محتوایی و عقیدتی!

 

منظور درست، با عمل درست تحقق پیدا میکنه، نمیشه منظور نیت بر فرض درست باشه ولی عمل کاملا غلط!

 

 

پاسخ:
من از وادی عشق حرف میزنم، شما از وادی عقل

و فرض رو براین گرفتم که ما تو مملکت وهابیا زندگی نمیکنیم که اساس توسل رو زیر سوال ببرن
و فرض بر اینه که مخاطبای من همه میدونن که ما برای امام مقامی جدای از مقامی که خدا تفویض کرده قائل نیستیم. پس خواستن از امام رضا رو در طول خواستن از خدا میدونیم.
پس اگه میگم میگیم از امام رضا بخوایم، یعنی بدونیم که امام رضا، وصله به خدا، و مقام مستقلی جدای از خدا نیست

چرا بقیه گیر نمیدین سلام نمیکنن

#نه به تبعیض علیه کوچولو ها

 

چشم 

 

سلام

سلام

سلام

سلام

پاسخ:
سلام شنیدن از جانب شما خوشه🥰🥰
  • سَیِّده ...
  • اره دقیقا منم توسل هام با شک هست... که حالا اگه نشد هم فلان و فلان و فلان...

     

    چه خوب که گفتین اینو

    پاسخ:
    همین ظن ما باعث میشه حاجت بگیریم یا نگیریم

    خدا شانس بده والااااااا یه بار نشد یه یادی از یار سفر رفته بکنی 😑😑😑😑

    پاسخ:
    تو رو اگه بخوام تعریف کنم که همه همه وبلاگم میشه تو!

    بقول شاعر
    کتاب فضل تو را آب بحر کافی نیست
    که تر کنیم سرانگشت و صفحه بشماریم!

    هنوز یادم نرفته که رفته بود به خادم حرم امام حسین که جارو می کرد گفته بود کل غبارهای جاروبرقی را بده به من، با یک پلاستیک بزرگ غبار حرم اومد هتل:)

    خدا حفظش کنه. :)

    پاسخ:
    آخ آره
    برا منم آورد
    ملیحه کلا عاشق حرمه
  • حاج‌خانوم
  • سلام

    همه اینا درست. دمش گرم،

    اما

    لطفا از طرف من بهش بگو: راست می‌گی امام رضا (علیه‌السلام) خیلی دوستت داره، خیلی زیاااااااد...

    تو هم امام رضا (علیه‌السلام) رو خیلی دوست داری! اینم می‌دونم.

    آدم وقتی یکی رو خیلی دوست داره، سعی می‌کنه یه جوری بگرده، یه جوری بپوشه که اون دوست داره! تیپت، قیافه‌ات، ظاهرت همون چیزیه که امام رضا (علیه‌السلام) دوست داره!؟

     

    گیر کار دقیقا همین‌جاست اشرف‌جان!

    ملیحه خیلی گُله، شک نکن

    خیلی دیدم امثال ایشون، خیلی دیدم... اما آقا به اونا زودتر میده، چون اگه نده همین ایمان رو از دست میدن،

    به ما نمیده، خیلی وقتا نمیده چون دوست داره بریم و التماسش کنیم! خدا دوست داره صدامون رو بشنوه!حدیث داریم روز قیامت اونقدر خدا ثواب میده بخاطر دعاهای مستجاب‌نشده که ادما آرزو می‌کردن کاش هیچ‌کدوم از دعاهاشون تو دنیا مستجاب نشده بود.

    درباره علامه امینی نقله، علامه امینی!

    می‌گن برای نوشتن الغدیر، یه کتابی می‌خواسته، هر چی می‌گشته، پیدا نمی‌کرده. یه مدتی هر روز می‌رفته حرم امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) و جواب نمی‌گرفته.

    یه روز که حرم بوده، یه عرب بَدوی میاد حرم و با یه لحن خیلی بی‌ادبانه از حصرت درخواست می‌کنه. فرداش که میشه، میاد تشکر می‌کنه بابت کمک حصرت.

    به تعبیر من، علامه امینی بهش برمی‌خوره! که یا امیرالمومنین (علیه‌السلام) یه کتاب می‌خواستم برای کارشما، نه خودم... یه مدته میام و جواب نمی‌کیرم، حالا این عرب رو یه روزه جوابشو دادین؟ و ناراحت از حرم میاد بیرون.

    شب خواب می‌بینه که حضرت می‌گن (نقل به مضمون) اگه جواب اونو ندم، میره دیگه برنمی‌‌گرده.

    فردا صبح، همسایه بغل، در خونه علامه رو می‌زنه و میگه (شبیه به این) پدر ما فوت کرده، یه صندوق کتاب داره، به درد ما نمی‌خوره، گفتن شاید به درد آشیخ همسایه بخوره،

    وقتی علامه در صندوق رو باز می‌کنه، روی کتاب‌ها، همون کتابی بود که در به در دنبالش گشته بود.

     

    این هم عاقبت‌بخیری علامه

    فرزند علاّمه نقل می کند که، وقتی خواستم بعد از رحلت مرحوم علاّمه در سال ۱۳۹۰ از نجف به ایران بیایم. رفتم خدمت آیت الله سیّد محمّد تقی بحرالعلوم که از نوه‌های مرحوم علاّمه بحر العلوم است، وقتی چشمش به من افتاد شروع کرد به گریه کردن گفتم: به خاطر چه گریه می‌کنید؟! فرمودند:

     بعد از اینکه مرحوم پدرت رحلت کرد با خود فکر می کردم که امام علی چگونه از زحمات علاّمه تشکر می‌کند!

    تا اینکه یک شب در خواب دیدم که قیامت بر پا شده‌است، و مردم در صحرای محشر هستند و همه توجه به یک طرفی کرده‌اند فهمیدم که آن حوض کوثر است رفتم طرف حوض کوثر دیدم که حضرت امیر المؤمنین (علیه‌السلام) در کنار حوض ایستاده‌اند، و محبّین خودش را با کاسه‌های بلوری که پر از آب زلال است سیراب می‌کنند.

     یک وقت صدایی از بین مردم بلند شد، گفتند: که علاّمه امینی به حوض کوثر و به محضر علی (علیه‌السلام) مشرف می شوند، من منتظر بودم که امام چگونه با علاّمه برخورد می‌کنند.

     دیدم امام کاسه را زمین گذاشت و دو دست مبارکش را از حوض پر کرد، و آب را به صورت علاّمه پاشید و علاّمه را با دستان مبارک سیراب کرد و سپس حضرت فرمود:

    بَیّض‌َ الله وَجهک بَیّضتَ وُجُوهنا

    خدا صورت تو را سفید کند که ‌تو صورت ما را سفیدکردی.

    ایمان داشته‌باش، با اعتقاد هم بخواه، شک هم نکن... ولی همه این‌حرفا رو هم بذارین گوشه ذهنتون که کم‌کم هضم بشه...

    شرمنده رفتم منبر😁😊

    پاسخ:
    سلام
    ممنون از منبر خوب و پرفایده تون
    چه اشکالی داره که آدم بالای منبر بره؟ خیلی هم خوبه بقیه استفاده میکنن

    ببین ملیحه آدم ساده ایه، نه از نظر عقلی، از نظر احساسی
    تفکری اصولا پشت کاراش نیست، آدم عمیقی نیست
    من این سادگیش رو دوست ندارم
    در عین حال غیر از همین گناه ظاهرش، درکل آدم خوبیه

    منظور کلی من این بود که اون طبق خوشبینی و اعتقاد خودش، ظن مثبت داره و نتیجه میگیره
    و بعضی از ماها، مدام با بدبینی به خدا و ائمه نگاه میکنیم (گاهی خودمم همینجورم) و طبیعیه که طبق ظنمون حاجت نمیگیریم

    میخواستم بگم خوشبین باشیم😊
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

    در این برهه ی تاریخ، مادر دو فروند کوچولوی بازیگوش هستم!
    علی کوچولویی که از دیوار سفیدکاری بالا میرود
    و فاطمه حسنایی که در حال آموزش بالارفتن از دیوار است!

    و مادری که خداوند از دست این دو ترکیبِ عالی صبرش دهد!!

    ....
    هرچه که اینجا می نویسم، صرفا برداشتهای شخصی ذهن یک انسان است. پس دلیلی ندارد که حتما و قطعاً اشتباه نباشد. چرا که انسان ممکن الخطاست...
    من اینجا بلند بلند با خودم حرف می زنم.
    خطابهای پندآموز مرا فقط خطاب به خودم بدانید.

    بایگانی